Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Filmowanie wchodzi do zaawansowanych luster. Dopoki bylo to w entry levelu moznaby przymknac oko na dziwne niekompatybilnosci i inne problemy z obsluga takich filmikow. Teraz pojawiajace sie filmy w sprzecie niby dla profesjonalistow sprawiaja, ze powinny byc one na odpowiednim poziomie. Nie mowie tu o jakosci, ale na zgodnosci z pewnymi standartami.
Sam kiepsko orientuje sie w cyfrowej kinematografii, wiec prosze was o mala pomoc w usystematyzowaniu wiedzy. Ciagle tylko czytam narzekania, ze kodek nie taki, ze kompresja zla, ze fpsy zle, ze z rozdzielczoscia cos nie tak - jak na to patrza bardziej obyci ludzie.
Sam robie na pewne potrzeby multimedialne projekty z uzyciem aparatu - fotocasty czy time-lapsy i chcialbym dolaczyc do tego male urywki wideo, jesli byloby to mozliwe z uzyciem obecnych lustrzanek.
Wiec jakie lustra spelniaja obecne standardy a jakie nie i z jakimi bugami i nieprawidlowosciami mozna sie spotkac w konkretnych modelach.
Chcialbym tu uniknac dyskusji o zasadnosci filmow w dslr'ach. Jesli bedzie taka potrzeba moge sie wypowiedziec w innym, odpowiednim temacie.
AM - 5DII z najowszym firmware i 7D obslugują "prawdziwe" HD (1080p - rozdzielczosc 1920 × 1080 bez przeplotu) zarówno w 24 (standard kinowy - np nowe Star Wars są nakrecone w 1080p24), 25 (standard telewizyjny - PAL), jak i 30 klatkach. Możliwa jest tez manualna kontrola nad parametrami ekspozycji i poziomem wzmocnienia nagrywanego dzwieku.
GH1 - z tego co wiem te same tryby co 5dII, plus dzialajacy autofocus i dedykowany obiektyw z cichym silnikiem i bezstopniowa przyslona (Leica bodajrze 14-140).
Osobiscie wybral bym 5DII ze wzgledu na wielkosc matrycy (kontrola nad glebia ostrosci, jakosc przy wysokich czulosciach).
Też chętnie sie dowiem. Całkien sporo osób ma tą funkcję. Marketingowo wypada świetnie Używacie tego? Z tego co wiem to sa jakieś problemy z ustawianiem ostrości i chyba jakby płynnej zmianie ekspozycji przy kadrowaniu?. Rozumiem, że operowanie płytka GO jest wielką zaletą w stosunku do zwykłej kamerki. Widziałem świetny filmik jakiegoś profi a może to był filmik reklamowy? ale widziałem też filmik normalnego użytkownika który tą płytką GO chciał wykorzystać i oczy mnie rozbolały po 15 sek a po 30s głowa. Jakie sa wasze wrażenia a jeszcze lepiej osób postronnych oglądających wasze filmiki.
Jak ta funkcja sie sprawdza w praktyce, w waszej praktyce?
Ostatnio zmieniony przez CatStevens111 Sro 11 Lis, 2009, w całości zmieniany 1 raz
mszczyrek, Dzieki, ten filmik z drugiego to montaż, polegajacy na przeskakiwaniu non stop z jednej statycznej sceny na drugą. gdyby nie dzwięk to nie byłoby łaczności pomiedzy scenami a przy filmikach taka łączność/płynność to dla mnie istotna sprawa. Tam chyba gość nawet kadru nie przesunął o 3 milimetry. Zero kadrowania , żadnych zbliżeń. żadnego ustawiania ostrości/ GO itp . To wygląda trochę jak slideshow. Wiecej w tym montażu niż samego filmowania. Chyba kadrowanie nie jest problemem szczególnie przy przymkniętej przesłonie?
Dźwięk jest OK
Dodane: Ten trzeci jest rewelacyjny. Oczywiście 99,99 % jego wartości to umiejetności reżysera a nie sprzet. Dzieki!
nie wiem dlaczego ludzie podniecaja sie ta tfurczoscia z ostatniego linku...
zestaw ujęć podyktowanych fascynacją nową zabawką, bez żadnego sensownego scenariusza i przemyslanych ujęć które tworzyłyby ze sobą CAŁOŚĆ
Dużo rozsądniejsza praca którą widziałem to fragmenty filmu z pobytu w afganistanie razem z oddziałem armii amerykańskiej
ghost, ale ja o tym nie pisze, czy jest (jak to napisales jakas wartosc "dodana")
chodzi mi o to że linki do tych "arcydzieł" które podaliście tak naprawdę pokazują tylko i wyłącznie fascynację technicznymi możliwościami sprzętu.
Tutaj masz realne zastosowanie - nieźle zrobione.
Co do wartości dodanej....Od strony operatora jest to ...waga...Naprawdę słabo biega się z kamerą która waży 8-12kg. Ajak weźmiesz pólprofi kamerki - to obrazek masz z matrycy wielkosci 2 paznokci...to tyle
a czy to jest propagandówka czy nie...mam to głęboko w .......
Naprawdę słabo biega się z kamerą która waży 8-12kg. Ajak weźmiesz pólprofi kamerki - to obrazek masz z matrycy wielkosci 2 paznokci...to tyle
nie wydaje mi się żeby to
Cytat:
The footage was shot on a custom built rig, using a Canon 5D Mark II, 24-70 f/2.8 L lens, Sennheiser ME-66 and G2 wireless system, Singh-Ray variable ND filter, and Beachtek 2XAs mounted on a Glidecam 2000 HD with custom made aluminum 'wings.'
było jakieś lekkie. dokładnie chodziło mi o wartość dodaną wielkiej matrycy.
kamery od iluś lat ewoluowały w stronę tego co jest teraz. i to raczej nie dlatego żeby było niewygodnie. aparaty przebyły inną drogę i na pewno nie są zoptymalizowane do kręcenia filmów. więc muszą dawać coś innego - ową wartość dodaną.
no i są inne minusy. w filmach z aparatów widoczny jest często galaretowaty efekt rolling shutter. do dynamicznych ujęć to spora wada
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15