Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jak zrobić zdjęcie pioruna??? Bo zjawisko to bardzo mnie interesowało, ale nigdy nie mogłem uchwycić takowego. Oglądałem wiele zdjęć w galeriach internetowych i w NG, które zapierają dech w piersi;] Może ktoś ma doświadczenie w fotografii zjawisk atmosferycznych.
Tz. mam idee aby podpiąć fotokomórkę do aparatu, w ogóle jest taka możliwość???
Mam nadzieje, że jeszcze nie było takiego tematu:D
potrzebna jest noc - lub ciemność solidna.
ustawiasz się na statywie, czas B (jeżeli masz wężyk) lub długie 5-30s
przesłona f/8-f/22 (ale kwestia warunków). to musisz dobrać.
no i strzelasz, aż coś się złapie.
Statyw, ISO 100, F8-F16, czas 5-30 sekund wyzwalane co chwilkę z wężyka, w końcu trafisz (tak jak napisał ghost)
A jeśli nie chcesz się męczyć i pójść na łatwiznę to ISO100, statyw, F16, filtr neutralny, tryb bulb, otwierasz migawkę na 4 minuty, idziesz nastawić wodę na herbatę. wracasz, zamykasz migawkę i chwalisz się błyskawicami
A jeśli nie chcesz się męczyć i pójść na łatwiznę to ISO100, statyw, F16, filtr neutralny, tryb bulb, otwierasz migawkę na 4 minuty, idziesz nastawić wodę na herbatę. wracasz, zamykasz migawkę i chwalisz się błyskawicami
fotografia się nie naświetli przez 4 min od np. pobliskich latarni ?
pokombinować z kadrem na pewno trzeba, natomiast jeśli mamy faktycznie sporo latarni lub bloków mieszkalnych (czyli ogólnie dużo źródeł światła), to skracamy manewrujemy oczywiście tak czasem aby te punkty nam się nie prześwietlały a ekspozycja była na tyle długa abyśmy sami się nie męczyli trzaskając migawką w nieodpowiedniej chwili.
mam pytanie dotyczące długiego naświetlania w dzień
jak w takim razie zrobić efekt tzw. ducha ,że osoba przechodzi przez kadr i jest rozmazana
jak włączę naświetlanie nawet na 30s. w ciągu dnia to fota jest cała prześwietlona no i oczywiście można zapomnieć, żeby ta osoba była chociaż w 1% widoczna,
są jakieś specjalne techniki do długiego naświetlania w dzień
Aby przedłużyć ekspozycję w dzień, możesz zastosować filtr neutralny szary, zwyczajowo oznaczany jako ND. Przykładowo ND8 obniża światło o 3 działki, czyli pozwala naświetlać 8 razy dłużej.
Przykładowe efekty użycia ND8 są na forum tutaj. Ale – jak widać na wskazanych fotkach – ekstremalne przedłużenie czasu naświetlania spowoduje, że ludzie przechodzący przez kadr znikną zupełnie, a nie się rozmyją. Po prostu stosunek całego czasu naświetlania do czasu przebywania człowieka w kadrze, nie może być za duży.
Jeśli więc chcesz mieć poprawnie naświetlony kadr i „ducha” to musisz stosować stosunkowo krótkie czasy - sekundę, cztery? Do uzyskania sekundowego naświetlania powinna wystarczyć przysłona f/16 czy wyższa (przecież to zależy też od poziomu oświetlenia w kadrze!) oraz ISO 100. No i oczywiście statyw.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009
edmun napisał/a:
czasem aby te punkty nam się nie prześwietlały a ekspozycja była na tyle długa abyśmy sami się nie męczyli trzaskając migawką w nieodpowiedniej chwili.
P.S. Duchy... można również (ale to już extreme) używać filtr IR zamiast neutralnego, ale wiążę się to z późniejszą obróbką i nie zawsze zadowalającymi efektami.
Dodatkowo należy wspomnieć że często te zdjęcia "w dzień" wcale nie są dniem a już zmierzchem i właśnie to długie naświetlanie sprawia że mamy dzień
mam takie jeszcze jedno pytanie co do Canona eosa 400D - jak na "M" --> manualnych ustawieniach zmieniać wartość F (mam caly czas na 5, na a chciałbym np. na 8 lub 16)
meis, masz taki przycisk po prawej stronie LCD, który służy jako shift. Wciskasz go i kręcisz tą samą rolką co przy ustawianiu czasu. Służy też do kompensacji ekspozycji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13