Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Chodziło o to, aby był:
- średniej wielkości
- szybki (parasolkowy) montaż
- oczywiście mocowanie bowens
- żeby był dobrze napięty
- druty napinające nie wyginały się w poprzek (w kształt litery "S")
- żeby nie było to jakieś dziadostwo
Znalazłem coś takiego...
Ciekawy jestem, czy macie jakieś doświadczenia z tym sofboxem, czy nie kryje pułapek, które mogły by mnie zaskoczyć w terenie.
Ja nie lubię takiego rozwiązania, mi się nie sprawdziło. Nie martwią cię druty i inne elementy na drodze światła z lampy? W rozwiązaniach gdzie lampą walisz w tył, tam się to dość ładnie roznosi. Takie rozwiązanie, z tym że 120cm, używam na lampy studyjne. Mam też dwa softboxy s-type 80x80cm z mocowaniem bowens, ale do lamp reporterskich.
Wojmistrz, lampa w tył to domena softboksów reporterskich, a powodem rzucania światła w tył są ograniczenia samej lampy, czyli brak dookólnego palnika. Przy mocowaniu bowens zapewne chodzi o lampę z typowym palnikiem studyjnym (tak Tutejszyn?) i wtedy nie ma powodu, żeby rzucanie światła wprost było problemem. Co prawda w tym zalinkowanej okcie nie ma wewnętrznego dyfuzora, więc rzeczywiście światło nie będzie super jednolite, ale skoro to modyfikator terenowy, to nie powinno to przeszkadzać – światło nie wyląduje raczej na jednolitym tle studyjnym.
Mam softboks taki szybkorozkładalny, parasolkowy 80x120. Phottix, ale nie mogę namierzyć w aktualnej ofercie, w każdym razie konstrukcja podobna jak z Twojego linku, Tutejszyn, czyli składa się na szybko, parasolkowo. Z tym że ma podwójny dyfuzor, więc nie mam żadnych problemów z rozkładem światła. Używam go z powodzeniem na wyjazdowych okazjach, gdzie rozkładanie drugiego softboksa 80x120, którym mam na stałe u siebie, byłoby zbyt upierdliwe, bo zajmuje za dużo czasu.
Softbox jest już kupiony, choć jeszcze nie przetestowany w boju. Nie można go otworzyć w sposób, jak otwiera się parasolki (pierwsze zaskoczenie). Trzeba pokonać bardzo duży opór, dlatego najlepiej jest oprzeć softbox o podłogę i przyłożyć dużą siłę. Ogólnie wygląda bardzo solidnie i zrobiony jest z dobrych materiałów. Jest dość głęboki, choć tutaj poszedłem na kompromis. Chciałem kupić softbox paraboliczny, ale nie ma takich z otwieraniem "parasolkowym", a w plenerze nie wyobrażam sobie tradycyjnego montażu. Jednak ten jest na tyle głęboki, że można założyć w środku dodatkowy dyfuzor. W zestawie są dwa dyfuzory (środkowy i zewnętrzny) i grid.
Softbox będzie zakładany na lampę studyjną. Przy parasolce transparentnej i lampie reporterskiej, miałem wrażenie, ze światło przechodzi przez nią jak kupa przez kaczkę, jakby w ogóle nie było żadnego modyfikatora. Z kolei parasolka transparentna przy lampie studyjnej daje fajne zmiękczone światło, ale nic poza tym. Światło odbijało mi się w domu od wszystkiego i nie miałem praktycznie żadnej kontroli nad oświetleniem. Softbox mam nadzieję skupi mi światło w jednym miejscu i nie będzie mi siało światłem naokoło
Zrobiłem mały test, który pokazuje różnicę w oświetleniu jakie daje parasolka transparentna, softbox i softbox z gridem. W teście jedynymi zmiennymi były modyfikatory i moc lampy, aby model był oświetlony światłem o takim samym natężeniu. Światło mierzyłem światłomierzem.
To na co trzeba zwrócić uwagę, to cienie, jakie rzuca fotografowany teleskop na tło i głowica teleskopu na tubus (co widać wyraźniej jeszcze w powiększeniu). Standardowa czasza, dołączana zwykle fabrycznie do lampy studyjnej, daje ostre twarde światło. Proste plastikowe dyfuzory praktycznie nie mają wpływu na rozproszenie światła.
Parasolka transparentna rozprasza światło, nie tylko przed lampą, ale powoduje odbicia od ścian, sufitu, przez co światło jest bardzo miękkie. Cienie prawie nie istnieją. Można powiedzieć, że wystarczy sama parasolka, aby wykonać ładne, poprawnie oświetlone zdjęcie.
Softbox z kolei daje światło miękkie, ale już ukierunkowane, dzięki czemu fotograf ma większą kontrolę nad światłem. Cienie są nieco ostrzejsze, co daje możliwość uzyskania zamierzonych efektów świetlnych.
Założenie grida daje światło jeszcze bardziej ukierunkowane. Powinienem przy robieniu testu bardziej przybliżyć lampę do "modela", wtedy różnice w oświetleniu byłyby wyraźniejsze...
Światło z softboxa ma nieco zimniejszy charakter.
Na koniec ciekawostka... Przy wykonywaniu testu używałem światłomierza, dlatego cztery zaprezentowane zdjęcia są czterema kolejnymi zdjęciami, jakie w ogóle wykonałem do testu. Nie było konieczne wykonanie wielu prób, zdjęć testowych, aby uzyskać właściwe oświetlenie, a zdjęcia nie są w najmniejszym stopniu obrobione.
Ostatnio zmieniony przez Tutejszyn Nie 14 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz
komor, tak, to ten softbox. Podwójny dyfuzor i grid
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
A czemu nie kupić RoundFlash? Rozkłada się i montuje w momencie , dobrze chronią lampę i są leciutkie i nie potrzebują mocowania bowensa tylko montuje się na lampie . Sztandarowego używam od 3-4 lat zarówno w studiu jak w plenerze i bez śladów zużycia. Teraz myślę o 2 pozostałych...
...bo mowa była o modyfikatorze do lampy studyjnej?
Założysz na ro grida? Jakie światło daje RounFlash, w stosunku do lampy bez modyfikatora?
Poza tym, świeciłem już lampami reporterskimi i już mi wystarczy.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
Tutejszyn napisał/a:
...bo mowa była o modyfikatorze do lampy studyjnej?
A gdzie ta mowa? W pierwszym Twoim tekście jakoś nie widzę... chyba że za "studyjne" uznamy wzmiankę o mocowaniu bowens?
Kliknął kliknął, takie montuje się też na reporterskich - mam do nich uchwyt bowens... ale w plener średnio się nadają - trzeba dodatkowo ciężkiego statywu i obciążenia ... Za jeden taki ze statywem i lampą do plecaka pakuję 3 reporterskie z HSS plus modyfikatory i 2 lekkie statywy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 13