Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W takim razie zastanawiam się, aby na początek złożyć zestaw składający się z 2 lamp reporterskich.
Wstępnie zakupił bym zestaw YN-622C TX + YN 622C i do tego podłączył C580exII. Za jakiś czas dokupił bym YN-685. Dość mocno zależy mi na HSS.
Z tego co wyczytałem taki zestaw daje mi pełną kontrolę nad lampami z poziomu YN-622C TX.
A za jakiś czas dokupił bym lampę studyjną ( będzie ona rzadziej używana ) i do niej następny YN 622. W tym wypadku zachował bym sterowanie lampami reporterskimi a z poziomu lampy ustawiał bym tylko studyjną.
Chyba, że jeszcze jest inny sposób aby to zadziałało.
Komor jeśli możesz to przyliż mi metodę na wyzwalanie lamp studyjnych poniżej X-sync.
A za jakiś czas dokupił bym lampę studyjną ( będzie ona rzadziej używana ) i do niej następny YN 622. W tym wypadku zachował bym sterowanie lampami reporterskimi a z poziomu lampy ustawiał bym tylko studyjną.
Chyba, że jeszcze jest inny sposób aby to zadziałało.
Komor jeśli możesz to przyliż mi metodę na wyzwalanie lamp studyjnych poniżej X-sync.
Trzeba poguglać, bo są różne kombinacje w zależności od sprzętu. Generalnie opiera się to np. na waleniu pełną mocą lampy studyjnej po to, żeby wydłużyć czas błysku, żeby migawka szczelinowa zdążyła przebyć całą drogę, zanim studyjna lampa wygaśnie.
No i wszystko się pozmieniało.
Na kilka dni pożyczyłem od znajomego wyzwalacze RF-603 ( 3 sztuki ). + C430 i YN560III ( to akurat mógł mi pożyczyć ).
Po testach i zobaczeniu możliwości jaki daje taki zestaw. Zdecydowałem się na zakup
2x - RF-605C
2x - YN560 III/IV
2x - Statyw + uchwyt
Darowałem sobie HSS, tak jak i sterowanie z poziomu aparatu. Do moich celów nie będzie mi to za często potrzebne. A kasę wolę przeznaczyć na dodatkową lampę. Niestety lampa studyjna odpada. Obecnie co kilka miesięcy podróżuje za granicę, i nie mam już miejsca w samochodzie na nic więcej.
Teraz zostało tylko wybranie statywów, uchwytów i modyfikatorów.
Na chwilę obecną posiadam jakiś tani statyw i uchwyt phottix varos pro bg. Uchwyt ten kupiłem ze względu na jego solidność. Miałem kiedyś coś taniego, jednak po miesiącu się rozpadł.
Może macie jakieś godne polecenia uchwyty powiedzmy do 50 zł.
Druga sprawa to modyfikatory.
Na stanie posiadam 2x parasolka transparentna, 1x srebrna/złota ( da się zmieniać strony ), 1x srebrna
Myślę dodatkowo o Okta parasolkowym 80 cm, takim jak Marlut pokazał na pierwszej stronie. Albo parasolce srebrnej z dyfuzorem. Sam nie wiem co lepsze.
Zestaw będzie używany najczęściej przy portrecie z jednym modelem/modelką.
Dzięki wielkie za pomoc. Wiem, że kombinuję jak koń pod górę. Pozdrawiam.
Darowałem sobie HSS, tak jak i sterowanie z poziomu aparatu.
Jeżeli rzeczywiście nie chcesz mieć HSS, to zestaw opisany powyżej polecam, jest niezawodny (przynajmniej w moim przypadku) i ma doskonały stosunek ceny do możliwości i jakości. Jednak dobrze to przemyśl, bo wchodząc w RF-605 niejako wybierasz sobie drogę na przyszłość. Kupując YN-622 wchodzisz w inny system, oczywiście kosztem ceny, żeby mieć ten HSS.
AdrianKor napisał/a:
Może macie jakieś godne polecenia uchwyty powiedzmy do 50 zł.
To się tak szybko zmieniać, że nie wiem czy to, co ja kupowałem i jest widoczne na zdjęciu w sklepie, jest nadal tym, co otrzymasz na ladzie lub w paczce. Przyzwoity uchwyt Phottix bez zbędnych bajerów to 90 zł.
AdrianKor napisał/a:
Myślę dodatkowo o Okta parasolkowym 80 cm, takim jak Marlut pokazał na pierwszej stronie.
Ja tradycyjnie polecę softlighter, czyli chyba to, co określiłeś mianem parasolki srebrnej z dyfuzorem. 80 cm i większy, 100 cm. Do portretu i innych zastosowań dają fajne, miękkie, ukierunkowane światło, bez siania wszędzie dookoła, jak jest w przypadku otwartej parasolki białej/transparentnej.
Moim zdaniem przewagą softboxa parasolkowego nad parasolką softboxową jest możliwość założenia grida w tym pierwszym i uzyskania dzięki temu ukierunkowanego światła.
Na plus dla parasolki lepszy dostęp do lampy, większe możliwości pochylenia zestawu i dostępność większych średnic.
Z drobnych akcesoriów warto dokupić klips z trzpieniem do mocowania lampy i ew oprawek oraz przynajmniej jeden statyw oświetleniowy z gwintem na trzpieniu - lampy YN maja gwint żeński w podstawce co umożliwia nakręcenie lampy bezpośrednio na statyw.
https://mitoya.pl/akcesoria/170-klips-z-trzpieniem-warszawa.html
[ Dodano: Pią 03 Lut, 2017 17:31 ] AdrianKor, skoro stawiasz na parasolki, pomyśl jeszcze o białej odbijającej około 150cm średnicy - doceni ją każda modelka mająca więcej niż 25 lat.
Moim zdaniem przewagą softboxa parasolkowego nad parasolką softboxową jest możliwość założenia grida w tym pierwszym i uzyskania dzięki temu ukierunkowanego światła.
Na plus dla parasolki lepszy dostęp do lampy, większe możliwości pochylenia zestawu i dostępność większych średnic.
W pełni się zgadzam z takim podsumowaniem. I właśnie dlatego wolę parasolkę softboksową. Mam parasolkowy softbox Phottixa 70x70 przeznaczony do lamp reporterskich i praktycznie w ogóle go nie używam ze względu na brak możliwości mocniejszego pochylenia. Phottix ma w ofercie jeszcze jakieś patyczki/rureczki rozwiązujące ten problem, ale w dość wysokiej cenie i jak dotąd nie zdecydowałem się. Może jeszcze to zrobię, tym bardziej że problem braku dostępu do lampy (w celu zmiany parametrów) od dawna mam już rozwiązany poprzez rodzinę produktów YN-560.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9