Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: goltar
Czw 07 Paź, 2010
Filmowanie w lustrzankach - technical issues
Autor Wiadomość
orbs
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

jednak trzeba wspomnieć o wielu wadach filmowania lustrzanką, takich jak:

- całkowity brak ergonomii w rozmieszczeniu przycisków
- brak pauzy
- niewygodne kręcenie bez odpowiedniego statywu (rigu)
lustrzanka jest za mała i trzęsie się jak galareta - dopiero
statyw naramienny daje satysfakcjonujące rezultaty - lub zwykły
statyw - ale ten jest mniej mobilny
- brak AF
- brak normalnego wizjera - trzeba dokupić
- rejestracja dźwięku wraz z towarzyszącym szumem pierścienia
ostrości - potrzeba zakupu zewnętrznego mikrofonu.

ale nie zamieniłbym tej zabawki na nic innego - narazie :)
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010   

orbs, podsumowując, bodaj wszystkie wymienione przez Ciebie wady powodują, że trudno lustrzankę (w szczególności „gołą”) uznać za zastępstwo kamery do „kamerowania” przez amatora kotletów i wakacji nad morzem.
Zaś wszędzie tam, że gdzie kamera ma być narzędziem, nazwijmy to, filmowca, to jest świetnie, bo nigdy nie było takiej jakości obrazu w tej cenie, a zewnętrzne gadżety i tak były w tym segmencie zawsze potrzebne (np. mikrofon). A z trzeciej strony do zrobienia fajnych ruchomych obrazów specyficznego typu (np. krajobraz) nie potrzeba niczego poza statywem, pomysłem i… wartym utrwalenia fajnym miejscem. :)
 
 
bev 
Nowy



Posty: 11
Wysłany: Sob 13 Lut, 2010   

komor napisał/a:
orbs, podsumowując, bodaj wszystkie wymienione przez Ciebie wady powodują, że trudno lustrzankę (w szczególności „gołą”) uznać za zastępstwo kamery do „kamerowania” przez amatora kotletów i wakacji nad morzem.
Zaś wszędzie tam, że gdzie kamera ma być narzędziem, nazwijmy to, filmowca, to jest świetnie, bo nigdy nie było takiej jakości obrazu w tej cenie, a zewnętrzne gadżety i tak były w tym segmencie zawsze potrzebne (np. mikrofon). A z trzeciej strony do zrobienia fajnych ruchomych obrazów specyficznego typu (np. krajobraz) nie potrzeba niczego poza statywem, pomysłem i… wartym utrwalenia fajnym miejscem. :)


Idealnie to ująłeś :)
 
 
ov_Darkness 
Rozmowny



Pomógł: 5 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Lut, 2010   

Miałem przyjemność ostatnio, zupełnie przez przypadek, współpracować (jako kamerzysta) przy tworzeniu krótkiej, acz profesjonalnej produkcji filmowej.

http://www.nature.com/nat...pods/index.html
Pierwszy raz w życiu trzymałem w rękach kamerę, ale kilka rzeczy zwróciło moją uwagę.

Same zasady kadrowania, ostrości, czy światłą są zbliżone, natomiast dochodzi czynnik dźwięku, oraz nierzadko b. długiego nienarażonego na wstrząsy trzymania kamery. Trzeba mieć ustrojstwo jakieś do tego, albo być zbudowanym jak Pudzian. Ja po 3-4 godzinach byłem dość mocno już obolały.

Myślę, że aparaty mają szansę dorównać profesjonalnym kamerom w niektórych zastosowaniach, a przewyższyć je jakością obrazu. Problem leży w ergonomii. Już kamera którą kręciliśmy (Sony HVR-Z1) była IMO (i nie tylko w mojej, również reżysera) na granicy ergonomii. Była po prostu zbyt mała.
Niestety z lustrzankami jest jeszcze gorzej, a ustrojstwa, które usprawniają pracę operatora kosztują mniej więcej tyle co body...

Co do dźwięku, to nie wyobrażam sobie pracy bez zewn. mikrofonu na wysięgniku, regulacji wzmocnienia sygnału, czy mikrofonów bezprzewodowych do wywiadów.
w związku z tym urządzenie nagrywające MUSI mieć przynajmniej dwa wejścia XLR. Ich przewaga nad 3.5mm, czy 2.5mm jakciem (oprócz lepszej jakości dźwięku) polega też na tym, że są zabezpieczone przed wyszarpnięciem z gniazda.
A co z wiatrem? Bez odpowiednich osłon na mikrofon/y jest z nim duży problem. wystarczy już 15-20km/h.

Takich niuansów jest sporo, ja jedynie liznąłem temat.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010   

Co prawda temat ten dotyczy lustrzanek, ale tak naprawdę chodzi ogólnie o nowy trend do filmowania cyfrowymi aparatami fotograficznym, a więc i nowymi bezlusterkowcami. Odgrzebuję ten wątek z powodu ciekawej informacji z konkurencyjnego Fotopolis: Etiuda "List" nakręcona Lumiksem GH1.
 
 
Szabla 
Rozmowny


Posty: 311
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010   

orbs napisał/a:

- całkowity brak ergonomii w rozmieszczeniu przycisków
- brak pauzy
- niewygodne kręcenie bez odpowiedniego statywu (rigu)
lustrzanka jest za mała i trzęsie się jak galareta - dopiero
statyw naramienny daje satysfakcjonujące rezultaty - lub zwykły
statyw - ale ten jest mniej mobilny
- brak AF
- brak normalnego wizjera - trzeba dokupić
- rejestracja dźwięku wraz z towarzyszącym szumem pierścienia
ostrości - potrzeba zakupu zewnętrznego mikrofonu.

Gwoli ścisłości: w nowych A55/A33 AF działa bardzo sprawnie i można filmować z okiem przy wizjerze (elektronicznym).
Co do reszty uwag - oczywiście racja.
 
 
tkosiada 
Rozmowny


Pomógł: 2 razy
Posty: 456
Skąd: UK
Wysłany: Nie 07 Lis, 2010   

może to też się spodoba:
http://fotoblogia.pl/2010...mi-lustrzankami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16