Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 18 Mar, 2009 Dylemat przed wyborem aparatu
Witam, jestem przed dylematem wyboru lustrzanki cyfrowej.
Jestem posiadaczem dwoch kompaktow Canon A80 i G2.
Jako amator robie duzo zdjęć plenerowych (wiadomo, wycieczki, zwiedzanie), wiekszość w swietle dziennym. Makro mnie nie interesuje. Znam podstawy technik, troche bawie sie ustawieniami wiec wymagalbym od nowego aparatu mozliwości pojscia dalej (np. punktowy pomiar swiatla) tak zeby po roku nie myslec o zmianie korpusu.
Jednak od aparatu wymagałbym mozliwosci robienia zdjec w trudniejszych warunkach oswietleniowych, mozliwosci uzycia wiekszych ISO bez obawy na szumy.
Mam z poprzednich apatatow lustrzanek obiektywy: od Olympusa 28-105 Tamron, od Konica-Minolta: stalka 50 mm, i 75-205
Dobrze byloby uzyc na poczatek tych szkiel bo sadze ze sa w bardzo dobrym stanie.
Myslalem o Canon 1000D, 450D, ewentualnie 40D (body z adapterem jesli taki jest do ktorys z moich szkiel), Sony Alpha 300 lub 350 - tutaj mnie przerazily (?) szumy przy niskich ISO.
Gdyby okazalo sie ze do Canona da sie zamontowac adapter i podpiac obietyw od Olympusa i/lub Minolty to mysle ze taka sytuacja bylaby idealna na poczatek.
Prosze o sugestie Was, bardziej doswiadczonych.
Dodam jeszcze ze maksymalnie jestem w stanie wydac 3 tys zl. (idelanie 2 tys.)
W zasadzie szkla szalu nie robia. Najlepsze z tego wszystkiego to chyba wlasnie 50tka (tylko ktora, bo kilka ich bylo).
Jesli konieczne jest dla Ciebie bardzo wysokie iso to jakis Canon bylby najlepszy.
Przez ostatnie dni wymyslilem sobie cos takiego: Kupic Body 40D lub 450D i zamontowac na nim ktorys z posiadanych szkiel, poznac obsluge aparatu i troche popstrykac.
Pytanie tutaj czy faktycznie istnieja takie adaptery umozliwiajace taka operacje.
Nie chcialbym robic takiej operacji jak kupic tansze body i lepsze szklo, a raczej dobre body a w przyszlosci (np. 6 miesiecy) kupic dobre szklo.
Jesli szkla beda marnej jakosci lub stwierdze ze zdjecia sa slabe to moze na wakacje uzbieram troche kasy na jakis sensowny obiektyw. Wiem ze to podstawa przy 40D.
Druga sprawa canony nie posiadaja stabilizacji obrazu, nie wiem czy to sie wogole przydaje i bez nich da sie robic zdjecia.
W tym zmieścisz jeszcze Sony A700, a tu szumy są na podobnym poziomie co w Canonie 40D.
MC, dobrze pisze że 50 to jedyne dobre twoje szkło, które może ci się przyda po kupnie lustra.
Ciekawa propozycja z tym A700. Nie bralem go pod uwage bo jakos Canon mnie opetal. Moze dlatego ze mam juz kompakty i sadze ze w obsludze moga byc podobne. No i naslyszalem sie opinii o niesamowitych zdjeciach 40D...
Faktycznie mozna by podpiac te 50 mm i na poczatek byloby ok. Dodatkowo Sony ma stabilizacje wiec plus.
Zastanawia mnie jeszcze sprawa tej 50tki. Jak okreslić czy ona faktycznie jest godna uwagi.
Jeśli ta 50 jest sprawna, to każde szkło Sony, Minolty, czy też KonikiMinolty z taką ogniskową było godne uwagi, zmieniać się może tylko obecna wartość rynkowa tego szkła.
jeszcze sprawa z tymi adapterami. Jest taka mozliwosc uzywania obiektywow jednej firmy w korpusie drugiej. Np. w Canonie szkiel Konica-Minolta ??
Rozgladalem sie nad cenami A700 i widze cene ponad 3k wiec chyba bardziej bede sklanial sie nad 450D.
40D widzialem po 2800 choc nei wiem czy ceny aktualne a wiadomo jak sprawa z dolarem. Dodatkowo w Rzeszowie nigdzie nie mozna dostac takich aparatow jak 100D, 450D, nei mowiac o 40D. Nawet na zamowienie w fotohurcie nie ma.
A jaka jest rynkowa (allegro) wartość tych szkieł?
Nie myślałeś nad zestawem 40d + 50/1.8? Z 40d to to szkiełko całkiem szybko ostrzy, ma dobrą ostrość i fajne światło IMO całkiem fajny zestaw na początek. Za pół roku jakieś porządniejsze szkiełko i czacha dymi.
Wszystko kwestia gustu i wyboru systemu
A jaka jest rynkowa (allegro) wartość tych szkieł?
roland, jeśli masz je pod ręką to napisz co to za szkła, może rzeczywiście warto to sprzedać.
Obecna 50 1,8 Canona to straszny sypiący się plastik, nie ma porównania do starych 50'ek Minolty, nawet używanych, oczywiście pod względem trwałości.
Ja mam 50/1.8 już rok, i niezbyt dobrze się z nią obchodziłem, co zaowocowało tym, że jak się nim potrząśnie to wydaje dźwięki jak grzechotka ale dalej daje zdjęcia niezłej jakości. Oczywiście 50/1.8 to nie jest wzór trwałości, ale na minimum rok spokojnie wystarczy, jak się o niego dba to sporo dłużej. Na początek IMO to świetny obiektyw (zwłaszcza, że z 40/50d ostrzy dużo szybciej i celniej niż na amatorskich puszkach...)
Komor mógłby się szerzej wypowiedzieć na ten temat, bo długo używał 50/1.8 z 400d a teraz ma 40d...
eave, ja mam Minolte 50 mm f1.4 , obiektyw może mieć już powyżej 20 lat, jest to pierwsza wersja tego obiektywu, która miała swoją premierę w 1985 roku. Zapewne moja sztuka nie jest z 1985 ale około 20 lat może już mieć. Kupiłem jako używaną około 10 lat temu. Tam nic luźno nie lata i nigdy bym jej nie zamienił na nową 50 1,8 Canona, inne szkła Canona z tego okresu też mają solidną budowę i są dobre. Widziałem aukcje na Allegro gdzie stare wersje 50 1,8 osiągały ceny wyższe niż nowe.
Moja sugestia dla roland:
1. jeśli sprzedaż posiadaną 50 (zakładam że ona jest sprawna) i kupisz 50 1,8 Canona to stracisz na trwałości.
2. kupując 40D + 50 1,8 oraz sprzedając to co masz, to możesz sporo na kasie zaoszczędzić.
3. A700 to trochę więcej kasy ale także stabilizacja z jasną stałką, Canon tego nie ma.
Ostatnio zmieniony przez SlawGaw Sro 18 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10