Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Sarny jak i zielony byly robione z łapy. Zero stabilizaji.
Lecim na Sczecin:
[ Dodano: Czw 13 Mar, 2008 ]
Pstrykacz...cudna fotka. No ale juz po paru twoich kadrach wiem co to znaczy miec umiejetnosci, doswiadczenie i dobre szkla. Ja odstaje.
Pragne jeszcze zaznaczyc, ze "pewna" nieostrosc na moich fotach wynika z dosc dlugich czasów naswietlania jak na ta ogniskowa i ptaka, który nie jest z drewna.
Przyznajcie, ze Tamim tez mozna na upartego. A gdyby byl statyw.....
Te fotki sa z okresu godowego w zeszlym roku. Dla zaintersownych powiem, ze 3 tygodnie temu Dziecioly Zielone zaczely juz baraszkowac. Mam namierzona dziuple na wsyokosci twarzy czlowieka i zakochana parke przy rzece Kamiennej. Tak wiec w najblizsza sobote biore statyw i ogien. Moze sie uda cos pstryknac.
Dalem ciala i wziąlęm do budy 100-300, bo blisko bylo do galązki na których siaday ptaszki. A dzięciol przylecia i siadl obok na drzewku. Mial bym jeszcze lepsze zbliżenia. Zdjęcie nie jest kadrowane. Tak wyszlo. Mam jeszcze krogulca który siadl mi dwa metry przed obiektywem. Niesamowite przeżycie. Smola weź ze sobą na dzięciola przynajmniej siatke maskującą.
Paweł_G, bardzo chętnie
Zawsze miło znaleźć kogoś na plener.
Jak tylko uporam się z konkursem astronomicznym (dzisiaj referuję pracę o 15) to zamierzam udać się na polowanie na pewnego upatrzonego ptaka
Najprawdopodobniej w sobotę rano, do parku Kasprowicza. Przyuważyłem tam między krzyżówkami świstuna. Obserwowałem go 3 dni, w tym 2 dni ze sprzętem w plecaku. Światło było takie, że nawet nie wyciągałem
Jak chcesz, możemy się gdzieś umówić. Napisz na priv, albo najlepiej na gg, ale raczej po południu bo teraz muszę dokończyć prezentację na konkurs
Komor, a może pochwaliłbyś się jakimś ujęciem z Twojej kompilacjii 200 x 1,4? Czy wyglądają podobnie jak Te co Smola pokazał? Oraz powiedz ile Cię kosztował ten tele 1,4 (L-kę mozna kupić już za 1900 zł - to nie dużo chyba)
Witam po przerwie. Nie odzywałem się długo, bo roboty miałem nawał i wybiórczo zaglądałem do wątków. Kenko kupiłem używane za 400 zł ze źródła poleconego przez MM.
Z moimi osiągnięciami fotograficznymi jest tak, że zarówno 70-200 jak i Kenko kupiłem na jesieni, nie miałem więc jeszcze zbyt wielu słonecznych okazji na zrobienie jakichś żyletkowych fotek. Ale ponieważ w międzyczasie kolega Smola przymusił mnie na priva do przygotowania jakichś sampelków to podam tu na forum adres do tymczasowej stronki WWW, gdzie zebrałem kilka w miarę sensownych zdjęć z samego 70-200/4L oraz w komplecie z Kenko. Dwa pierwsze zdjęcia są o tyle miarodajne, że ze statywu, z tej samej pozycji: z Kenko i bez, to samo ujęcie. Zrobiłem je dla tylko w ramach testu. Pogoda jaka była - każdy widzi, a zdjęcia robione wcześnie rano, pod słońce! Tylko się nie śmiać, zdjęcia wybierałem pod kątem (byle)jakości technicznej, a nie walorów artystycznych do miana artysty zresztą nie aspiruję.
Jak znajdę w domu chwilkę to wrzucę jeszcze cropy z tych zdjęć to będzie widać jak jest z ostrością czy aberracjami. Co do samego używania Kenko w połączeniu z obiektywem bez łącznika statywowego i moją plastikową puszką 400D to napisałem kilka istotnych słów napisałem tutaj.
No i ostatnia uwaga: ani gołębia, ani kaczki, ani tych piłkarzy nie pytałem o prawo do wizerunku więc strona za parę dni zniknie. Małe niunie (lat 7 i 2) są mojej własnej produkcji więc nie muszę się chyba pytać...
Paweł_G, a skoro już masz 70-200/4L to nie zauważyłeś przypadkiem u siebie zjawiska, które opisałem w tym wątku? Ciągle szukam rozwiązania zagadki, a Kenko wydaje się być tutaj niewinne, bo bez niego też mam opisane paski.
Nie mogę się doczekać wiosny/lata i wyjazdu jakiegoś...
A wiesz ciekawe nie analizowałem moich fot pod tym kątem. Poszperam wśród tego co mam na kompie to może coś znajdę. Aco do wyjazdu to ja po świętach będe gościł w mojej ukochanej Roztoce
Sarny jak i zielony byly robione z łapy. Zero stabilizaji.
Lecim na Sczecin:
[ Dodano: Czw 13 Mar, 2008 ]
Pstrykacz...cudna fotka. No ale juz po paru twoich kadrach wiem co to znaczy miec umiejetnosci, doswiadczenie i dobre szkla. Ja odstaje.
Pragne jeszcze zaznaczyc, ze "pewna" nieostrosc na moich fotach wynika z dosc dlugich czasów naswietlania jak na ta ogniskowa i ptaka, który nie jest z drewna.
Przyznajcie, ze Tamim tez mozna na upartego. A gdyby byl statyw.....
Te fotki sa z okresu godowego w zeszlym roku. Dla zaintersownych powiem, ze 3 tygodnie temu Dziecioly Zielone zaczely juz baraszkowac. Mam namierzona dziuple na wsyokosci twarzy czlowieka i zakochana parke przy rzece Kamiennej. Tak wiec w najblizsza sobote biore statyw i ogien. Moze sie uda cos pstryknac.
Smola ptaki bardzo fajne i ostre jak na tamiego ... nie masz co być taki skromny
i to jeszcze z ręki ... gratuluję .
Natomiast dzięcioł pstrykacza jest z tego co mogłem dojrzeć lekko nieostry ( za to drzewo bardzo ) ale może to wina małego rozmiaru foty .
Ptaki bardzo pierwsza klasa !
Smola a gdzie te sarny ?
[ Dodano: Pią 14 Mar, 2008 ]
Smola napisał/a:
Przeciez napisal ze sigma 100-300/4 nad zdjeciem.
Ten bokeh jest niesamowity.
Ta sigma jest całkiem , całkiem ....miałem i choć bez stabilizacji daje cłakiem fajne foty .Trzeba do niej mieć statyw lub monopod choćby ze względu na wagę tego obiektywu.
Wszystkie Wasze fotki oki!. Ja jednak doszedłem do wniosku (okaże się za kilka miesięcy czy słusznego) że kupię 70-300 i kupiłem. Zaważyła kompaktowa wielkość szkła i jednak obecność stabilizacji. Gdybym wybrał 70-200 zmuszony byłbym kupic pewnie Kenko, bo to 200 to ciut mało nie.. .Jak przyjdzie pogoda i uda mi się coś fajnego pstryknąć to Wam pokażę.
Wszystkie Wasze fotki oki!. Ja jednak doszedłem do wniosku (okaże się za kilka miesięcy czy słusznego) że kupię 70-300 i kupiłem. Zaważyła kompaktowa wielkość szkła i jednak obecność stabilizacji. Gdybym wybrał 70-200 zmuszony byłbym kupic pewnie Kenko, bo to 200 to ciut mało nie.. .Jak przyjdzie pogoda i uda mi się coś fajnego pstryknąć to Wam pokażę.
Komor no o to mi chodziło. Widać niewielki spadek ostrości ale akceptowalny czekam jeszcze na cropy ale w zasadzie decyzja podjęta - zamawiam Kenko.
Oto cropy zdjęć z użyciem Kenko. Wszystkie ujęcia zrobione jako RAW, wywołane w Lightroomie bez ruszania ustawień, nie ostrzone ani nic nie grzebane w kolorach i zapisane do TIFF w celu otwarcia w Photoshopie. Zamieszczone wycinki powstały z Save For Web w Photoshopie CS1, jakość JPG ustawiona na 95%. Wszystkie zdjęcia na maksymalnej ogniskowej, czyli 200 lub 280 mm (odpowiednio sam obiektyw oraz z konwerterem), z wyjątkiem ostatniego, co jest zaznaczone.
Najpierw dla porównania te „techniczne” zdjęcia budowlane, warianty z Kenko i bez, to najbardziej bezpośrednio można porównać co się dzieje z ostrością (no, o kolorach nie da się wiele powiedzieć, skoro zdjęcie pod słońce...). ISO 100, przesłona otwarta, czyli ujęcie bez Kenko ma f/4, z Kenko f/5.6, statyw, MLU.
Teraz leci fragment kaczki, wybrałem taki fragment, który wydaje mi się najbardziej w ostrości, choć obiekt był ruchomy. ISO 400, f/5.6, 1/1000s.
Gołąb, też najostrzejszy fragment, ale blisko centrum. ISO 400, f/6.3, 1/1000s.
Buzia, centrum kadru, obiekt zasadniczo nieruchomy. ISO 400, f/6.3, 1/2000s. Kurde mogłem zmniejszyć ISO do 200, byłoby lepsze zdjęcie. To jest właśnie moment, kiedy brakuje dedykowanego guzika do zmiany ISO...
No i na koniec coś z krótkiego końca, czyli obiektyw ustawiony na 70 mm, co z konwerterem 1.4 daje 98 mm. Przypominam, że według testu 70-200/4L na Optycznych jest to słabszy koniec tego obiektywu. Tym razem przesłona na f/8, więc wyszło lepiej niż na otwartej dziurze, na szczęście udało się uniknąć poruszenia. ISO 100, f/8, 1/200s.
No a skoro wątek jest zasadniczo o wyborze pomiędzy 70-200 a 70-300, a nie o Kenko to jeszcze dla przyzwoitości crop z czystego obiektywu 70-200/4L, bez konwertera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,8 sekundy. Zapytań do SQL: 20