|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Aparat - przeznaczenie - zdjęcia obrazów olejnych, co wybrać
kolor - Pią 05 Wrz, 2008 Temat postu: Aparat - przeznaczenie - zdjęcia obrazów olejnych, co wybrać Jeśli można, proszę o opinię, podpowiedzi...
aparat do wykonywania fotografii, przede wszystkim obrazów olejnych (nikon D60,D80..., a może canon 450D lub 40D...)
z góry dziękuje
Krzysztof
galeria malarstwa
www.artmajeur.com/lozowski
ghost - Pią 05 Wrz, 2008
doobry statyw, canon i 50mm.
chyba że d80 i lampy w wirelesie?
tomitom - Pią 05 Wrz, 2008
40D jest dzisiaj tani jak barszcz, optowałbym za nim.
obiektyw tak jak pisał ghost - pracować będziesz na ogniskowej od 50mm - żeby nie było dużych zniekształceń (nie koniecznie stałka-chodź ona spisałaby się najlepiej). Praca na statywie więc można a nawet trzeba będzie przymykać przysłonę aby dobrze były widoczne machnięcia pędzla. Do reprodukcji oświetlenie stałe - rozproszone.
Kiedyś zajmowałem się robieniem reprodukcji swoich obrazów i szkiców i takie zestawienie najbardziej mi odpowiadało (tylko nie 40D a analog nikon F80)
ghost - Pią 05 Wrz, 2008
ale po co d40? po co uszczelnienia, lepszy AF... jeżeli aparat ma konkretne przeznaczenie nie widzę sensu w dopłacaniu do nieużywanych funkcji.
tomitom - Pią 05 Wrz, 2008
dla wizjera kochany moj
i tak przypadkiem mam 40D i powiedz mi gdzie mogę znaleźć w nim jakieś uczelnienia.....
kolor - Pią 05 Wrz, 2008
Dziekuję bardzo.... rozświetlam się informacjami:)
Jak rozumiem, lepiej wybrać canon 40D niz canon 450D - korpus (gdzie znajde tak tani:)
dukupić obiektyw markro, tylko jaki - brak wiedzy:)
czy może być Canon EF-S 60 f/2.8 Macro USM
tomitom - Pią 05 Wrz, 2008
tą 60tke bym sobie odpuścił.(pomimo że ostra od pełnej dziury, ale żeby zrobić na nim makro to trzeba przesadnie zbliżać soczewkę do obiektu)
kiedyś miałem styczność z Sigma 17-70 f/2.8-4.5Macro tylko na innym bagnecie i było całkiem ok.
Jednak do makro wolę pierścienie pośrednie podczepione do ulubionych szkieł, chodź przyznam że w temat makro nie należy do mojego profilu i zainteresowań
kolor - Pią 05 Wrz, 2008
Czyli lepiej wybrać Sigma 17-70 f/2.8-4.5Macro oraz korpus 40d...
tomitom - Pią 05 Wrz, 2008
nie mówię że lepiej ale z takim zoomem nie będziesz ograniczony, zoom dałby więcej możliwości nie tylko do fotografii pod pracę a w wypadku kiedy liczą się koszta lepiej mieć jeden uniwersalny obiektyw. Osobiście pracuje tylko na stałkach +T70-200.
Ale śmiem twierdzić że wystarczyłaby plastykowa 50mm za 200zł, która ma tą zaletę że trzyma podobną ostrość na centrum i skraju kadru a to do reprodukcji ważne
ghost - Pią 05 Wrz, 2008
jeżeli masz miejsce w galerii to zoom jest niepotrzebny, a naraża cię na walkę z poduszkami i beczkami.
ciągle jednak będę głosował za 450. w stacjonarnych warunkach wizjer nie stanowi przeszkody.
chyba że nie masz problemu z kaską wtedy nie ma się co martwić.
kolor - Pią 05 Wrz, 2008
kasa jest ograniczona:), choc chciałbym tak wybrać, aby na najblizsze lata to wystarczyło. Sumując dotychczasowe rozważania, wybór 450D a 40D, jaka mamy cenę(srednio licząc 1800zł za 450D) natomiast (40D srednia cena 2400zł.)
do tego Sigma 17-70 f/2.8-4.5Macro - cena znalazłem taki: Sigma 17-70mm DC MACRO (C) + futetrał + filtr UV gratis!! 1100zł.
a czym sie tak mocno rózni canon 450D od 40D? jesli mogę o wyjasnienie dla laika poprosić...
ghost - Pią 05 Wrz, 2008
450d + 50 macro + porządny statyw manfrotto+wężyk
mz minimum zapewniające optymalne efekty w świetle zastanym.
40d ma lepszy wizjer, lepszy AF, lepszą szybkostrzelność.
kolor - Pią 05 Wrz, 2008
A czy ma jakies znaczenie dla jakosci zdjęc rozdzielczość 12.2 miliona pikseli w 450D a 10,1 Mp w 40D....
wulf - Pią 05 Wrz, 2008
kolor napisał/a: | A czy ma jakies znaczenie dla jakosci zdjęc rozdzielczość 12.2 miliona pikseli w 450D a 10,1 Mp w 40D.... |
A właściwie co masz zamiar robić z tymi zdjęciami? Jeżeli tylko pokazywać na stronie internetowej lub drukować ulotki to właściwie wystarczy jakakolwiek lustrzanka z dobrym obiektywem, z równym w jakości obrazu kadrem. Jeśli chcesz drukować reprodukcje to inna sprawa, wtedy liczy się wierne oddanie kolorów i rozdzielczość obrazu jaką można wycisnąć z matrycy używając dobrego stałoogniskowego obiektywu, ilość Mpix jest mniej istotna.
Szybkostrzelność, szybkość AF, uszczelnienia i inne bajery są nie ważne. Ważniejsza jest dobra jakość obrazów w RAW na długich czasach i niskich czułościach - obejrzyj sobie na tym portalu jeszcze raz testy wymienionych przez Ciebie lustrzanek i zwróć uwagę na obrazy przekonwertowane z rawów.
kolor - Pią 05 Wrz, 2008
Ważne jest jak podpowiadasz "wierne oddanie kolorów i rozdzielczość obrazu jaką można wycisnąć z matrycy używając dobrego stałoogniskowego obiektywu"
jaki wybrac obiektyw?
jaki korpus?
(przyznam, już czytam od wielu godzin... bardzo, bardzo różne i sprzeczne całkowicie opinie) jak to w świiecie:)
dla chwili usmiechu ostatni obraz ukonczony:)
kozidron - Pią 05 Wrz, 2008
kolor, podobny wątek jest tu...., odnosi się on także do druku ale myślę, że rozjaśni ci się troszkę w tej materii ...
http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=4212
stanisław - Pią 05 Wrz, 2008
Bardzo ciekawe zdjęcia można uzyskiwać za pomocą Olympusa E-1, ze starego typu matrycą Kodaka.
Teraz cena tego aparatu powinna być bardzo atrakcyjna.
jaad75 - Pią 05 Wrz, 2008
stanisław, ale wszystko zależy od przeznaczenia tych zdjęć 5MP, to np. do dużych wydruków zdecydowanie za mało...
CatStevens111 - Pią 05 Wrz, 2008
kolor,
Potrzrebujemy odpowiedzi na kika pytań,
Jakiej wielkości są przeważnie te obrazy, rozumiem, że możesz je dowolnie umieszczać np na ścianie na dowolnej wysokości, w dowolnym miejscu czyli np przy stosunkowo dobrym naturalnym oswietleniu, z ustawieniem statywu nie bedzie kłopotu, możesz ustawić aparat w dowolnej odległości optymalnej dla eliminacji ewentualnych zniekształceń obiektywu do jakiej wielkości chciałbyś mieć możliwość je wydrukować w dobrej jakości
Zauważ że archiwizacja zdjęć w galeriach np po to żeby podrobić i podmienić oryginał wymaga b dobrego aparatu bo dużej rozdzielczośćci i b dobrego wysokiego ISO, czasem nie pozwalaja ustawić statywu czasem ciężej ustawić statyw w dzień niż potem podmienić obraz na falsyfikat w nocy, mają strasznie upierdliwego dozorce na dzienną zmianę, chyba stary milicjant dorabiający na emeryturze.
Jeżeli to jest jednak ten pierwszy przypadek archiwizowania swoich prac w domu które możesz wieszać gdzie chcesz i kiedy chcesz to rozdzielczość i iso dla obrazów olejnych ma znacznie mniejsze znaczenie.
kolor - Pią 05 Wrz, 2008
Dziekuję bardzo za wyczerpujące podpowiedzi:)
Jeśli chodzi o powiększenia, to ten pierwszy przypadek - archiwizacja własnych prac, mozliwość wykonania dobrego zdjęcia np do przygotowania reprodukcji (formaty 70x50, 140x80, 100x80cm, te najczęściej byłyby robione, również małe obrazy, 50x40)
Zdjęcia dobrze oddające kolory, ostrość - która np bardzo ucieka przy olympusie 350, również takie są wymagane do przygotowania np katalogów, folderów itp. do drukarni.
wykonywane przy oświetleniu naturalnym, na ścianie, podłodze - z góry (dobry choc dziwny sposób,
Na teraz wiem z porad, że canon 40D i obiektyw macro....? (jeszcze nie wiem jaki obiektyw konkretnie)
jeśli można, czekam na dalsze sugestie... pozdrawiając:) i zapraszając do zaczarowanych obrazów
[ Dodano: Pią 05 Wrz, 2008 22:12 ]
aktualnie ogladam canon D40 + CANON 50mm 50 f/ 1.4
co wy na to? odda ostrośc oraz kolor obrazów
jaad75 - Pią 05 Wrz, 2008
kolor, a czytałeś wątek zalinkowany przez kozidrona?
kolor - Pią 05 Wrz, 2008
czytałem
[ Dodano: Pią 05 Wrz, 2008 23:00 ]
5D byłby wspaniały, ale cena zagrodą jest:)
kozidron - Sob 06 Wrz, 2008
kolor, ja zastosowałem się do sugestii jaad75'a i zrobiłem sobie testy w pracowni u kolegi malarza na oleju 50x70(ciemne mazidło z grubo nakładana farbą, mam nadzieje ze kolega tego nie czyta bo to jego dzieło), cała ta zabaw nie ma najmniejszego sensu jak nie będziesz miał odpowiedniego oświetlenia, próbowałem na 400D, 40D, 5D ze różnymi kombinacjami szkieł C50 1.4, C50 1.8, C85 1.8, C50 mm f/2.5 macro (postanowilismy z kolegami, ze jak będzie więcej czasu to następnym razem idziemy do studia a nie do ciemnej pracowni malarskiej, bo jedna lampa + zastane światło to za mało).
Jeżeli decydujesz sie na 40D+sigma 17-70 f/2.8-4 macro , to cały ten kram nie ma sensu bez odpowiedniego oświetlenia jakieś softboxy, studyjne lampy błyskowe ...tu ci koledzy lepiej doradzą.
kolor - Sob 06 Wrz, 2008
Witam serdecznie
Bardzo dziekuję za działania i zaangażowanie. również czytam i czytam cały czas... Na teraz musi wystarczyć coś z 40D i obiektyw, tutaj pewnie lepiej wybrać coś z lepszej jakości. Jest mozliwe fotografowanie obrazu w warunkach domowych i przy oswietleniu naturalnym. ważne mieć obiektyw dobry... jaki? Studio to w przyszłości...:)
jaad75 - Sob 06 Wrz, 2008
kolor napisał/a: | Jest mozliwe fotografowanie obrazu w warunkach domowych i przy oswietleniu naturalnym. ważne mieć obiektyw dobry... jaki? Studio to w przyszłości...:) |
Zapewniam Cię, że odpowiednie światło, które pozwoli Ci przymknąć nawet nienajlepszy obiektyw do przysłony, przy której ma przyzwoite parametry, wyjdzie taniej i lepiej, niż kombinowanie z najlepszymi obiektywami i kiepskim światłem...
kolor - Sob 06 Wrz, 2008
Czy coś konkretnego, sprzętowego możesz podpowiedzieć...
jaad75 - Sob 06 Wrz, 2008
Napisałem w tamtym wątku - dwie lampy z softboxami (choćby tanie chińskie)... Napisałem 300Ws, ale to spora rezerwa w tego typu zastosowaniach, myślę, że 180Ws też wystarczy...
stanisław - Nie 07 Wrz, 2008
Podaję link do taniego sprzętu oświetleniowego, który może kogoś z kolegów zainteresować.
Jeżeli nie mamy działalności zarobkowej to na początek taki sprzęt wystarcza.
Co do wielkości powiększeń to bilbordu i tak nie da się zrobić nawet z 12MPix matrycy.
To robimy ze składaków o mniejszych formatach, a w wymiarze 1:1 na ploterach. zadawalająca jakość to teoretycznie format A0, ale na dobrych papierach i dobrym nakładaniu z 6 lub 8 pojemników z tuszami to nie wiem, czy A1 daje zadawalającą jakość kolorystyczną.
http://www.eltec.alpha.pl/produkty.php?id=41
kozidron - Nie 07 Wrz, 2008
stanisław,
stanisław napisał/a: | Co do wielkości powiększeń to bilbordu i tak nie da się zrobić nawet z 12MPix matrycy. |
oj zdziwiłbyś się co można zrobić z 12Mpix, na pewno billboard...., to co widzisz....na ścianach budynków po odpowiednich przetworzeniach + grafika wektorowa raczej nie przekracza nawet takiej jakości...
niestety pamiętam czasy jak z 5Mpix, czasem z 3,4 (oczywiscie plus przetworzenia w ps-ie) robiło się standardowy billboard 5x2,4 m.
Jak czas gonił to nie używało się średniego formatu, za to ścianki typu popup oglądane z bliska, które mają powierzchnie nawet powyżej 20m2 to już inna sprawa...
kolor - Pon 08 Wrz, 2008
sporo cennych informacji dziekuję bardzo.
[ Dodano: Pon 08 Wrz, 2008 19:50 ]
Poszukiwania obiektywu ...
[ Dodano: Pon 08 Wrz, 2008 20:30 ]
może bardzie biegli w temacie podpowiedzą, jaki obiektyw konkretnie wystarczyłby do 40D, albo w jaki inwestować...
komor - Pon 08 Wrz, 2008
Ciągle nie napisałeś ile masz miejsca w studio/pracowni. Bo ograniczeniem może być odejście jakie musisz mieć, żeby objąć w całości duży obraz obiektywem 50 czy 60 mm. Jeśli, jak piszesz, chcesz robić powiększenia rzędu A1 i prace do druku offsetowego to wziąłbym jednak stałkę 50/1.4 czy 50/2.5 Macro (powinna być ostrzejsza?) i kupił jakiekolwiek oświetlenie, jak radzi Jaad75. Bez tego rzeczywiście będzie kiepsko, szczególnie jeśli zależy ci na wierności koloru. Lampką biurkową z żółtym światłem chyba trudniej skalibrować sobie reprodukcyjną kolorystykę. Kwestia korpusu jest w tym przypadku moim zdaniem drugorzędna, ale przy obecnej cenie 40D parłbym jednak na 10 megapikseli tego modelu niż 12 mpix niższej półki 450D.
kolor - Wto 09 Wrz, 2008
Dziekuję,
wnioski : 40D
obiektyw do wyboru:
1. Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM (Canon)
2. Canon EF 50mm f/2.5 Compact MACRO
Studio do 4-5m. Aktualnie również nicon d80 miła cena, czy warto brać pod uwagę?
komor - Wto 09 Wrz, 2008
Niektórzy twierdzą, że matryca CCD na niskim ISO szumi mniej niż CMOS, więc w sumie Nikon D80 nadawałby się.
ghost - Wto 09 Wrz, 2008
nikon ok, ale raczej z lampami. (może np 2 mniejsze nikonowskie wyzwalane z commandera wbudowanej)
kolor - Wto 09 Wrz, 2008
I teraz dylemat... czy nikon D80, czy canon 40D... co lepiej ewentualnie w przyszłości będzie rozbudować obiektywami. Ale najwazniejsza jest aktualna potrzeba - zdjecia obrazów.
Aktualnie z Wasza pomocą, warianty:
Canon 40D + Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM (Canon), obiektyw do rozważenia...?
Również koledzy podpowiadają: olympus E 520 + Olympus Zuiko Digital 50 mm f/2.0 Macro ED, może być wystarczającym rozwiązaniem
Nikon D80+ obiektyw
ghost - Wto 09 Wrz, 2008
4/3 ma pewne zalety, ale w tym zastosowaniu mz ich nie pokaże.
canon jest bezpiecznym rozwiązaniem. zapewni wyraźnie lepsze efekty na wysokich ISO, przy niewiele gorszych na niskich.
pamiętaj o porządnym statywie! to też kosztuje kilkaset zł.
kolor - Wto 09 Wrz, 2008
Dziekuję,
wszystko przemawia za canonem 40D (oczywiscie statyw i lampa, lampy, inna koperta:))
A taka propozycja od bardzie doświadczonych fachowców:
40D + Canon EF-S 60 f/2.8 Macro
Sigma 50mm f/2,8 EX DG Makro
mavierk - Wto 09 Wrz, 2008
kolor napisał/a: | Sigma 50mm f/2,8 EX DG Makro | jak ma taki AF jak 70/2.8 to ja bym podziękował
kolor - Wto 09 Wrz, 2008
zostaje: Canon EF-S 60 f/2.8 Macro
ghost - Wto 09 Wrz, 2008
obrazy nie uciekają ;P
sprawdź tylko dokładnie czy starczy miejsca.
wszystkie szkła tej klasy po domknięciu do f/4 - 5.6 dadzą podobne (świetne) efekty.
makrówka pewnie da lepsze efekty w pełni otwarta.
sigma 50 f/1.4 to też fajne szkło, przyda się poza pracownią... trudno mi konkretnie coś polecić, szczególnie że o szkłach canona to mogę jedynie teoretyzować.
powiedziałbym jednak że żaden z tych wyborów nie będzie zły.
mszczyrek - Wto 09 Wrz, 2008
Wersja super ekonomiczna, a efekty nierozroznialne (przy tym konkretnym zastosowaniu): C400D + C50/1.8II. Ja bym sie nie zatanawial, a zaoszczedzone pieniadze przeznaczyl na swiatla.
kolor - Wto 09 Wrz, 2008
Dziekuję, oglądam... cena imponująca...
ghost - Wto 09 Wrz, 2008
podobnie jak wykonanie.
50 1.8 mkII jest strasznie fuj.
(ocena subiektywna, ale powszechna)
Dax - Wto 09 Wrz, 2008
ghost napisał/a: | podobnie jak wykonanie.
50 1.8 mkII jest strasznie fuj.
(ocena subiektywna, ale powszechna) |
50/1.8 zrobiłem tylko kilkaset zdjęć, a innymi tu rozważanymi 0 (zero), więc to tylko niezobowiązująca uwaga, ale oceniając go jestem b.daleki od "fuj"
Zdjęci są ostre, nasycenie kolorów ładne, bokeh ok, a stosunek światła do ceny bezkonkurencyjny. Polecam KAŻDEMU użytkownikowi canona - nawet jeżeli okaże się, ze po roku użytkowania będzie trzeszczał i miał luzy (podobno się zdarza) to można wtedy kupić 50/1.4 lub... kolejny 50/1.8. Jestem pewien, że jeżeli komuś zacznie się ze zużycia rozpadać to znaczy że już na siebie zarobił i to nie raz.
mszczyrek - Wto 09 Wrz, 2008
Kolor - jesli jestes estetą C50/1.8 ci sie nie spodoba zewnetrznie - to tani plastik. Dlatego jest tani. Ale przymkniety do f4-f8 da takie same obrazy jak te wszystkie "macra" i "elki". Poczytaj recenzje i opinie uzytkownikow, poogladaj zdjecia.
Pare zlotych drozej, ale wciaz tanio, bedziesz mial nikona d80 i Nikkora 50/1.8, ktory jest jeszcze lepszy (zwlaszcza mechanicznie, optycznie wszystkie 50tki sa podobne). Osobiscie sporo uzywalem takiego zestawu, i to naprawde przyjemnosc. Przeczytaj test N50/1.8 tu na Optycznych.
jaad75 - Wto 09 Wrz, 2008
mavierk napisał/a: | jak ma taki AF jak 70/2.8 to ja bym podziękował |
A po co szybki AF przy fotografowaniu obrazów? Tu spokojnie wystarczyłoby szkło manualne.
A poza tym, Twoje doświadczenie z tym szkłem jest ograniczone do D70, a przyznasz, że to już wiekowy sprzęt...
mszczyrek - Wto 09 Wrz, 2008
Zapomnialem dodac - D80 pozwoli ci na zdalna kontrole lamp, dwie SB600 i lecisz...
kolor - Wto 09 Wrz, 2008
Dęiekuję, bardzo, wrócę ponownie do nikona d80... przyznam cały czas jest brany pod uwagę, choć wiekszość, zdecydowana większość poleca canon 40D...
[ Dodano: Wto 09 Wrz, 2008 20:07 ]
Chyba namaluje te aparaty:)
[ Dodano: Wto 09 Wrz, 2008 20:30 ]
propozycja z niconem:
Nikon D80 + Nikon AF 60 f/2.8D Micro
propozycja canon 40D
obiektyw Canon EF-S 60 f/2.8 Macro USM - pytanie, czy dobrze zadziała z D40?
lub: Sigma 50mm f/2.8 EX DG Macro
jaad75 - Wto 09 Wrz, 2008
mszczyrek napisał/a: | Zapomnialem dodac - D80 pozwoli ci na zdalna kontrole lamp, dwie SB600 i lecisz... | Niestety, SB600, to zbyt mało do sensownej pracy w tym przypadku (mówimy o softboxach), trzeba mówić o 2x SB800 jak już, ale dużo taniej i lepiej wyjdą chińskie lampy 180Ws, bo po pierwsze mają nieosłoniety palnik, a po drugie znacznie wyższą energię błysku, a do tego bezproblemowo działają ze zwykłymi, tanimi softboxami. Lampy na stopkę to świetne rozwiązanie (zwłaszcza jeśli zależy komuś na mobilności), ale nie należy ani do najtańszych, ani najwydajniejszych w domowych warunkach...
BTW, sterować zewnetrznymi lampami za pomocą wbudowanej, mogą aparaty wszystkich systemów, z wyjątkiem Canona, więc Nikon nie jest tu żadnym wyjątkiem (choć faktycznie jego system jest najbardziej zaawansowany), ale w sytuacji opisywanej w wątku sterowanie TTL, to zbędna funkcja - lepiej będą pracować lampy w manualu.
mavierk - Wto 09 Wrz, 2008
jaad75 napisał/a: | A poza tym, Twoje doświadczenie z tym szkłem jest ograniczone do D70, a przyznasz, że to już wiekowy sprzęt... | Dokładnie jak i Sigma
Ty za to przyznasz, że Sigma to nie jest AF-S albo chociażby 50/1.8 nikkora...
jaad75 - Wto 09 Wrz, 2008
mavierk napisał/a: | Ty za to przyznasz, że Sigma to nie jest AF-S albo chociażby 50/1.8 nikkora... | AF-S, do niczego nie jest potrzebny w tego typu szkle, a od 50/1.8 ten obiektyw jest IMHO znacznie lepszy.
mavierk - Sro 10 Wrz, 2008
kwestia gustu widocznie U mnie 50/1.8 zawsze chodził tak z 15 razy szybciej od tej sigmy
No a jakbym chciał manualne szkło do macro, to zainwestowałbym w Zeissa albo chociaż Voigtlandera
mszczyrek - Sro 10 Wrz, 2008
Jaad - czy polecil bys jakis konkretny zestaw oswietleniowy do domowego "studia" (glownie portret)? Wczesniej uzywalem po prostu lamp "na stopke", teraz zaczynam cos powoli budowac, wies wszelkie uwagi mile widziane. Budzet jest, jak zwykle, ograniczony:)
jaad75 - Sro 10 Wrz, 2008
mszczyrek napisał/a: | Wczesniej uzywalem po prostu lamp "na stopke" |
Ja cały czas takich używam - zależy mi na mobilności i możliwości rozstawienia "w terenie"...
Słabo orientuję się w lampach na polskim rynku - wiem, że z tanich lamp ludzie polecają ostatnio Delicacy i Quantuum, ale jakoś nie wygladają zachęcająco IMHO. Sprawdzonym, "budżetowym" rozwiązaniem w Stanach są lampy Alien Bees i White Lightning - można je kupić wysyłkowo, ale w PL może być problem z osprzętem, bo z tego co zdążyłem się zorientować króluje mocowanie Bowensa...
kolor - Sro 10 Wrz, 2008
Witam,
Podaję za "http://fotografia.wordpress.com/porady/" ciekawą stronę z przykładami zdjęć z wielu aparatów obok siebie, w tym przypadku chodzi o wybór, czy 40D czy nicon d80... albo cos innego...
Francuski portal:
http://www.lesnumeriques....0&p2=2482&ph=20
jaad75 - Sro 10 Wrz, 2008
Strasznie uparłeś się na porównywanie aparatów, a to nie one są tu kluczowe - obracamy się w podobnej klasie obrazowania... Zresztą zdjęcia na zalinkowanym portalu absolutnie nie nadają się do rzeczowych porównań...
kozidron - Czw 11 Wrz, 2008
kolor, daj spokój z tą stroną to jakaś parodia porównania....widzę, że się cały czas zastanawiasz...ktoś ci proponował...50 1.8 II+400D, ktoś sigmę 17-70 f2.8-4.5 macro i widzę zastanawiałeś się nad canonem 60 f2.8 macro. Nie za bardzo jeszcze body wybrałeś...bo wahasz się miedzy 40D a 80D.
Ja robiłem swój mały teścik na canonie 50 mm f/2.5 macro +400D(zamiennie 40D).
Jeżeli decydujesz się na 40D to doradzam ci raczej canona 60 mm f2.8 macro, ma znacznie lepsze osiągi(bawiłem się nim przy innej okazji), tylko tu temat się nie kończy.
Załóż temat z pytaniem w dziale lampy błyskowe i oświetlenie co w twojej sytuacji będzie najlepsze...chociaż jaad75 cie naprowadził....
...a wersje oszczędnościową (jak chcesz mieć dobre efekty)zdecydowanie odradzam, co nie wyklucza, że można nią z powodzeniem robić przyzwoite foty ale raczej wybierając inne tematy
ghost, a mi się wydaje, że ty tym plastikiem nie robiłeś fot
raczej przychylam się do wersji Dax'a,może poza odczuciami co do bokeh'u
ghost - Czw 11 Wrz, 2008
Cytat: | ghost, a mi się wydaje, że ty tym plastikiem nie robiłeś fot |
a czy ty robiłeś analogiczną minoltą czy nikonem ?
podejrzewam że zdjęcia są identyczne. tylko jakość wykonania obiektywu inna
kozidron - Czw 11 Wrz, 2008
bez wątpienia nikonowski jest lepiej wykonany, robiłem nim foty ale na d70s (co chyba na dzisiejsze czasy jest mało przekładalne) ale co to ma za znaczenie.....zaraz się zrobi bezsensowna dyskusja, jakbyś nie zauważył canonowski kosztuje 300ziko alternatywą jest 50 1.4, solidna obudowa i dobra jakoś obrazu ale kolor, powinien użyć macro..
|
|