|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw do wykonywanie zdjec portretowych (Canon Eos 450D)
azja111 - Wto 01 Wrz, 2009 Temat postu: Obiektyw do wykonywanie zdjec portretowych (Canon Eos 450D) Witam serdecznie!
Od niedawna zajmuje sie fotografia. Jedna z dziedzin ktora uprawiam najchetniej jest portretowanie. Z tad rodzi sie moje zapytanie, jaki obiektyw wybrac. Posiadam aparat canon Eos 450D wraz z kitowym obiektywem. Jako ze siedze w fotografi od niedawna nie wiem jaki obiektyw do tego rodzaju zdjec okaze sie najlepszy. Jestem biednym studentem wiec nie moge przeznaczyc na niego znacznej sumy;p. Chcialbym zmiescic sie w okolo 800zl. Wiem ze nie mozna oczekiwac zadnych rewelacji po obiektywach w tej cenie, ale mysle ze jak dla kogos kto zaczyna swoja przygode z fotografia w zupelnosci to wystarczy. Z moich wstepnych ogledzin obiektywow kilka zycilo mi sie w oczy, ale tak jak to podkreslalem wczesniej nie wiem czy moj wybor jest trafny: Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM, Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM, Tamron AF 55-200mm f/4-5.6 Di II LD Makro Canon i Canon EF 50mm f/1.8 II. To sa tylko moje luzne propozycje. Dlatego tez zwracam sie z prosba o rozpatrzenie moich "kandydatow" a jesli okaze sie to dla mnie kozystniejsze zaproponowanie mi czegos innego.
Z gory dziekuje za pomoc ;]
Pozdrawiam!
Smola - Wto 01 Wrz, 2009
Portret: Canon 50mm Mk II f1.8 - oko³o 400 ziko.
Do tego kup przejsciówke Canon - M42 - oko³o 50 ziko.
I jakies szk³o na M42 w okolicach 80 - 150 mm i przys³onie f2.8. - oko³o 200 - 300 z³.
Dobrym szk³em w relacji jakosc - cena jest np. Pentacon 135 mm f2.8 - po lekkim wyostrzeniu zdjec na f2.8 na kompie mozna robic ca³kiem fajne zdjecia. Jego cena to oko³o 150 z³ na allegro. I uwazaj bo mozna trafic na z³a lub dobra sztuke. Ja mam to szk³o - akurat perfekcyjny egzemplarz kupiony 20 lat temu jako nowka.
Zoomy o których pisales to podstawowe obiektywy tele, które nie sa dedykowane do portretu.
azja111 - Wto 01 Wrz, 2009