Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Z uwagi ,że nie było takiego wątku a jest to coś co mnie interesuje pozwoliłem sobie go założyć.
Na początek dodam zdjęcie które zrobiłem w pierwszym tygodniu posiadania aparatu. Pomijając już aspekty związane z warunkami które były bardzo kiepskie i źle dobranymi parametrami prosiłbym o jakieś rady dotyczące kadru. Może inny pomysł na uchwycenie tego? Co o tym sądzicie?
Zdecydowanie najczęściej radzi się, aby pozostawiać więcej miejsca w kadrze po stronie - w którą będzie wykonywany ruch. I w sumie się z tym zgadzam. Ale gdybyś w tym zdjęci po prawej stronie miał jeszze kogoś w kadrze z jakąs miną- i uwagą zwróconą na akrobate- było by to zdjęcie usprawiedliwione.
Kadr wydaje mi się też nie doświetlony. Można było lepiej wykorzystać zbiegające się linie dachu i schodków.
Na plus zasługuje delikatne rozmycie akrobaty- dodaje to dynamiki.
A Twoim zdaniem co jest źle ?
Ostatnio zmieniony przez mnich Wto 27 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz
Ja myślę ,że faktycznie gdybym po stronie w którą odbywał się ruch zostawił więcej miejsca to scena byłaby dynamiczniejsza a tutaj brakuje tego kadru. Kadrując w ten sposób chciałem w tle uchwycić przechodniów żeby pokazać spontaniczność i nieprzewidywalność tego sportu. teraz jak pomyślę to podobny efekt mogłem osiągnąć kadrując z w sposób opisany powyżej więc to nie tłumaczy chyba takiego kadru...
Jakbyś wykorzystał schodzące się linie dachu i schodów?
Kadrując w ten sposób chciałem w tle uchwycić przechodniów żeby pokazać spontaniczność i nieprzewidywalność tego sportu.
Gdybym chciał pokazać ten sport na ulicy, zrobił bym taki troche mini mal.
Spłaszczając trochę kadr.
Ściana jako tło, kula mniej więcej prawym dolnym mocnym punkcie. Krawędź dachu i chodni jako górna i dolna ramka. MF na kule. Długi czas i poczekał bym na większy tłumek przechodniów na pierwszym planie. kadr z pozycji żaby. I hop i Cyk!
Edmun, mi sie te fotki podobaja. Mozna sie przyczepic do kadru, bo w wielu miejscach jest troche poprzycinanych zawodnikow lub motory, ale to nie jest takie proste.
niestety za duże prędkości i niestety ostatnio coś pogoda nie dopisuje i czasy zamiast 1/500 czy 1/250 to schodzę do 1/60. 90% zdjęć potem do wyrzucenia. na stronie są też fotki gdzie nie jest nic poucinane i nie wiem czemu, nie potrafię na nie spojrzeć.
z resztą. kolejny przykład.
Wystarczy porównać tamte ciaśniejsze zdjęcia, z tymi bardziej szerokimi.
Nie wiem... brakuje im dynamizmu, ostrość też gdzieś padła.
Oczekuję konstruktywnej krytyki.
No po takim opisie nie mam innego wyjścia. Faktycznie to byłoby ciekawe bo pokazałoby nie jako zabieganie ludzi pędzących do pracy itp. i ukazałoby wolność i swobodę, którą daje ten sport.
ps. Zrobię coś podobnego na następnym treningu i zobaczymy co z tego wyjdzie
Spróbuję.
Brak ostrości doprowadza do sytuacji w której nie wiemy na czym zawiesić oko- przynajmniej na zdjęciach na których jest kilku żużlowców. Duża głębia ostrości też sie do tego przyczynia- ale takie są już kompakty. Zbyt centralne kadry, poza 3 zdjęcie z pierwszego postu, odbierają dynamizm.
Gdyby trzecia fotka była skomponowana w taki sposób aby żużlowiec znalazł się w lewyn górnym mocnym punkcie, było by całkiem fajnie. Poziomy kadr całkiem dobrze tu pasuje.
Pozdrówka.
i serdecznie dziękuję. już wiem jak następnym razem cropować na kompie.
spróbuję zmniejszyć GO, ale przy takich zbliżeniach maksymalnie mogę tylko na F na 4.6 :/
Wiem o co chodzi w żużlu, ale nie byłem nigdy na meczu. Więc nie wiem czy można zejść bliżej poziomu toru - domyślam się ze cykałeś z trybun. To powinno pomóc w uzyskaniu mniejszej GO. Mam nadzieje że używasz też trybu seryjnego.
jest seria, a siedzę wysoko na trybunach, będąc niżej nie uzyskuję tak jednolitego tła i w dodatku często można ubrudzić się bardziej niż niejeden żużlowiec niestety odległość z jakiej można robić zdjęcia jest bardzo wysoka... zazwyczaj kilkadziesiąt metrów do przejeżdżających zawodników i kilkanaście metrów aby sam tor złapać
Chcialem zauwazyc, ze jak na kompakt to sa faktycznie dobre zdjecia. Problem predkosci zawodnikow i AF aparatu. Lepszy sprzet zapewne by pozwolil na ciekawsze zdjecia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13