|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Najlepszy aparat kompaktowy czy najgorsza lustrzanka?
marek lasy - Nie 25 Sie, 2013 Temat postu: Najlepszy aparat kompaktowy czy najgorsza lustrzanka? Proszę forumowiczów, o pomoc w dokonaniu wyboru zakupu aparatu. Nie znam się zupełnie na temacie aparatów, lecz pragnę robić zdjęcia w jak najlepszej jakości. Zdjęcia chciałem robić w podróżach, dla własnego użytku. W wyjątkowych sytuacjach chciałbym również nagrywać filmy w dobrej jakości. Myślałem przeznaczyć kwotę 2600 zł, ale mogę dołożyć jeszcze z 1000 zł.
Już chciałem zakupić jeden z dwóch poniższych najlepszych ( również najdroższych ) kompaktowych aparatów:
Aparat cyfrowy Sony NEX-5R + ob. 16-50 mm - 2 539 zł
http://www.cyfrowe.pl/apa...-mm-czarny.html
Aparat cyfrowy Leica V-LUX 40 - 2 599 zł
http://www.cyfrowe.pl/apa...a-v-lux-40.html
W ostatniej chwili jednak zrezygnowałem z zakupu gdyż doczytałem się wciąż ukazujących określeń ,,lustrzanka”. Np. „aparat robi zdjęcia jak lustrzanka cyfrowy i działa z szybkością lustrzanki”. Pomyślałem sobie że ta ,,lustrzanka”, to musi być coś ważnego i wartego zakupu. Poszukałem zatem najmniejsza lustrzankę i znalazłem za tą samą cenę:
Lustrzanka Canon EOS 100D + ob. 18-55 DC - 2 399 zł. Wyposażony został w matrycę o rozdzielczości 18mln. Pikseli.
http://www.cyfrowe.pl/apa...i-18-55-dc.html
Jeśli jakość Canona, jest warta zakupu, zatem zrezygnował bym z dwóch wcześniejszych kompaktowych aparatów. Jednak chciałem prosić o opinię czy może jest jakiś inny aparat który warto zakupić?
Np. zobaczyłem znacznie większy aparat ale on wyposażony został w matrycę o rozdzielczości aż 24mln. Piksele!
Lustrzanka Nikon D3200 czarny + ob. 18-105 VR - 2 249 zł
http://www.cyfrowe.pl/apa...-18-105-vr.html
Dziękuję za opinie.
Jivul - Nie 25 Sie, 2013
marek lasy napisał/a: | Już chciałem zakupić jeden z dwóch poniższych najlepszych ( również najdroższych ) kompaktowych aparatów: