|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Aparat do produktów
dobmar - Sob 09 Kwi, 2011 Temat postu: Aparat do produktów Cześć
Potrzebuję kupić aparat do robienia zdjęć produktów na stronę internetową. Niestety nie znam się na tym i potrzebowałbym rady. Mój budżet to około 2000 zł (jeżeli będzie trzeba to wyczaruję jeszcze dodatkowy 1000 zł). Bardzo bym prosił o radę czy lepiej kupić jakiegoś kompakta czy lustrzankę + obiektyw, radzono mi np. Olympus XZ-1 XZ1 albo Fujifilm FinePix S200 EXR.
pozdrawiam
Mariusz
maput - Sob 09 Kwi, 2011
A jakie to produkty? Jaka wielkość ? Pudelka zapałczane, czy raczej telewizory ?
dobmar - Sob 09 Kwi, 2011
większość produktów w granicach 10 - 50 cm (kubki, kufle, szklanki => szkło ceramika)
moronica - Sob 09 Kwi, 2011
dobmar, poczytaj to http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=14700
sam aparat moze sie tu okazac kwestia drugorzedna
P_M_ - Sob 09 Kwi, 2011
Nikon d40 z kitem 18-55 tez podola takiemu wyzwaniu. Naprawde cudow nie potrzeba, a dodatkowy plus dla kompaktu to duza glebia ostrosci. Skupic sie raczej nalezy na oswietleniu.
lancer - Nie 10 Kwi, 2011
kup namiot bezcieniowy, 1 lub 2x mały softbox, jakąś hybrydę i po sprawie
fotoG3 - Nie 10 Kwi, 2011
dobmar,
Zdecydowanie kup lustrzankę, jak coś nie będzie Ci pasować dokupisz inny obiektyw i dopasujesz sprzęt do zadania.
Lustrzanka ma 2 podstawowe cechy, których Ty potrzebujesz:
-szybkość i celność AF, kompakty i hybrydy nie przepadają za fotografowaniem z małej odległości, AF często wtedy się gubi
-jakość zdjęć
Przykładowy zestaw:
Canon 600D z obiektywem kitowym 18-55 IS - cena około 3000zł
- obrotowy ekran daje komfort pracy z Live View
- bardzo dobra jakość zdjęć
Canon EOS 1100D + ob. 18-55mm IS II cena 2100zł
- podstawowa lustrzanka Canona, też da radę
Namiot bezcieniowy 60x60cm lub 80x80cm - około 70-90zł
Statyw - tu lepiej nie oszczędzać za bardzo - minimum to
Manfrotto statyw z głowicą 3D 728B Digi 395zł