Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na ogniskowej 34mm aberracja chromatyczna w JPEG jest większa niż w RAW.
Czy to znaczy że algorytm JPEG ją dodaje
czy może badacie jakiś zjawisko i błędnie je aberracją nazywacie?
Witam
mam pewne pytanie na kanwie tego testu. Chodzi mianowicie o zakres tonalny.
Porównując test lx100 do i gx1markII można zauważyć iż Lumix ma większy zakres dynamiki tonalnej. Z drugiej strony w teście rozjaśniania ciemnych partii obrazu wypada zdecydowanie gorzej in canon.
Zawsze się mi wydawało iż dynamika tonalna oznacza medzy innymi możliwość wyciągania cieni. Tutaj jest jakby nieco na odwrót.
Canon notuje niższe wyniki dynamiki tonalnej natomiast pozwala wyciaganąc dużo z cieni podczas gdy panasonic w cieniach ma tylko kolorową kaszę.
w teście rozjaśniania ciemnych partii obrazu wypada zdecydowanie gorzej in canon
Też się zgadza.
wintermute napisał/a:
dynamika tonalna oznacza medzy innymi możliwość wyciągania cieni
Tak.
wintermute napisał/a:
Tutaj jest jakby nieco na odwrót.
No nie do końca. Tu test dla ISO 100 (gdzie dynamika jest zwykle największa) jest robiona przy migawce 30s - a przy tak długim czasie do głosu dochodzi prąd ciemny, który przy pomiarze dynamiki nie jest widoczny, bo tam ekspozycje są stosunkowo krótkie.
Innymi słowy te dwa testy pokazują zasadniczo to samo, ale na bazie zdjęć wykonanych w nieco odmienny sposób.
czy jest ktoś z forum w posiadaniu tego aparatu i mógłby się wypowiedzieć w kwestii czasu działania na akumulatorze? Podobno LX100 ma z tym duży problem i nie jest to wina aku tylko body.
początkowo skłaniałem się właśnie ku LX100 ale coraz więcej wad dostrzegam, a raczej znajduje takie o których wcześniej nie czytałem. Skłaniam się obecnie ku RX100 III ale ostateczną ostateczną decyzję podejmę w najbliższym czasie.
Ja jestem na etapie rozważania zakupu tego modelu, ze względu na nagrywanie 4K. HC-VX870EB-K, którego zamówiłem na przedsprzedaży, dostarczą dopiero w połowie maja, więc odpuszczam go sobie na rzecz LX100.
A o jakich jeszcze wadach się doczytałeś?
wizjer podobno nieco przekłamuje w jasności i oddaniu kolorów, obiektyw potrzebuje kilku sec zanim wyjedzie do max ogniskowej, brak możliwości doładowania baterii poprzez smartfona/powerbank'a no i ta nieszczęsny drenaż baterii o którym jest wątek chociażby tutaj: http://www.dpreview.com/forums/post/54770752
Co do baterii - może wypuszczenie nowego firmware'u poprawi sytuację ale na chwilę obecną jest nieciekawie a brak możliwości podłączenia zewnętrznego źródła skutecznie mnie zniechęca. Wiem... nie ma róży bez kolców, ale tak jak wspominałem ostateczna decyzja dopiero przede mną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13