Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
witam,
jako ze wyjezdzam na wakacje, takie troche bardziej egzotyczne..
zamierzam robić rawy, żeby móc później poprawić zdjęcia. i mam pytanie.
poniewaz w tym temacie nie jestem nawet zielony tylko wręcz żółty....
krok pierwszy:
robie RAW'a
krok drugi:
przerabiam go jak chce.
krok trzeci.
no właśnie, jaki jest krok trzeci?
co sie robi z Rawem na koniec?
zmienia sie go jakoś w inny format zdjęć? skoro tak to jak?
proszę o pomoc, wakacje za pare dni...
jakby co : aparat sony alpha 200.
a jakie jest oprogramowanie dolaczone do aparatu do obrobki RAW?(jesli wogole jakies daja)
jesli masz jakies "firmowe" oprogramowanie to po przerobce dajesz "save as" albo ( w canonowskim DPP) "convert and save"
albo jak masz adobowy Camera RAW to tez obrabiasz sobie zdjecie i potem zapisujesz je w innym formacie
RAW zostaje i ewentualnie dołaczony jest do niego plik z ustawieniami (sidecar), a wołarka demozaikuje go i zapisuje nowy plik graficzny w wybranym formacie, rozdzielczości i przestrzeni kolorów.
* JPEG (Joint Photographic Experts Group) - niewątpliwie najpopularniejszy format plików graficznych z kompresją stratną; używany zarówno w sieci internet (obsługiwany przez prawie wszystkie przeglądarki), jak i w aparatach cyfrowych
* JPEG 2000 - nowsza wersja formatu JPEG, oferująca lepszą kompresję,
* DjVu - format stworzony do przechowywania zeskanowanych dokumentów w formie elektronicznej,
* TIFF (Tagged Image File Format) - popularny format plików graficznych udostępniający wiele rodzajów kompresji (zarówno stratnej jak i bezstratnej) oraz umożliwiający przechowywanie kanału alfa.
Używające kompresji bezstratnej:
* PNG (Portable Network Graphics) - popularny format grafiki (szczególnie internetowej); obsługiwany przez większość przeglądarek WWW; obsługuje kanał alfa,
* GIF (Graphics Interchange Format) - popularny format grafiki (szczególnie internetowej); obsługiwany przez prawie wszystkie przeglądarki WWW; może przechowywać wiele obrazków w jednym pliku tworząc z nich animację; obsługuje przeźroczystość mochromatyczną (pełna przeźroczystość lub wcale),
* TIFF - patrz wyżej.
Bez kompresji:
* XCF (eXperimental Computing Facility) - mapa bitowa programu GIMP; może przechowywać wiele warstw,
* XPM format zapisu plików przy pomocy znaków ASCII,
* BMP - format bezstratny, wykorzystywany m.in przez program MS Paint
* PSD - mapa bitowa programu Adobe Photoshop; może przechowywać wiele warstw,
Wszystko zależy od tego jakim programem w ogóle wykonujesz obróbkę, jakie daje program możliwości eksportu i czy też pracujesz na RAW'ie po czym eksportujesz wynik do jpga, czy też wywołujesz RAW'a do jpga, po czym obrabiasz na jpg'u co zupełnie nie ma sensu.
Można jeszcze RAWa przekształcić na format DNG. Jest to opensourcowy format zapisu danych graficznych dzięki czemu w przyszłości można uniknąć problemów z otwarciem RAWa oryginalnego jeśli jego format (z różnych przyczyn) przestanie być wspierany. W DNG można osadzić oryginalnego RAWa lub nie.
Oprócz tego może warto nadmienić, że niektóre operacje lepiej wykonywać na RAWach (np. zmiana ekspozycji) a dalsza konwersja (do 16 lub 8 bitów) powoduje utratę danych. Jak łatwo się zorientować ma to szczególne znaczenie w przypadku zdjęć, które trzeba w jakiś sposób ratować (tj. ujęcia prześwietlone lub niedoświetlone). W przypadku RAWów możliwości są dużo większe niż w przypadku JPGów.
dżony, w swoim A200 masz możliwość ustawienia RAW+JPG, aparat wtedy robi z jednego zdjęcia dwa pliki, ARW - raw sonego oraz zwykłego JPG. Jest to metoda bardzo wygodna powodująca że po zrobieniu zdjęć oszczędza się sporo czasu na grzebanie w raw'ach na kompie, gdyż od razu masz jpg który jest w wystarczającej jakości do wielu zastosowań, kosztuje to więcej miejsca na karcie.
Razem z A200 dostałeś oprogramowanie Sony, nie jest one najlepiej skonstruowane ale ma wiele możliwości, do obróbki raw służy Image Data Converter SR, zapewne dostałeś Ver. 2 a na stronach Sony można się dokopać aktualizacji całego dołączonego oprogramowania i jest tam Image Data Converter SR Ver. 3. IDC SR nie jest tak dobry jak Adobe Photoshop Lightroom ale niektóre rzeczy robi lepiej, np ładniej oddaje przejścia kolorów na granicy prześwietleń.
Ostatnio zmieniony przez SlawGaw Sro 10 Cze, 2009, w całości zmieniany 1 raz
Dobrze było by się wyposażyć w coś pokroju Adobe Camera RAW. Do tej pory jestem pod wrażeniem jakie wywołała u mnie ta "wtyczka". LR też daje radę.
Problem w tym, że są to rozwiązania raczej kosztowne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11