Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Jeszcze jedno pytanie. Prosze o pomoc. Problem z fleszem
Autor Wiadomość
AdamP
Nowy


Posty: 5
Skąd: Chicago
Wysłany: Pon 13 Sie, 2007   Jeszcze jedno pytanie. Prosze o pomoc. Problem z fleszem

Wiem ze jestem upierdliwy ale moze ktos mi odpowie jak ustawic aparat kiedy uzywam flesz pionowo do gory z nalozonym na niego bialym dyfuzerem swiatla. Czy jest na to jakis przepis czy musze ustawic to experymentalnie w zaleznosci od warunkow pomieszczenia ? Mam Ettl ale zdjecia wychodza bardzo ciemne. Co wiec powinienem zrobic? Zmniejszyc przyslone/zwiekszyc czas, a moze rozjasnic na +1 +2 ekspozycje. Nie wiem co jest najbardziej prawidlowym rozwiazaniem.
A moze cos jeszcze innego. Nie wiem.
Dziekuje za pomoc.
Adam
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Allan 
Maniak



Pomógł: 5 razy
Posty: 773
Skąd: USA-POLSKA
Wysłany: Pon 13 Sie, 2007   

Ja mam 580EX II niedawno zakupiony wiec eksperymentuje ale intuicyjnie powiedzialbym zebys wszystkiego poprawil po trochu. Jak przewalisz z jednym parametrem to moze to miec duzy efekt na jakosci zdjecia np white balance moze byc czytany nieprawidlowo jesli w tym czasie uzyjesz AWB
 
 
Arek 
Redaktor



Pomógł: 276 razy
Posty: 13065
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Sie, 2007   

Musisz przede wszystkim popatrzeć jak wysoko jest sufit i zastosować starą fizyczną zasadę, że kąt padania równa się kątowi odbicia. Przy takiej technice fotografowania i
przy dyfuzorze dobrze też ustawić kompensację błysku na okolice +1 EV. Ile dokładnie,
zależy od konkretnych warunków w których fotografujesz.

Warto też używać większych ISO klasy 400-800, wtedy oświetlone postacie nie będą tak wyrwane z ciemnego tła.

Arek
 
 
Allan 
Maniak



Pomógł: 5 razy
Posty: 773
Skąd: USA-POLSKA
Wysłany: Wto 14 Sie, 2007   

Caly pomysl uzycia dyfusera polega zreszta na tym aby uzywajac flash "udawac ze go nie ma" czyli nie swiecic ludziom po oczach a przedewszystkim nie wylawiac postaci pierwszo planowych z "egipskich ciemnosci" Co bys wiec nie zmienial na pewno nie mozesz uzywac tak duzej przyslony jak 10 czy 11. Ja bym zszedl na maxymalnie 6.3 a nawet i nizej i do tego dostosowal reszte. Bedzie Ci duzo latwiej jak kiedys kupisz drugi taki flesh i transmiter na stojaczku z boku, swiecocy "normalnie" na wprost (z tym ze nie za mocno) a ten z dyfuserem bedzie tylko korygowal balance swiatla, doswietlal pomieszczenie i kamuflowal punktowosc zrodlel swiatla.
Jesli sie zdecydujesz to kup od razu dwa takie stojaczki bo wtedy mozesz uzywac obu fleszy "off camera" na stojakach a na aparacie masz tylko transmiter. To jest bardzo wygodne ustawienie jesli chcesz czesto zmieniac pozycje i odleglosc fotografowanego przedmiotu. Np fotografujesz duzo grupe tanczacych ludzi na parkiecie. Mozesz chodzic w lewo, wprawo, blizej, dalej bez obawy ze cos niedoswietlisz, przeswietlisz i masz cala serie zrobiona w taki sposob ze jest poza tym latwiejsza do pozniejszej obrobki na edytorze a nie kazde zdjecie z innej "beczki"
 
 
AdamP
Nowy


Posty: 5
Skąd: Chicago
Wysłany: Sob 18 Sie, 2007   

Drugi flesz to dopiero dla mnie przyszlosc ale zapamietam wszystkie porady i sproboje sam. Dziekuje za odpowiedzi i przepraszam ze nie zrobilem tego wczesniej, nie mialem mozliwosci skorzystania z komputera-wyjazd
 
 
Allan 
Maniak



Pomógł: 5 razy
Posty: 773
Skąd: USA-POLSKA
Wysłany: Pon 20 Sie, 2007   

Zreszta masz przyklad tutaj. Zdjecie z fleshem z odleglosci 1m. ISO 400 czas 1/200 (fixed),
przyslona 6.3 Diffuser skierowany skosem na sufit i lewa sciane.
Gdybym strzelil klasycznie na wprost prosto z lampy to za kotem bylo by czarno,
z bialego futerka bylaby mazia a w oczach supernova :lol:
[/img]
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pon 20 Sie, 2007   

Sorry, Allan, ale nie do końca o to chodzi. Zebranie światła z tła, to przede wszystkim kwestia dłuższego czasu. Możesz więc strzelać lampą na wprost, ale synchronizowaną z czasem odpowiednio długim, by zebrać trochę światła z tła i już za obiektem nie będzie czarno... Oczywiście wyższe ISO też tu pomaga, zgodnie z ogólnie znanymi zasadami... Osobiście używam dyfuzora (STO-FEN) niemal zawsze, ale prawdę powiedziawszy, używanie go przy świetle odbitym nie jest konieczne - światło odbite od ściany, czy sufitu jest automatycznie rozproszone, więc nie ma dużego znaczenia, czy dyfuzor jest na lampie, czy nie. Jedyną korzyścią jest wygląd blików w oczach - jeśli na lampie był dyfuzor, wyglądają IMHO lepiej... Dyfuzor typu Omnibounce STO-FENa rozprasza też część światła na boki, więc oprócz działania kierunkowego dostajesz trochę lepsze doświetlenie całej sceny (oczywiście jeszcze lepiej działa Lightsphere, tyle, że jest znacznie mniej poręczny), ale jeżeli ściany nie są odpowiednio blisko lub Twoja lampa jest słaba, to raczej sciągnąłbym dyfuzor, mając możliwość odbicia światła...
Rzeczywiście zauważyłem, że lampie z nałożonym STO-FENem trzeba ustawić korekcję błysku przynajmniej na +1, bo z jakiegoś powodu pomiar P-TTL (Pentaxowa wersja E-TTLa) niedoświetla... Myślałem, że to specyfika Pentaxa, ale jak widać nie. Zawsze mnie to dziwiło, bo przecież przedbłysk jest również wykonywany z dyfuzorem, więc automatyka powinna wzmocnić błysk główny proporcjonalnie. Jedyne wyjaśnienie jakie mi przychodzi do głowy, to że błysk z dyfuzorem, musi byc wzmocniony znacznie więcej niż "wydaje się" automatyce lampy, która robi kalkulacje wzmocnienia tak, jakby dyfuzora nie było.
A jeszcze wracając do zdjęcia Allana, chodzi o to, żeby użycie lampy nie rzucało się nachalnie w oczy i zdjęcie wyglądało maksymalnie naturalnie - trochę to tutaj nie wyszło, te centralne bliki są jak dla mnie nie do przyjęcia...






a czasami wręcz pożądanym jest, żeby tło było ciemne:

 
 
Allan 
Maniak



Pomógł: 5 razy
Posty: 773
Skąd: USA-POLSKA
Wysłany: Pon 20 Sie, 2007   

Wiem ale nie moglem ustawic mordy kota tak jak mozna to robic z modelka, on gapi sie gdzie chce,
a ja akurat czekalem na jego ruch bo w takiej pozie nigdy bym go nie
ustawil wiec z gory musialem zalozyc krotki czas, chcac miec ostre detale
Poza tym ten diffuser ktorego uzylem akurat nie nadaje sie do takich bliskich ujec.
To samo jak robie ujecie calej "rozbawionej i pijanej grupie ludzi"
Gdybym sie zabawil z dluzszym czasem to nigdy bym tego nie wyostrzyl

A uzywales moze kiedys tego diffusera?
http://www.bhphotovideo.c...I_Inverted.html
Bo chce go sprawdzic
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pon 20 Sie, 2007   

Bawiłem się starszą wersją - świetne efekty, tyle, że jak już napisałem wyżej, dość nieporęczne, zwłaszcza, jeżeli co chwila zmieniasz kadry z poziomego na pionowy. Obawiam się, że przy dłuższym użytkowaniu głowica lampy będzie luźno latać obciążona Lightspherem... Chyba, że zainwestujesz też w obrotowy holder do lampy...
 
 
Allan 
Maniak



Pomógł: 5 razy
Posty: 773
Skąd: USA-POLSKA
Wysłany: Pon 20 Sie, 2007   

Mam ten bracket ale obrotowy to on jest po poluzowaniu srubki :lol:
http://www.bhphotovideo.c...ip_Bracket.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13