Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Oprócz starej lustrzanki wciąż mam Fuji E900 (większa matryca + manual) i ciągle się łamię czym to Fuji zastąpić. Brałem pod uwagę oba Panasoniki, ale LX3 kosztuje już tyle co lustrzanka - choć osiągi są kuszące, natomiast TZ7 dyskwalifikuje brak jakiegokolwiek manuala... więc znowu myślę o Fuji (F200 lub F70)...
Jakieś inne opcje?
Kiedyś też tak myślałem, ale to się zmieniło. W kompaktach nie jest konieczny. Wystarczą podstawowe programy tematyczne zapewniające zarówno małą jak i maksymalną głębię ostrości oraz najkrótsze jak i najdłuższe czasy. Resztę kombinacji czasów i przysłon można powierzyć Auto.
a czego ci brakuje w fuji
ze chcesz zmieniac- i co fotografujesz?
Brakuje mi szerszego kąta (miałem E510 od 28 mm)
Marian napisał/a:
Kiedyś też tak myślałem, ale to się zmieniło. W kompaktach nie jest konieczny. Wystarczą podstawowe programy tematyczne zapewniające zarówno małą jak i maksymalną głębię ostrości oraz najkrótsze jak i najdłuższe czasy. Resztę kombinacji czasów i przysłon można powierzyć Auto.
Większość zdjęć robię pod ziemią, po ciemku - wtedy manual bardzo się przydaje. Niestety teraz o priorytetach czasu i przesłony w kompaktach można zapomnieć, albo mieć je w cenie lustrzanki. Swoją drogą ciekaw jestem, kiedy pojawią się lustrzanki z jeszcze niższej półki bez ustawień manualnych
A w takich warunkach, czyli przy braku światła, kompakt cyfrowy w ogóle się sprawdza?
Tam gdzie jest tak ciemno, tam chyba lepiej użyć filmowego kompaktu, bo poza kolorowymi masz tu jeszcze świetne czarno-białe filmy, którym żadna cyfra nie dorówna.
Pytam, bo wydaje mi się że przy braku światła zastanego, cyfrowe kompakty się nie sprawdzają. Potrzeba przede wszystkim mocnej lampy błyskowej, a więc musiałaby być zewnętrzna.
Od razu odpadają w przedbiegach kompakty bez stopki dla zewnętrznej lampy błyskowej.
Poza tym wydaje mi się mało przydatny w jaskini aparat z ogniskowymi tele do 300mm, tak jak TZ7.
A w takich warunkach, czyli przy braku światła, kompakt cyfrowy w ogóle się sprawdza?
Aż takie głupie nie są
Marian napisał/a:
Tam gdzie jest tak ciemno, tam chyba lepiej użyć filmowego kompaktu, bo poza kolorowymi masz tu jeszcze świetne czarno-białe filmy, którym żadna cyfra nie dorówna.
Z analogów zawsze używałem lustrzanki
Marian napisał/a:
Potrzeba przede wszystkim mocnej lampy błyskowej, a więc musiałaby być zewnętrzna.
Im dalej lampa od aparatu, tym zwykle lepiej.
Marian napisał/a:
Poza tym wydaje mi się mało przydatny w jaskini aparat z ogniskowymi tele do 300mm, tak jak TZ7.
Nie no, czasami wychodzę z nory. Lustrzanka jest lepsza, ale nie zawsze jest na nią miejsce i czas. Fuji E510 był świetny, ale się zestarzał. Dlatego szukam godnego następcy za rozsądną cenę...
LX3 - drogi
Nikon P6000 - dosyć duży
Canony G9, 10, 11 - drogie, dosyć duże chociaż pokrętło czułości jest boskie
Fuji F 200 EXR - niezły, ale w ręce nie leży.
Ideału nie ma, ale coś trzeba wybrać ?
Ze wspomnianych LX3 najlepszy bo w jaskiniach szeroko sie przyda i jasno- jedyny minus to jpg z fleszem w niemnosciach z LX3 nie beda rewelacja ale jak pobawisz sie na RAWach bedzie spoko.
Są jeszcze fotocele. Mało komu chce się nosić statyw.
Osobiście błyskam z ręki, a fotocele mam na dalszych lampach.
Można też oczywiście wszystko synchronizować z aparatu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9