Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Rzućcie okiem na to zdjęcie:
Zdjęcie zrobione jest na szkoleniu kierowców na specjalnym torze. Nawierzchnia jest bardzo śliska (specjalna farba polana wodą). Samochód ostro hamuje. Przyjrzyjcie się kołom tego samochodu. Górna ich część jest rozmazana, jakby w ruchu, a dolna jakby się nie ruszała. Skąd takie zjawisko? Ma ktoś jakiś pomysł?
[ Dodano: Sro 14 Paź, 2009 15:48 ]
Coś się nie wkleiło.
Jeszcze raz.
Jak wiadomo w takich sytuacjach włącza się ABS powodujący impulsowe działanie hamulca. Migawka, a w zasadzie jej szczelina przesuwa się pionowo więc.. załapała na części zdjęcia koła podczas ruchu i podczas zatrzymania jednocześnie
Po pierwsze to niemożliwe żeby koło się tak zachowywało.. nie jest przecież z gumy - ruch obrotowy jest stały w każdym punkcie.
To co napisał palindrom jest OK, ale na fotografii środek koła powinien być ostry, a im dalej od niego - tym większa nieostrość. Tutaj natomiast górne pół koła jest nieostre, dolne zaś ostre.
Po drugie, co ma wielkość szczeliny do częstotliwości pracy ABSu? Podejrzewam że robiąc serię 10 zdjęć hamującego samochodu, to... trzeba mieć trochę szczęścia żeby tak trafić - ale nie jest to niewykonalne
Po pierwsze to niemożliwe żeby koło się tak zachowywało.. nie jest przecież z gumy - ruch obrotowy jest stały w każdym punkcie.
To co napisał palindrom jest OK, ale na fotografii środek koła powinien być ostry, a im dalej od niego - tym większa nieostrość. Tutaj natomiast górne pół koła jest nieostre, dolne zaś ostre.
Wybacz, ale palindrom ma zwyczajnie racje. Twoje myślenie byłoby prawdziwe gdybyś był obserwatorem poruszajacym się ruchem postępowym wraz ze środkiem koła.
Jako, że jestes obserwatorem związanym z asfaltem to dla Ciebie nieruchoma jest chwilowa oś obrotu, którą jest miejsce styku koła z asfaltem. I tyle. Nic tu żadne teorie o hamowaniu impulsowym... właśnie dlatego środki kł sa nieostre. A o jakich INNYCH kołach piszesz to ja nie wiem.
Po prostu w naszym układzie odniesienia koło kręci się zawsze wokół miejsca styku z asfaltem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12