Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Szarej połowki nie zawsze sie da zastąpić obróbką.
Jeżeli scena jest bardzo "rozpieta dynamicznie" a chcesz to zrobić jednym strzałem to szare połówki są jedynym wyjściem. W scenach statycznych możesz naświetlić dwa razy (na światła i na cienie) i potem złożyć to w PS ale spróbuj to zdobić jak liście się ruszają albo chmury płyną z wiatrem. Nie da rady
Nawet HDR Ci tu nie pomoże.
A polara to już wogóle żadna obróbką ńie zastąpisz.
Na co patrzeć wybierając filtry? Który zestaw jest do 7-14 Zuiko?
Co lepsze 14-24 D3 czy E-M5II 7-14? Który zestaw jest lepszy do rozbudowy itp?
Który element, do którego pasuje i co się jak montuje?
Może załóżcie osobny temat o filtrach do mikro-4/3, żeby potem było łatwiej to znaleźć? W dziale odpowiednim… Przeniosę posty dotyczące filtrów do tego nowego tematu.
Interesuje mnie jakie filtry pasują do obiektywu
M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO
M.ZUIKO DIGITAL ED 12‑40mm 1:2.8 PRO
M.ZUIKO DIGITAL ED 40‑150mm 1:2.8 PRO
M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm 1:4.0 IS PRO
Jaki rodzaj przejścia (hard/soft) powinien mieć taki filtr?
Jak to wszystko zamocować. Co składa się na taki system na obiektywie?
Czy drogie filtry warto kupić?
Interesuje mnie jakie filtry pasują do obiektywu
M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO
M.ZUIKO DIGITAL ED 12‑40mm 1:2.8 PRO
M.ZUIKO DIGITAL ED 40‑150mm 1:2.8 PRO
M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm 1:4.0 IS PRO
Jaki rodzaj przejścia (hard/soft) powinien mieć taki filtr?
Jak to wszystko zamocować. Co składa się na taki system na obiektywie?
Czy drogie filtry warto kupić?
Jedynie do 7-14 musisz kupić holder Lee lub Hitecha 100mm i filtry 100x150 (nie polecam 100x125 bo są zwyczajnie za krótkie ja przesuwasz je w górę i w dół nie zakrywają obiektywu w swoich maksymalnych wychyleniach.
Na forach pisze się, że powinno się używać z tym obiektywem filtrów pełnych 150x150 bo 100x100 winietują przy przekrecańiu holdera. Racja jest. Ale cena kompletu takich filtrów jest masakryczna i dorównyje prawie cenie samego obiektywu.
Z pozostałymi obiektywami możesz spokojnie używać filtrów 85mm (system Cokin P). Nie winietują. Sam używam.
Przejscie hard czy soft? - zależy od tego co fotografujesz. Przypuśćmy, że masz morze lub płaski horyzont- bierzesz hard. Jakieś pagórki, nierówny horyzont albo wystające elementy pejzarzu - bierzesz soft.
Hard bierzesz również jak masz np równomiernie nachylone zbodze w kadrze i jasne niebo za nim.
Reverse używasz wtedy jak masz słońce nisko nad horyzontem w kadrze.
Jakbyś zrobił bez filtra - pierwszy plan miałbyś czarny a słońce prześwietlone.
Jakbyś zrobił ze zwykłą szarą połówką - niebi i pierwszy plan miałbyś czarne a słońce dalj na ostro by świeciło.
Zobacz jeden przykład użycia reverse z mojej galerii:
http://forum.optyczne.pl/...hp?pic_id=11052
Wracając do uchwytu i jego mocowania na 7-14 Olka PRO. - ta stronka wyjaśni Ci wszystko
Włącznie z tym jaki system szyn kupić i o ile stopni możesz przekrecać holder aby nie winietował:
http://7-14filter.com
Ostatnio zmieniony przez komor Sob 13 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz
Jedynie do 7-14 musisz kupić holder Lee lub Hitecha 100mm i filtry 100x150
Konkretnie to jakie holdery i jakie systemy są kompatybilne z tym obiektywem?
Hitech 100/Hitech 150 ?
a z tych okręgów
http://leefilters.pl/prod...-adaptery-sw150 http://www.photo4b.pl/ind...rk-ii-akcesoria
to który pasuje...te okręgi zakładamy na osłonę przeciwsłoneczną 7-14 Zuiko a na to holder?
Czy system LEE SW150 II (150x170mm) przyda się do każdego obiektywu mikro 4/3 i do C11-24/16-35/N14-24.. i jest najlepszy?
7-14filter.com/ dzięki
Chodzi mi o zakup w Polsce. Ile filtrów naraz można założyć w tych systemach żeby nie winietowało
Na oslonę przeciwsłoneczna zakładamy pierścień zacieśniający
Na to zakładamy taki pierścień, który ma gwint.
Do tego przykręcamy holder.
Na obiektywy mające gwint (np. 12-40/f2.8) pierścień pośredni nakręcamy na obiektyw i do niego mocujemy holder.
Pokazana jest to w filmikach na stronie Lee w dziale 100mm.
Lee SW 150markII wykorzystałbyś tylko na olkowy 7-14. Jak masz za dużo pieniędzy...
Juz na 12-40 czy 9-18 wystarcza system 85mm.
Aby nie winietowało można założyć nawet 3 filtry jeżeli holder 100mm założysz np. na 7-14 i nie będziesz przekręcał o wiecej niż 5 stopni.
Jak miałem Canona 17-40 to zestawem 100mm z 2 filtrami kręciłem wokoło na 17mm i ńie winietował.
Z reguły zakładasz jednak 1 połówkowy albo dwa połówkowe (jeżeli chcesz coś przyciemnić na dole). Np. masz jasne niebo przy słonecznej pogodzie i białe skały wapienne na pierwszym planie. Wtedy zwykle daje 0.9 na górę i 0.3 na dół (róg), wszystko zależy od kompozycji.
Jak to wygląda przy fotografowaniu morza, a jak w górach?
Czy filtry w obu przypadkach spełniają swoje zadanie bez potrzeby obróbki w programach?
Jak rozumiem 7-14 PRO ma inne wymagania jeśli chodzi o szerokość filtra niż C11-24/N14-24?
Olympus 7-14mm ma szerszy kąt widzenia, ale odpowiada na szerszym końcu 14mm na FF (pełnej klatce), ale w obu przypadkach trzeba inne filtry?
Jak to wygląda przy fotografowaniu morza, a jak w górach?
Błagam...
[ Dodano: Sro 17 Sie, 2016 02:05 ]
janqseven napisał/a:
Jak rozumiem 7-14 PRO ma inne wymagania jeśli chodzi o szerokość filtra niż C11-24/N14-24?
Olympus 7-14mm ma szerszy kąt widzenia, ale odpowiada na szerszym końcu 14mm na FF (pełnej klatce), ale w obu przypadkach trzeba inne filtry?
fatman, zapomniałem o ważnej rzeczy....
te filtry na obiektywach (w tym 7-14) mają mi służyć nie tylko w pozycji kadru krajobrazowego, ale także zgodnie z moim gustem w kadrze portretowym [lubię takie krajobrazy]...więc to chyba sporo zmienia...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 15