Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pią 11 Wrz, 2009 Wywalenie filtru AA w lustrzankach
Dlaczego obecnie żaden producent lustrzanek nie zdecydował się na wywalenie filtru AA?
Porównali wady i zalety takiego rozwiązania i wyszło im, że jednak to się nie opłaca?
Jeżeli tak, to dlaczego Leica jednak się na to zdecydowała? Zostali do tego zmuszeni ze względów technicznych, czy też był to ich świadomy wybór?
Bo wywalenie filtru skutkuje bardzo niefajnym efektem mory. A ten efekt bardzo trudno wytępić obróbką w post-processingu. Każda metoda, np blurowanie i wyostrzanie kanałow - spowoduje utratę jakości. Tak samo jak dodawanie filtru AA pogarsza jakoś obrazu własnie
Usunięcie filtru AA to nie tylko zwiększenie rozdzielczości oraz odchudzenie matrycy - to również minimalizowanie abberacji matrycy Brak interpolacji to też uzyskanie rzeczywistej rozdzielczości aparatu patrząc w parametry matrycy, a więc mniej "zakłamań" marketingowych
Wysłany: Pią 11 Wrz, 2009 Re: Wywalenie filtru AA w lustrzankach
LDevil napisał/a:
Dlaczego obecnie żaden producent lustrzanek nie zdecydował się na wywalenie filtru AA?
Porównali wady i zalety takiego rozwiązania i wyszło im, że jednak to się nie opłaca?
Jeżeli tak, to dlaczego Leica jednak się na to zdecydowała? Zostali do tego zmuszeni ze względów technicznych, czy też był to ich świadomy wybór?
Wydaje mi się, że rozważyli za i przeciw i wyszło im że filtr AA mogą sobie darować. Wyobrażam sobie, że w typowych warunkach dla takiego dalmierzowca (otwarta przysłona, mała głębia ostrości, strzelane z ręki) ten efekt i tak nie będzie bardzo dokuczliwy.
Pewnie z tego samego powodu producenci lustrzanek nie rezygnują z filtru AA - wiele z tych aparatów ląduje w studiu gdzie (zapewne) ten efekt byłby łatwiejszy do osiągnięcia (statyw, duża głębia ostrości - np na włosach).
Zauważcie, że na razie dominowały na rynku lustrzanki z mniej niż 18 milionami pikseli. A im niej pikseli ma matryca, im mniejszą ma rozdzielczość, tym większa szansa pojawienia się mory w momencie gdy fotograf podepnie najwyższej klasy obiektywy do takiego aparatu o małej ilości pikseli.
Eeee tam. Mory nie było w analogu i to też była metoda na zapobieżenie jej w cyfrze. Bo ludzie byli przyzwyczajeni do braku mory. Po
Po to też wymyślono interpolacje Bayera i filtry AA.Bo też fotodiody nie są równomiernie rozłożone. Weźcie przecież pod uwagę że w typowej matrycy połowa pikseli jest ZIELONA. I chcąc - nie chcąc - trzeba to interpolować. No chyba że mówimy o faveonie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10