Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
alsimair, ciemnia też nie była elementem fotografa, ani aparatu.
Najwięcej na obróbkę marudzą zawsze ci, którym brakuje warsztatu żeby ją przeprowadzić, taka prawda
Nie umiem zrobić naprawdę fajnego zdjęcia to pocieszę się tym, że robię PRAWDZIWĄ fotografię, prosto z aparatu
Chcesz powiedzieć, że to nie jest fotografia: http://www.lonelywolf.pl/galeria/ ?
Co prawda autor sporo też robi na samych warstwach, ale trochę HDRów się tu przewija. Zresztą, warstwy w PSie też nie są wbudowane w aparat, ani tym bardziej w fotografa.
Swoją drogą spory kawałek mojej własnej galerii też chyba nie podlega pod fotografię... dziwne
Do retuszu nic nie mam - był obecny zawsze i przeważająca większość fotografów coś tam potem przy zdjęciach poprawia; nie jestem w tej materi wyjątkiem.
Ale HDR, przynajmniej dla mnie, jest już bardzo daleko od fotografii. To już jest efekt komputerowy, programowy. Na pewno nie powinien to byś sposób na ratowanie słabych zdjęć, uatrakcyjnianie ich. Jeśli ktoś potrafi zrobić dobre zdjęcie - zainteresuje nim odbiorcę bez tak skrajnej obróbki.
Jak w takim razie uwiecznić szeroki zakres tonalny sceny? Polecam klisze
Co do wątku nic nie mam - niech sobie istnieje. Po prostu mam własne zdanie na temat tego typu "zdjęć" i nie widzę powodu, by go tu nie zaprezentować.
Czyli wsadzenie kiepskiego portretu do szopa, podbicie jasności i kontrastu, dodanie winiety to fotografia, a podbicie zakresu tonalnego w wymagającej scenie krajobrazowej to już grafika. Ciekaawe
alsimair napisał/a:
Ale HDR, przynajmniej dla mnie, jest już bardzo daleko od fotografii. To już jest efekt komputerowy, programowy
Po prostu nie rozumiesz na czym polega.
alsimair napisał/a:
Na pewno nie powinien to byś sposób na ratowanie słabych zdjęć, uatrakcyjnianie ich. Jeśli ktoś potrafi zrobić dobre zdjęcie - zainteresuje nim odbiorcę bez tak skrajnej obróbki.
I nie rozumiesz do czego służy.
alsimair napisał/a:
Jak w takim razie uwiecznić szeroki zakres tonalny sceny? Polecam klisze
A może jednak rozumiesz, ale piszesz jak stary analogowiec, który obraził się, że został w tyle z nowinkami technicznymi. Nie żebym miał coś do kliszy, ale co to za argument?
alsimair napisał/a:
Co do wątku nic nie mam - niech sobie istnieje.
Ja też nie. Zdziwiło mnie jego powstanie, ale niepotrzebnie założyłem pewne rzeczy.
alsimair napisał/a:
Po prostu mam własne zdanie na temat tego typu "zdjęć"
Nikt Ci nie broni ograniczać sobie warsztatu, masz ku temu pełną swobodę
Jejku, Monastor, skąd tyle zajadłości w Twoich postach? Obraziłem Ci matkę czy co?
Wg. mnie HDR jest w takim samym stopniu fotografią jak jest nią fotomontaż. HDR (tak samo jak fotomantaż) może być i często jest sztuką, ale moim zdaniem nadużyciem jest obwoływanie go "fotografią".
Takie jest moja opinia i jest ona na tyle ugruntowana, że nie zanosi się, bym miał ją zmienić. Jeśli jednak tak bardzo się uparłeś na nawrócenie mnie - zamknij dziób (haha, to mi się udało ), zaprzestań "osobistych wycieczek" i zaprezentuj swoje prace. Obrazki jakoś bardziej do mnie przemawiają.
A wg mnie nie sztuką jest poskładać 3 ekspozycje w photomatix czy innym programie, a potem czekać, aż odbiorcy zaczną rzygać na monitory. Sztuką jest zrobić taki HDR, żeby odbiorca NIE WIEDZIAŁ, że to jest HDR Do tego ta technika służy, żeby mniej więcej "wyrównać" światło na fotografii Jak ktoś lubi wykorzystywać to do tworzenia nierealnych scen - proszę bardzo Ale wszystko z umiarem...
Sztuką jest zrobić taki HDR, żeby odbiorca NIE WIEDZIAŁ, że to jest HDR
I do tego ta technika służy, choć często jest wykorzystywana w celu krzyknięcia "patrzcie, mam program do robienia HDR!"
alsimair, fotomontaż to komponowanie obrazu z dowolnie dobranych elementów. Nie ma nic wspólnego z jakąkolwiek istniejącą sceną. HDR to po prostu sposób na obróbkę zarejestrowanego obrazu, zbliżenie wyglądu zdjęcia do tego, co widzi oko albo do stworzenia konkretnej atmosfery. Jest takim samym odejściem od fotografii jak konwersja do czerni i bieli czy podbicie kontrastu, to korekcja globalna.
Zresztą, co ja tłumaczę. Za jakiś czas sam na to wszystko wpadniesz
alsimair napisał/a:
zaprzestań "osobistych wycieczek" i zaprezentuj swoje prace. Obrazki jakoś bardziej do mnie przemawiają.
Jest trochę moich HDRów w odpowiednich wątkach, między innymi w fotografii ptaków i krajobrazów, czyli tam gdzie ich miejsce. Zmasakrowanych photomatixem też może parę się na dysku znajdzie z ery kompaktowej, ale nie ma co takich dziwadeł publikować
Nie wiem, być może dorosnę do HDRów, zacznę je bardziej lubić czy cenić. Być może jestem zrażony całą górą śmieci opatrzonych plakietką "HDR", którą już dane mi było widzieć. Być może pozbędę się z czasem przekonania, że HDR to technika mająca naprawić niedostatki fotografa w kwestii poprawnej ekspozycji.
alsimair, powiem tak. gdyby nie hdr to miałbym zdjęcia z Chin jako zdjęcia przepalone słońcem bez nieba, lub miałbym ładne niebo a stare świątynie jako czarne plamy. ze względu na dosyć duże ograniczenie bagażowe nie mogłem sobie pozwolić na targanie ze sobą 2 x body + setki filtrów, plus w biegu później cały sprzęt rozstawiać, kombinować z filtrami, męczyć się z pomiarem ekspozycji, bo rozpiętość jest poza skalą nawet kliszy.
poszedłem na łatwiznę, bo nie pojechałem tam żeby przywieźć zdjęcie prosto do National Geographic (choćby dlatego że na miejscu w Chinach też mają Canony/Nikony itp i spokojnie materiału jest dosyć) tylko żeby wrócić z jakimikolwiek zdjęciami które:
a) nie będą grą światła i cienia i nic więcej
b) nie będą na tyle super że na nich zarobię fortunę.
Więc akurat mi hdr jak najbardziej pasuje. Ok - zdarzało mi się przeholować z postprocessingiem wiele razy, jednakże wiele moich zdjęć to hdr'y u których nie dostrzeżesz choćby odrobiny kolorowanki której teraz staram się unikać
dołącze swój głos na TAK
każdy ma swoje zdanie zdanie na HDR ale to jest forum i taki temat się przyda
jak komuś nie pasuje to niech tutaj nie zagląda i już
Mam prośbę o pomoc. Co i jak zrobić aby uniknąć w HDR efektu szarego nieba? Chodzi o najczęstszy przypadek kiedy sięgamy po HDR, czyli jakis widoczek i przepalone niebo na nim. Zawsze wychodzi wtedy niebo w szarości jak tego uniknąć, albo co zrobić, żeby to zmienic/podmienić. Pewno tylko PS, ale nie wiem jak to zahaczyć, bo nie jestem w nim biegły.
Oto przykład:
wg mnie jesli nie masz ekspozycji, na ktorej niebo nie jest przeswietlone, to zaden program Ci tego nie naprawi - natomiast z bialego(przepalonego) zrobi szare.
to robione z jednego czy wiecej zdjec? na ktoryms z nich niebo jest ok?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16