Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W niektórych aparatach można sobie tego JPG-a z poziomu korpusu wywołać, więc zapisywanie dodatkowego pliku, to bezsensowna strata miejsca i czasu. Zresztą, można też wywołać RAW-y hurtem, na domyślnych ustawieniach, co w firmowym oprogramowaniu da dokladnie taki sam efekt jak JPG z puszki.
To ładna teoria Jaad75.
Jestem na zawodach, zleceniodawca chce na szybko zdjęcia do neta a ja nie mam swojego lapka przy sobie. On nie ma programu do RAW-ów. Jest problem. Ale BINGO! Mam czytnik kart! Zgrywam jpg-i i po chwilowym kłopocie.
Zresztą mam kart pamięci pod dostatkiem a przerobienie np. 1000 dużych plików RAW na jpg-i na moim wolnym laptopie trochę potrwa... dlatego nie uważam zapisu równoległego w RAW i jpg za bezsensowny. Typowy fotoreporter zapisuje tylko w jpg bo nikt mu RAW-a nie będzie obrabiał a on nie będzie na to tracił czasu.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
MM napisał/a:
Jestem na zawodach, zleceniodawca chce na szybko zdjęcia do neta a ja nie mam swojego lapka przy sobie. On nie ma programu do RAW-ów. Jest problem. Ale BINGO! Mam czytnik kart! Zgrywam jpg-i i po chwilowym kłopocie.
ja na szczęście nie mam takich problemów, mam inny - 2gb kartę i brak ochoty na kupno nowej
Typowy fotoreporter zapisuje tylko w jpg bo nikt mu RAW-a nie będzie obrabiał a on nie będzie na to tracił czasu.
Owszem, w przypadku typowej reporterki gazetowej, RAW jest z reguły zbyteczny i używanie go, to przerost formy nad treścią. Zapisywanie RAW ma sens w przypadku zdjęć nad którymi planuje się potem chwilę posiedzieć, natomiast zapisywanie równoległego JPG-a taki sens wtedy traci...
Jak nie wierzycie to poczytajcie sobie instrukcje obsługi od swoich aparatów.
Na Twoim miejscu zszedłbym nieco z tonu, bo obrażasz wiele osób, które bezinteresowanie odpowiadają na Twoje pytanie.
P.S. Jeśli nie podoba Ci się RAW, spróbuj z SRAW+JPG, jeśli natomiast używasz tylko JPG, to niestety, w tym momencie Twoje jakże inteligentne spostrzeżenie
Zorki napisał/a:
Myślałem, że oczywistym jest dla niektórych, iż RAW nie jest stylem obrazu tylko formatem pliku bezstratnego.
, zupełnie mija się z celem aby cokolwiek Ci odpowiadać.
Wybacz ale wytrąciłeś mnie z rana z równowagi i uważam że dalszy udział w tym temacie nie ma sensu.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
Edmun - coś Ty taki nerwowy ;]
Zorki napisał/a:
Więc po co to uszczypliwe gadanie typu: "ja tam robię w RAW". Pytanko dotyczyło JPG-ów, bo tylko dla nich ma sens zmiana stylów.
no to napisałem, że nie korzystam z stylów, bo i tak potem zmieniam wszystko z poziomu raw.
Spoko, bez urazy, po prostu z mojego punktu widzenia wydźwięk niektórych odpowiedzi tak się odczytuje. Ja też robię RAW-y, choć nieczęsto i gdyby nie ten WB, który potrafi być różny dla serii 10 strzałów tak samo ustawionych to JPG byłby prawie zawsze użyteczny dla mnie w 90 %. Nie lubie podkręcać zdjęć w oprogramowaniu i generować nienaturalnych obrazów, cukierkowych kolorów, fałszywej żylety, itp. Różnica w wywołanym RAW-ie a dobrze ustawionym JPG-u nie jest dla mnie aż tak zauważalna abym musiał po każdym foceniu spędzać drugie tyle czasu przed monitorem. Choć naprawdę potencjał tej 10-megowej matrycy Canona jest ogromny.
Chodziło mi raczej o to, jesli już ktoś używa formatu JPG to jaki "Picture Style" stosuje. Po prostu po analizie stylów w moim aparacie zauważyłem negatywne skutki w obrazie 2 stylów z 5 dostępnych. Lustrzankę nie przecież po to kupiłem aby mieć RAW-y, bo w C-8080 też je miałem. Powody kupna były trochę inne: podczas zdjęć nocnych niewidziałem nic w wizjerze ani na monitorze, czas zwłoki od naduszenia spustu do wykonania zdjęcia to trzy lata , widoczny i brzydki szum powyżej 50 ISO, generalnie duuużo lepsza jakość zdjęć w lustrzance i wiele udogodnień, możliwość rozbudowy, zabawa ze starymi szkłami manualnymi EF, itd, itp.
nie tyle nerwowy co nie potrafię jakoś zdzierżyć podejścia w stylu "zadam pytanie, niech odpowiadają a ja im będę kazał czytać instrukcję od aparatu".
w szczególności że wcześniej Zorki każe użytkownikom Sony, Nikona czy Pentaxa używać "PictureStyle" i gwarantuje że oni to robią...?!
(P.S. zaraz Zorki będzie kazał WSZYSTKIM czytać instrukcję aparatu, bo nie wiedzą co to PictureStyle)
no herezje!
Zorki, a tak wracając do tematu. nie lepiej Ci samemu właśnie przetestować wszystkie ustawienia ? spokojnie w domu czy też na balkonie? zrobić serię 100 testowych zdjęć i zapamiętać sobie że dla portretów ustawiam sobie taki picturestyle a dla krajobrazów taki a taki ?
Myślę że będzie to najlepszym dla Ciebie rozwiązaniem. Ustawienia takich rzeczy jak nasycenie, ostrość czy kontrast są typowo ustawiane pod gust fotografującego
sorki, oczywiście miało być szkła manualne Canon (bez EF)
-
W tym cały sęk, oczywiście przetestowałem to na wszystkie sposoby i znam odpowiedź oraz wiem który styl jest dla mnie optymalny. Chodiło mi o spostrzeżenia innych, można bowiem zauważyć iż poszczególne style wnoszą coś od siebie mimo ustawienia każdego parametru w każdym z nich na (ostrość, kontrast, nasycenie, ton = 0, 0, 0, 0,). A te algorytmy nie są nigdzie szczegółowo opisane.
tak właściwie chyba podstawą tutaj będzie
http://web.canon.jp/imagi...tyle/index.html
oczywiście wszelkie większe informacje na temat ostrość/kontrast/nasycenie/ton są szczegółowo opisane w instrukcji.
Dużo także zależy od tego czy zdjęcia mają być przedstawione\przesłane bardzo szybko czy nie. Ostatnio np. artykuł o fotografie, który za specjalność obrał sobie Speedway. Chciałbym jego szklarnię i z jeden korpus.
sprzętu trochę ma, widzę że nawet na GP w Polsce był
Może kiedyś spotkam na murawie
[ Dodano: Wto 10 Mar, 2009 14:47 ]
p.s. szkoda że tyle sprzętu nosi na ten speedway a robi identyczne zdjęcia jak moi koledzy z murawy (sprzęty 30d/40d/5d + 70-200 L 2.8 IS USM)
p.s.2 w tym sezonie sprawdzę się w końcu sam i mój misterny 90-300 USM..podejrzewam że aż tak zbytnio od pana Patricka odstawiać nie będę i jak na razie nie mam na głowie redakcji która na gwałt potrzebuje zdjęć (musze wysłać najpóźniej w 24 godz po spotkaniu)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14