Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Pic na wode,czyli roznice w jakosci zdjec z roznych aparatow
Autor Wiadomość
kiel.basa 
Początkujący


Posty: 46
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   Pic na wode,czyli roznice w jakosci zdjec z roznych aparatow

Witam,

Kilka dni temu padl moj 350d.
Zaczalem wiec myslec o wymianie aparatu, co z kolei sklonilo mnie do gruntownego przeszukania internetu i jakichkolwiek info dotyczacych roznych lustrzanek, a nawet bardziej tego jakie z nich zdjecia wychodza.
Przyznam szczerze, ze to co widze, to w duzej mierze woda na mlyn dla tych wszystkich korporacji, typu Canon czy Nikon, ktore po prostu umiejetnie nami steruja.

Setki stron przepelnione jest gruntownymi testami, wnikliwymi analizami krzywych, sprawdzaniem szumow na dziesiatki sposobow, wyscigiem na ilosc punktow AF, na megapixele, a nawet na mnogosc pokretel, cyferek itd.
Producenci robia, a strony czyli tez odbiorcy, ogluszeni iloscia mozliwosci i tym co aparaty niby potrafia, rozdrabniaja sie na takie szczegoly, ze dawno dawno zapominaja o istocie tego, do czego nam aparat sluzy..
Aparaty sa po to przeciez, zeby zrobily zdjecie, a samo zdjecie to wrazenie, moment, tresc i kompozycja.
A mamy te wszystkie HI TEC mozliwosci i co z tego? Czy zdjecia wychodza nam lepsze ?Wrecz przeciwnie..

- Szumy? Komu dotychczas to przeszkadzalo? Ziarno bylo zawsze i nikt nie marudzil.
- AF? Dziesiatki lat nie bylo AF. A co wiecej! Wszystkie filmy fabularne robi sie na ostrosci recznej tylko i wylacznie.Dlaczego? ......
- Zdjecia w serii?? Nigdy to nikomu nie bylo potrzebne.Jak chcemy sie scigac, lepiej wziac kamere i wyciac klatke w programie montazowym, wtedy nic nam nie umknie.
Cartier Bresson sobie radzil bez tego nawet lepiej niz wiekszosc obecnych.
- LCD ? Mamy dopiero od niedawna, a i tak nie da sie ocenic, czy zdjecie nas satysfakcjonuje.
- Megapixele? Zrobilem, odbitke z rozdzielczosci 1600x1200 do formatu 50x60cm (troche resizowana w PS oczywiscie). Stojac przed, gdybyscie o tym nie wiedzieli, zadne slowo o slabej jakosci nigdy by nie padlo. Nie widac NIC. Dopiero z 10cm. Ale z 10cm to widac strukture farby u Rembradta i co z tego? Skoro i tak nie widac calosci dziela.
- Nie mowiac juz o setkach niby trybow tematycznych, ktore nie wiadomo komu i do czego to sluzy. Wystarczy sie znac na relacjach przyslony do czasu, zeby zaden taki tematyczny program nie byl potrzebny

I nawet jezeli oceniana jest jakosc samego obrazu z danego aparatu to tez nastepuje jakies dziwne rozdrabnianie sie, bez spojrzenia ogolnego, wrazenia, ktore jest najwazniejsze.
Przyznaje sie aparatom wysokie oceny, a tak naprawde jakosc obrazu, na co najbardziej sklada sie kolor i dynamika tonalna, jest w porownaniu do negatywu i pozytywu, po prostu SLABA.

" 350d - oferuje swietna jakosc zdjec, 40d - highly recommended, jakosc zdjec wysmienita, 5d - highly recommended zdjecia wychodza swietnej jakosci "

Takich recenzji wszedzie pelno, i co niby nam to mowi ?

Prawda jest taka, ze obecne negatywy przenosza nawet do 12 przeslon, a matryce z aparatow cyfrowych ledwo ktore przenosza 8.....Dywagacje wiec, ze ktoras matryca przenosi 0.2 wiecej w cieniach, a inna 0.4 w swiatlach mniej sa tylko biciem piany, bo co to za znaczace ilosci.
Tak naprawde aparaty wychodza jeden po drugim 3 modele w roku i sa w 90% TAKIE SAME. Wystarczy wejsc w galerie optycznych 350tki sprzed 4 lat i 5d mark 2 nawet.
W czym jest roznica na zdjeciach?
W Tym ze jak powiekszymy zdjecie do 200% w PS to zobaczymy wiecej kropek na cm2 ?

Stwierdzam tu i teraz, ze od 300d, po 5d nawet mark 2, jezeli zrobilisbyscie ten sam kadr kazdym z aparatow, nikt nie bylby w stanie przypisac zdjecia do modelu aparatu. Co wiecej, jakosc z 350d zdjecia nie rozni sie prawie niczym od zdjecia robionego na 5d. A jezeli nawet, to jeden ruch w PS i mamy to samo.
Wiem, bo takie odbitki wykonywalismy w szkole ostatnio na zajeciach z operatorki.
Zdjecie z 5d przeeksponowane o 2 przyslony nie ma zadnych szczegolow w swiatlach.
Jest biala dziura i nic wiecej.
W negatywie szczegoly zostaja do 4 przeslon powyzej klucza.
Gdzie tu ta 'swietna jakosc?'

Dlatego zajmijmy sie bardziej mysleniem i tworzeniem zdjec, a nie tworzeniem fikcji.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






amv 
Optyczny
Łowiec



Pomógł: 4 razy
Posty: 1347
Skąd: z lasu
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

kiel.basa napisał/a:
- Szumy? Komu dotychczas to przeszkadzalo? Ziarno bylo zawsze i nikt nie marudzil.

Jestem innego zdania,ja marudzę na moje D80 w lesie przy iso1600 i nie pokaże Ci jeleni przy iso 3200,bo kolorowa miazga zeżarła jakiekolwiek szczegóły.

kiel.basa napisał/a:
- AF? Dziesiatki lat nie bylo AF.
- Zdjecia w serii?? Nigdy to nikomu nie bylo potrzebne.


i do tej pory nie było też tak czystych i wyraznych zdjęć np atakującego bielika,którego być może nigdy na własne oczy nie widziałeś a kórego nigdy sobie nie powiesisz na ścianie,bo rajcuje Cię akt,krajobraz bądz martwa natura.

Uogólniasz i sprowadzasz wszystkie tematy do jednego.
kiel.basa napisał/a:
Dlatego zajmijmy sie bardziej mysleniem i tworzeniem zdjec, a nie tworzeniem fikcji.


Taaa powiedz to fotoreporterom,fotgrafom dzikiej natury i wszystkim u których najważniejsza jest akcja trwająca ułamki sekund.

Z dwiema uwagami tylko się zgodzę:
kiel.basa napisał/a:
tak naprawde jakosc obrazu, na co najbardziej sklada sie kolor i dynamika tonalna, jest w porownaniu do negatywu i pozytywu, po prostu SLABA.

kiel.basa napisał/a:
Zdjecie z 5d przeeksponowane o 2 przyslony nie ma zadnych szczegolow w swiatlach.
Jest biala dziura i nic wiecej.
W negatywie szczegoly zostaja do 4 przeslon powyzej klucza.

Zakres tonalny cyfrówek jeszcze długo nie dorówna analogom i ...
kiel.basa napisał/a:
Wystarczy sie znac na relacjach przyslony do czasu, zeby zaden taki tematyczny program nie byl potrzebny



P.S.

kiel.basa napisał/a:
A mamy te wszystkie HI TEC mozliwosci i co z tego? Czy zdjecia wychodza nam lepsze ?Wrecz przeciwnie..


Powiem Tobie,że jak miałbym D3s i 300/2.8,to te chwile bliskości z dziką zwierzyną po zachodzie słońca czy też w ponure pochmurne dni,miałbym utrwalone na zdjęciach a nie tylko w pamięci.

Żegnam ten wątek :razz: :twisted:
 
 
kaziu 
Początkujący


Posty: 33
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Zrób zdjęcie 350D i 5D MKII przy ISO 1600 a zobaczysz różnice.

wtedy może zrozumiesz, że każdy ma inne potrzeby i jednemu wystarczy 350D a drugi będzie kręcił nosem na 5D MKII bo jeszcze czegoś mu w nim brak. ;) (lampy ;) )


Programy są w w tańszych DSLRach są dla wujków i cioć, którzy nie wiedzą co to przesłona i czas.
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   Re: Pic na wode,czyli roznice w jakosci zdjec z roznych apar

kiel.basa napisał/a:
Prawda jest taka, ze obecne negatywy przenosza nawet do 12 przeslon, a matryce z aparatow cyfrowych ledwo ktore przenosza 8.....

Na obronę cyfrówek mogę dodać, że 20EV też się da nimi zrobić, ale nie w jednej ekspozycji ;) Z negatywu tyle nie wyciśniesz :)

Druga sprawa: Spróbuj z MF zrobić zdjęcie 350D a potem 5D. Ciekawe którym aparatem lepiej Ci się je zrobi. Któryś zatem będzie lepszy ;)

PS. To też nie jest wątek dla mnie :shock: :twisted: :grin:
 
 
AM 
Maniak


Pomógł: 8 razy
Posty: 759
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

kiel.basa napisał/a:
- Szumy? Komu dotychczas to przeszkadzalo? Ziarno bylo zawsze i nikt nie marudzil.
- AF? Dziesiatki lat nie bylo AF. A co wiecej! Wszystkie filmy fabularne robi sie na ostrosci recznej tylko i wylacznie.Dlaczego? ......
- Zdjecia w serii?? Nigdy to nikomu nie bylo potrzebne.Jak chcemy sie scigac, lepiej wziac kamere i wyciac klatke w programie montazowym, wtedy nic nam nie umknie.
Cartier Bresson sobie radzil bez tego nawet lepiej niz wiekszosc obecnych.
- LCD ? Mamy dopiero od niedawna, a i tak nie da sie ocenic, czy zdjecie nas satysfakcjonuje.
- Megapixele? Zrobilem, odbitke z rozdzielczosci 1600x1200 do formatu 50x60cm (troche resizowana w PS oczywiscie). Stojac przed, gdybyscie o tym nie wiedzieli, zadne slowo o slabej jakosci nigdy by nie padlo. Nie widac NIC. Dopiero z 10cm. Ale z 10cm to widac strukture farby u Rembradta i co z tego? Skoro i tak nie widac calosci dziela.

Masz racje. Kiedys tego nie bylo. Wtedy juz mialem spore doswiadczenie w robieniu zdjec sportowych. Spotykalismy sie ze znajomymi i chwalilismy kto zrobil wieksza odbitke na mniejszym iso i z dluzszym czasem.

Teraz byle bogaty amator robi lepsze zdjecia z marszu. Wystarczy dac komus kto zna zasady dyscypliny d3 z 200/2 i 400/2.8 i wyprodukuje lepsze odbitki niz ja kiedys. Bedzie wiecej szczegolow, bedzie lepsze ujecie, bedzie poprawniej naswietlone, bedzie lepsza ostrosc - bo wiekszosc z tego zrobi za nas aparat. Na poczatku mnie to denerwowalo. Snulem defetystyczne mowy o upadku fotografii.

Teraz sie ciesze, bo fotografia jest teraz sztuka kompozycji a nie sztuka obslugi czarnego pudelka.
 
 
edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

sądzę że nie będę się udzielał w temacie. czy zdjęcia są lepsze ? są... bo kiedyś nie było takiej a nie innej technologii i wraz z technologią zmieniają się zdjęcia.
głównie przy zdjęciach sportu, natury, ptaków widać tą różnicę, ale jeśli ktoś myśli tylko o sprzęcie dla amatora, to będzie odnosił wrażenie że się nic nie zmieniło, bo tak też ten sprzęt wykorzystuje. do tematu tak samo jak amv - po prostu nie wracam
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Kiedys ludzie chodzili pieszo albo na osiolku jezdzili. Teraz im sie samochodow czy samolotow zachciewa :zalamany:

I rowniez sie zgodze z tym, ze w kwestii dynamiki tonalnej matrycy do kliszy czy slajdu daleko.
Ostatnio zmieniony przez MC Pon 09 Lis, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marian 
Optyczny


Posty: 1467
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Jak ktoś nie chce uważnie czytać krytyki powszechnego bełkotu na temat amatorskich aparatów, to równie dobrze mógłby w ogóle nie zabierać głosu w tym wątku.
kiel.basa napisał/a:
Przyznaje sie aparatom wysokie oceny, a tak naprawde jakosc obrazu, na co najbardziej sklada sie kolor i dynamika tonalna, jest w porownaniu do negatywu i pozytywu, po prostu SLABA.
Rozumiem, że niewygodnie jest polemizować z np. powyższą tezą autora, lepiej "dać dyla", uprzednio głosząc peany, tyle że na temat najdroższych, a nie amatorskich aparatów.
 
 
ghost 
Optyczny
związkowiec :)



Pomógł: 69 razy
Posty: 3214
Skąd: Silesia
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Cytat:
I rowniez sie zgodze z tym, ze w kwestii dynamiki tonalnej matrycy do kliszy czy slajdu daleko.


pokażcie mi slajd i negatyw kolorowy z dynamiką większą niż matryca.

problem że wszystkie afy i kl/s, z dodatku - wygody, stały podstawową i niezbędną częścią aparatu, bez której focić się po prostu nie da.

a to już jest stawianie sprawy na głowie.
Ostatnio zmieniony przez ghost Pon 09 Lis, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RB 
Temu Panu już podziękujemy


Pomógł: 203 razy
Posty: 6186
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Marian, powiedziałbym że w dzisiejszych czasach przez jakość obrazu gdzieniegdzie (wcale nierzadko) rozumie sie głównie tzw. 'rozdzielość' oraz 'zaszumienie'...

A dynamika i kolory ... no jest jak wszyscy widzą. Jedno trzeba tez miec na względzie - amatorskie aparaty służa głownie ludziom do tego by miec i oglądac zdjecia w formie elektronicznej. Jakość elektronicznej wersji powstałej z bele jak zeskanowanego pozytywu, nawet z poprawnie naświetlonego bardzo dobrego nośnika, jest najczęściej znacznie gorsza od jakości zdjęcia z taniej matrycy CMOS generacji C 350 itp...
A ile z tym extra roboty...
Po prostu generalnie nie o to chodzi w tzw. amatorskiej fotografii.
 
 
MasterB 
Maniak



Pomógł: 14 razy
Posty: 864
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Marian napisał/a:
Jak ktoś nie chce uważnie czytać krytyki powszechnego bełkotu na temat amatorskich aparatów, to równie dobrze mógłby w ogóle nie zabierać głosu w tym wątku.
kiel.basa napisał/a:
Przyznaje sie aparatom wysokie oceny, a tak naprawde jakosc obrazu, na co najbardziej sklada sie kolor i dynamika tonalna, jest w porownaniu do negatywu i pozytywu, po prostu SLABA.
Rozumiem, że niewygodnie jest polemizować z np. powyższą tezą autora, lepiej "dać dyla", uprzednio głosząc peany, tyle że na temat najdroższych, a nie amatorskich aparatów.


Z czym tu polemizować? Na końcu każdego testu powinna pojawić się wzmianka że dany aparat jest fajny, ale zakresem tonalnym nie umywa się do negatywu? Przecież ktoś choć trochę zorientowany w temacie o tym wie. A jak ktoś nie wie, to przecież i tak nie porzuci swojej cyfrowej lustrzanki na rzecz klasycznej na film 35mm...
Ja mam propozycję żeby na końcu każdego testu samochodu osobowego porównywać ładowność z betoniarką, a moc silnika z ciągnikiem siodłowym :roll:
Bo wygłaszają peany na temat wozidełka klasy VW Polo a potem przewieźć 3 ton cementu nie ma komu :lol:
 
 
Marian 
Optyczny


Posty: 1467
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

ghost napisał/a:
Cytat:
I rowniez sie zgodze z tym, ze w kwestii dynamiki tonalnej matrycy do kliszy czy slajdu daleko.


pokażcie mi slajd i negatyw kolorowy z dynamiką większą niż matryca.
Chyba nie zauważyłeś, że MC pisze o dynamice tonalnej. A jeśli zauważyłeś, no to pokaż mi amatorską cyfrę o lepszej?
 
 
Tutejszyn 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 2954
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Technika idzie do przodu. To jest fakt, pomimo iż autor wątku twierdzi, że jest inaczej. Być może zdjęcie krajobrazu zrobione w południe przy ladnej pogodzie będzie tak samo wyglądało bez względu na to, jakim aparatem zostało zrobione. Ale czego to dowodzi? Tylko tego, ze przy ładnej pogodzie mozna zrobić ładne zdjęcia.
 
 
papatki 
Rozmowny



Pomógł: 2 razy
Posty: 486
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

może to kogoś zainteresuje - http://shutterclick.smugm...0444_n2LsD-O-LB
 
 
Marian 
Optyczny


Posty: 1467
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

papatki napisał/a:
może to kogoś zainteresuje - http://shutterclick.smugm...0444_n2LsD-O-LB
Ciekawe. Dzięki za link. Nawet dynamika wychodzi gorzej, z dynamiką tonalną jest jeszcze gorzej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14