Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Olek 12/f2.0 ma sens jeżeli aparat chcesz nosić w kieszeni. Z 12-40 raczej do kieszonki tego nie wciśniesz.
Panas 7-14 ma wypukła soczewke. Pamietaj o tym jakbyś chciał jakiś filter nakręciś albo połówke założyć.
Tulipan jest zintegrowany z obiektywem wiec sprzęt robi się kobylasty. Nie możesz też założyć holdera ani filtrow połówkowych.
Jak już chcesz UWA do landszaftów i architektury to tak na prawdę masz tylko jedenn wybór...
Olek 9-18.
dcs panasonic 35-100 jest ze stabilizacją, co też trochę koszty podbija. Poza tym na optykę powyżej $1500 już nie ma za dużo chętnych, więc nie sądzę żeby aż tak z ceną odjechali. Jak się będą wygłupiać za bardzo na starcie to ich rynek po prostu zweryfikuje, i cenę z kwartał czy dwa po premierze by musieli obniżyć, jak chętnych nie będzie. Na optyce leżącej w magazynie za dużo nie zarobią, po prostu, i popularności systemowi też nie przydadzą.
sradzio 12-40 jest już w miarę szeroki i bardzo ostry od pełnego otwarcia przy 12mm, więc nie widzę sensu brania 12mm F/2 jeśli byś 12-40 miał. Jeśli byś natomiast potrzebował czegoś jeszcze szerszego asferycznego, to faktycznie na dzisiaj ten Panasonic 7-14 F/4 chyba najsensowniejszy wybór - bo ZD 7-14 F/2.8 w 2015 dopiero będzie, na pewno nie tańszy, i niekoniecznie dużo lepszy. A przy szerokim kącie do jakiejś architektury i innych statycznych widoczków światło F/4 powinno wystarczyć.
Z E-M1 jak i z 12-40 jestem bardzo zadowolony, póki co moje oczekiwania w 100% spełniają. Do portretów sobie jeszcze 45 F/1.8 dobrałem, i do makro ZD 60 F/2.8. W planach jeszcze mam tą rybkę Samyanga 7.5 F/3.5, i jak w sensownej cenie będzie i dobre recenzje zbierze to tego 40-150 F/2.8 - i pełnia szczęścia, jak dla mnie . Potem już co najwyżej migawkę w E-M1 wymieniać .
Decyzja zapadła,jutro jadę po 12-40. Potem poczekam na 40-150f/2.8 chyba że do tej pory coś się zmieni. W między czasie zastanowię się nad szerokokątnym,wezmę pod uwagę tego Panasa 7-14 choć światło mogłoby być troszkę lepsze no i na koniec może rybkę się do kupi. Do makro stałki raczej nie planuje jak na razie. A później to może jakiś nowe body )
[ Dodano: Sob 21 Cze, 2014 06:56 ]
fatman napisał/a:
Olek 12/f2.0 ma sens jeżeli aparat chcesz nosić w kieszeni. Z 12-40 raczej do kieszonki tego nie wciśniesz.
Panas 7-14 ma wypukła soczewke. Pamietaj o tym jakbyś chciał jakiś filter nakręciś albo połówke założyć.
Tulipan jest zintegrowany z obiektywem wiec sprzęt robi się kobylasty. Nie możesz też założyć holdera ani filtrow połówkowych.
Jak już chcesz UWA do landszaftów i architektury to tak na prawdę masz tylko jedenn wybór...
Olek 9-18.
Dzięki za te przydatne wskazówki. Olek 9-18 jest jak najbardziej ok,słyszałem pozytywne opinie o nim.
Myślałem jeszcze żeby kupić szkiełko 4/3 z przejściem na micro4/3 ale chyba to nie ma sensu. Nie po to kupuje się mniejsze body żeby podpinać obiektywy od lustrzanek.
1. WonderPana 66 System from Fotodiox - kto w Polsce ma filtry 145mm, kiedy klasyką są 85 i 100mm? Wywalić 250 $ nie jest również byłką z masłem dla każdego.
2.Formatt Hitech 6.5 x 6.5" ProStop IRND Long Exposure Kit - Joel Tjintjelaar Signature Edition for Panasonic 7-14mm f.4 Lens - już widzę każ dego właściciela szzkła 7-14 jak zachwycony wydaje 872$ za ten kit.
Z moich obserwacji tutaj wynika, że ludzie raczej kupują chińskie holdery ala Cokin za 15 zł i piłką obcinają wystające rogi aby im nie winietowało więc raczej nie zachęcisz ich do tych zakupów
1. WonderPana 66 System from Fotodiox - kto w Polsce ma filtry 145mm, kiedy klasyką są 85 i 100mm? Wywalić 250 $ nie jest również bułką z masłem dla każdego.
2.Formatt Hitech 6.5 x 6.5" ProStop IRND Long Exposure Kit - Joel Tjintjelaar Signature Edition for Panasonic 7-14mm f.4 Lens - już widzę każ dego właściciela szzkła 7-14 jak zachwycony wydaje 872$ za ten kit.
Z moich obserwacji tutaj wynika, że ludzie raczej kupują chińskie holdery ala Cokin za 15 zł i piłką obcinają wystające rogi aby im nie winietowało więc raczej nie zachęcisz ich do tych zakupów
TS [Usunięty]
Wysłany: Nie 22 Cze, 2014
sradzio napisał/a:
e-m1 i ma detekcje fazy i kontrastu to przestawil by się automatycznie na detekcje fazy i powinno być ok no ale ja tez nie sprawdzałem i nie wiem.
Też nie sprawdzałem, ale bodajże na dpreview to sprawdzali i wyszło im, że obiektywy 4/3 przez adapter pracują na E-M1 jednak wolniej niż na E-5.
sradzio napisał/a:
Bedzi można 12-40 porobić zdjęcia zarówno krajobrazu jak i portetowe i wyjda nie gorzej a może lepiej niż z 12-60 ?
Tak, masz szeroki kąt do ujęć krajobrazowych, a ogniskowa 40 mm przy świetle 2.8 pozwoli na rozmycie tła przy portretach (pomijając całą sylwetkę). Ja używam stałek Olympusa, ale gdyby mnie było stać, to na pewno kupiłbym ten obiektyw na wycieczki.
sradzio napisał/a:
A jaki bys doradzil dokupić telezoom do tego? 70-300 ze standardowych z olyego chyba może być nie ?
Ten 70-300 to chyba znów 4/3? Do m4/3 Olek zrobił 75-300, ale polecam raczej Panasonica 100-300 z powodu lepszego światła. A jeśli nie potrzeba aż tak dużej ogniskowej (w zastosowaniach wycieczkowych 300 mm rzadko się przydaje, warto mieć tyle do ptaków czy dzikich zwierząt), to może lepiej Panasonic 35-100/2.8?
e-m1 i ma detekcje fazy i kontrastu to przestawil by się automatycznie na detekcje fazy i powinno być ok no ale ja tez nie sprawdzałem i nie wiem.
Też nie sprawdzałem, ale bodajże na dpreview to sprawdzali i wyszło im, że obiektywy 4/3 przez adapter pracują na E-M1 jednak wolniej niż na E-5.
sradzio napisał/a:
Bedzi można 12-40 porobić zdjęcia zarówno krajobrazu jak i portetowe i wyjda nie gorzej a może lepiej niż z 12-60 ?
Tak, masz szeroki kąt do ujęć krajobrazowych, a ogniskowa 40 mm przy świetle 2.8 pozwoli na rozmycie tła przy portretach (pomijając całą sylwetkę). Ja używam stałek Olympusa, ale gdyby mnie było stać, to na pewno kupiłbym ten obiektyw na wycieczki.
sradzio napisał/a:
A jaki bys doradzil dokupić telezoom do tego? 70-300 ze standardowych z olyego chyba może być nie ?
Ten 70-300 to chyba znów 4/3? Do m4/3 Olek zrobił 75-300, ale polecam raczej Panasonica 100-300 z powodu lepszego światła. A jeśli nie potrzeba aż tak dużej ogniskowej (w zastosowaniach wycieczkowych 300 mm rzadko się przydaje, warto mieć tyle do ptaków czy dzikich zwierząt), to może lepiej Panasonic 35-100/2.8?
Zrezygnowalem z przejściówki na 4/3 do mojego EM-1 Myśle że to nie ma sensu. Są sporo cięższe od micro4/3 a do tego jeśli pracował by wolniej to tym bardziej. Nie po to kupiłem małe body żeby podpiąć wielki obiektyw.
Mam już ten obiektyw 12-40 f/2.8 Jak na razie jestem zadowolony. Jeśli będę potrzebował to dokupię jakąś stałke ultra wide. Obiektyw jest świetny,ostrzy bardzo szybka,aparat wspolpracuje z nim idealnie. Siostra ma Canona EOS Rebel XSI ze szkiełkami EFS 18-55 3.5-5.6 oraz EFS 55-250 4-5.6 Nawet ona przyznała ze EM-1 to już inna bajka w porównaniu z jej canonem a już na pewno obiektyw 12-40 ma znacznie lepszy i wszystko jako całość produkuje lepsze zdjęcia niż jej Canon. Ja zauważyłem ze EM-1 czasami mi przerysowuje kolory,np. zieleń bardzo zielona ale to chyba kwestia ustawień bo nie zawsze tak mam. A ustawień jest tam sporo.
Jeśli chodzi o ten telezoom 70-300 to jest 4/3. Pomylilem się. 75-300 to jest micro4/3. Ale myśle że masz racje,aż tak ogniskowa nie potrzebna na wycieczki,zwiedzanie itd. Zastanowie się nad tym Panasonic 35-100 ale jak na razie poczekam na szkiełko Olympusa 40-150 2.8 ma być podobno pod koniec roku. Jeśli będzie tej samej jakości co 12-40 to myśle że warto będzie sprawdzić. Oczywiście cena pewnie będzie adekwatna do jakości bo pewnie dołączy on do seri PRO.
sradzio co do kolorów to jeśli używasz JPEGów to w opcjach można zmienić standardowe nasycenie, np. na -1 - ale ogólnie to i tak zdecydowanie polecam RAWy, zawsze kilka dodatkowych bitów informacji per pixel, i można potem przepały albo cienie w razie potrzeby powyciągać, WB idealnie ustawić, mieć pełną kontrolę nad odszumianiem, wyostrzaniem itp. Capture One do końca czerwca w promocyjnej cenie jest (-50%), ew. Lightroom - IMO warto przynajmniej wersje próbne zobaczyć, i porównać efekty jakie można uzyskać, RAW i kilka chwil na dopieszczenie obrazu vs gotowy JPEG.
sradzio co do kolorów to jeśli używasz JPEGów to w opcjach można zmienić standardowe nasycenie, np. na -1 - ale ogólnie to i tak zdecydowanie polecam RAWy, zawsze kilka dodatkowych bitów informacji per pixel, i można potem przepały albo cienie w razie potrzeby powyciągać, WB idealnie ustawić, mieć pełną kontrolę nad odszumianiem, wyostrzaniem itp. Capture One do końca czerwca w promocyjnej cenie jest (-50%), ew. Lightroom - IMO warto przynajmniej wersje próbne zobaczyć, i porównać efekty jakie można uzyskać, RAW i kilka chwil na dopieszczenie obrazu vs gotowy JPEG.
A na 40-150 F/2.8 to chyba razem poczekamy .
W aparacie ustawione mam zapisywanie zdjęć w RAW. Nie próbowałem w JPG.
Coś się pokombinuje później na kompie z jakościa najwyżej.
No ciekaw jestem co to będzie za szkiełko ale poczekamy zobaczymy
[ Dodano: Pon 30 Cze, 2014 04:05 ]
lcf napisał/a:
sradzio co do kolorów to jeśli używasz JPEGów to w opcjach można zmienić standardowe nasycenie, np. na -1 - ale ogólnie to i tak zdecydowanie polecam RAWy, zawsze kilka dodatkowych bitów informacji per pixel, i można potem przepały albo cienie w razie potrzeby powyciągać, WB idealnie ustawić, mieć pełną kontrolę nad odszumianiem, wyostrzaniem itp. Capture One do końca czerwca w promocyjnej cenie jest (-50%), ew. Lightroom - IMO warto przynajmniej wersje próbne zobaczyć, i porównać efekty jakie można uzyskać, RAW i kilka chwil na dopieszczenie obrazu vs gotowy JPEG.
A na 40-150 F/2.8 to chyba razem poczekamy .
Mam pytanko do Ciebie. Ile Twój EM-1 wytrzymuje na jednej baterii,czy formatowales jakos baterie bo i jakos szybko siada bateria?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10