Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: goltar
Czw 07 Paź, 2010
Filmowanie w lustrzankach - technical issues
Autor Wiadomość
AM 
Maniak


Pomógł: 8 razy
Posty: 759
Wysłany: Wto 10 Lis, 2009   Filmowanie w lustrzankach - technical issues

Filmowanie wchodzi do zaawansowanych luster. Dopoki bylo to w entry levelu moznaby przymknac oko na dziwne niekompatybilnosci i inne problemy z obsluga takich filmikow. Teraz pojawiajace sie filmy w sprzecie niby dla profesjonalistow sprawiaja, ze powinny byc one na odpowiednim poziomie. Nie mowie tu o jakosci, ale na zgodnosci z pewnymi standartami.

Sam kiepsko orientuje sie w cyfrowej kinematografii, wiec prosze was o mala pomoc w usystematyzowaniu wiedzy. Ciagle tylko czytam narzekania, ze kodek nie taki, ze kompresja zla, ze fpsy zle, ze z rozdzielczoscia cos nie tak - jak na to patrza bardziej obyci ludzie.

Sam robie na pewne potrzeby multimedialne projekty z uzyciem aparatu - fotocasty czy time-lapsy i chcialbym dolaczyc do tego male urywki wideo, jesli byloby to mozliwe z uzyciem obecnych lustrzanek.

Wiec jakie lustra spelniaja obecne standardy a jakie nie i z jakimi bugami i nieprawidlowosciami mozna sie spotkac w konkretnych modelach.


Chcialbym tu uniknac dyskusji o zasadnosci filmow w dslr'ach. Jesli bedzie taka potrzeba moge sie wypowiedziec w innym, odpowiednim temacie.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






mszczyrek 
Entuzjasta


Posty: 675
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

AM - 5DII z najowszym firmware i 7D obslugują "prawdziwe" HD (1080p - rozdzielczosc 1920 × 1080 bez przeplotu) zarówno w 24 (standard kinowy - np nowe Star Wars są nakrecone w 1080p24), 25 (standard telewizyjny - PAL), jak i 30 klatkach. Możliwa jest tez manualna kontrola nad parametrami ekspozycji i poziomem wzmocnienia nagrywanego dzwieku.

GH1 - z tego co wiem te same tryby co 5dII, plus dzialajacy autofocus i dedykowany obiektyw z cichym silnikiem i bezstopniowa przyslona (Leica bodajrze 14-140).

Osobiscie wybral bym 5DII ze wzgledu na wielkosc matrycy (kontrola nad glebia ostrosci, jakosc przy wysokich czulosciach).
 
 
CatStevens111
Rozmowny


Posty: 237
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

Też chętnie sie dowiem. Całkien sporo osób ma tą funkcję. Marketingowo wypada świetnie Używacie tego? Z tego co wiem to sa jakieś problemy z ustawianiem ostrości i chyba jakby płynnej zmianie ekspozycji przy kadrowaniu?. Rozumiem, że operowanie płytka GO jest wielką zaletą w stosunku do zwykłej kamerki. Widziałem świetny filmik jakiegoś profi a może to był filmik reklamowy? ale widziałem też filmik normalnego użytkownika który tą płytką GO chciał wykorzystać i oczy mnie rozbolały po 15 sek a po 30s głowa. Jakie sa wasze wrażenia a jeszcze lepiej osób postronnych oglądających wasze filmiki.

Jak ta funkcja sie sprawdza w praktyce, w waszej praktyce?
Ostatnio zmieniony przez CatStevens111 Sro 11 Lis, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mszczyrek 
Entuzjasta


Posty: 675
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

Przydatne linki:

http://www.luminous-lands...deography.shtml
http://www.luminous-lands...meras/gh1.shtml

[ Dodano: Sro 11 Lis, 2009 08:58 ]
Przyklad z 5D2:

http://vincentlaforet.com/index_reverie.html

Robi wrażenie jesli jeszcze nie widzieliście.
 
 
CatStevens111
Rozmowny


Posty: 237
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

mszczyrek, Dzieki, ten filmik z drugiego to montaż, polegajacy na przeskakiwaniu non stop z jednej statycznej sceny na drugą. gdyby nie dzwięk to nie byłoby łaczności pomiedzy scenami a przy filmikach taka łączność/płynność to dla mnie istotna sprawa. Tam chyba gość nawet kadru nie przesunął o 3 milimetry. Zero kadrowania , żadnych zbliżeń. żadnego ustawiania ostrości/ GO itp . To wygląda trochę jak slideshow. Wiecej w tym montażu niż samego filmowania. Chyba kadrowanie nie jest problemem szczególnie przy przymkniętej przesłonie?

Dźwięk jest OK

Dodane: Ten trzeci jest rewelacyjny. Oczywiście 99,99 % jego wartości to umiejetności reżysera a nie sprzet. Dzieki!
 
 
Marian 
Optyczny


Posty: 1467
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

Nie zachęca mnie do robienia filmów tą lustrzanką.
 
 
fafniak 
Entuzjasta
Tetenalu



Pomógł: 2 razy
Posty: 578
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

nie wiem dlaczego ludzie podniecaja sie ta tfurczoscia z ostatniego linku...
zestaw ujęć podyktowanych fascynacją nową zabawką, bez żadnego sensownego scenariusza i przemyslanych ujęć które tworzyłyby ze sobą CAŁOŚĆ
Dużo rozsądniejsza praca którą widziałem to fragmenty filmu z pobytu w afganistanie razem z oddziałem armii amerykańskiej
 
 
ghost 
Optyczny
związkowiec :)



Pomógł: 69 razy
Posty: 3214
Skąd: Silesia
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

http://vimeo.com/videos/search:tamindzic
 
 
fafniak 
Entuzjasta
Tetenalu



Pomógł: 2 razy
Posty: 578
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

:mrgreen: fascynujace

[ Dodano: Sro 11 Lis, 2009 11:15 ]
proponuje obejrzec to:
http://vimeo.com/6995256

[ Dodano: Sro 11 Lis, 2009 11:17 ]
to jest trailer - montaż według mnie troche kuleje - ale jest lata swietlne przed tymi kaszankami
 
 
mszczyrek 
Entuzjasta


Posty: 675
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

fafniak, przykro mi ze urazilem twoj zmysl estetyczny, chcialem pokazac wylacznie techniczne mozliwosci sprzetu (ktore tam widac) :mrgreen:
 
 
ghost 
Optyczny
związkowiec :)



Pomógł: 69 razy
Posty: 3214
Skąd: Silesia
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

fafniak, ale jaką wartość dodaną daje zastosowanie lustrzanki zamiast kamery w tej propagandówce?
 
 
fafniak 
Entuzjasta
Tetenalu



Pomógł: 2 razy
Posty: 578
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

ghost, ale ja o tym nie pisze, czy jest (jak to napisales jakas wartosc "dodana")
chodzi mi o to że linki do tych "arcydzieł" które podaliście tak naprawdę pokazują tylko i wyłącznie fascynację technicznymi możliwościami sprzętu.
Tutaj masz realne zastosowanie - nieźle zrobione.
Co do wartości dodanej....Od strony operatora jest to ...waga...Naprawdę słabo biega się z kamerą która waży 8-12kg. Ajak weźmiesz pólprofi kamerki - to obrazek masz z matrycy wielkosci 2 paznokci...to tyle
a czy to jest propagandówka czy nie...mam to głęboko w .......
 
 
edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

jeśli chodzi o ładny montaż i udane operowanie głębią, to polecam filmik z Paintballa C5DMark2 z sierpniowego lub wrześniowego DFV
 
 
ghost 
Optyczny
związkowiec :)



Pomógł: 69 razy
Posty: 3214
Skąd: Silesia
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

fafniak napisał/a:
Naprawdę słabo biega się z kamerą która waży 8-12kg. Ajak weźmiesz pólprofi kamerki - to obrazek masz z matrycy wielkosci 2 paznokci...to tyle

nie wydaje mi się żeby to
Cytat:
The footage was shot on a custom built rig, using a Canon 5D Mark II, 24-70 f/2.8 L lens, Sennheiser ME-66 and G2 wireless system, Singh-Ray variable ND filter, and Beachtek 2XAs mounted on a Glidecam 2000 HD with custom made aluminum 'wings.'

było jakieś lekkie. dokładnie chodziło mi o wartość dodaną wielkiej matrycy.

kamery od iluś lat ewoluowały w stronę tego co jest teraz. i to raczej nie dlatego żeby było niewygodnie. aparaty przebyły inną drogę i na pewno nie są zoptymalizowane do kręcenia filmów. więc muszą dawać coś innego - ową wartość dodaną.

no i są inne minusy. w filmach z aparatów widoczny jest często galaretowaty efekt rolling shutter. do dynamicznych ujęć to spora wada
 
 
fafniak 
Entuzjasta
Tetenalu



Pomógł: 2 razy
Posty: 578
Wysłany: Sro 11 Lis, 2009   

taaak pobiegaj z tym:
http://www.worldvideo.pl/sony-xdcam-hd.html
zapewniam cie ze zobaczysz roznice
biorac pod uwage ze chcialbys miec plynne zdjecia w czasie biegu muszialbys założyc np. to:
http://www.creativevideo....cam_flyer_1.jpg
:razz: :razz:
Jezeli nie widzisz w tych obrazkach zalet duzej matrycy - nic na to nie poradze


acha - nie jestem zwolennikiem takiej hybrydy aparat/kamera - ale w niektorych produkcjach to moze byc bardzo dobry zestawik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15