Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Hmmm, stalka, ale nie pod pelna klatke. Jakos nadal mnie nie przekonuje. Loteryjny AF? W podsumowaniu mozna napisac, ze to dosyc tani obiektyw manualny
Pomógł: 22 razy Posty: 5163 Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Sro 08 Paź, 2008
Akurat miałem ten obiektyw w łapkach kiedy test się ukazał. Jedno trzeba powiedzieć - po używaniu zumów ze światłem w okolicy 4 czy 5 człowiek się czuje, jakby po całym dniu marszu z gwoździem w bucie w końcu go wyjął. Przy paskudnej pogodzie, w lesie, gdzie światło wsiąka w mech jak woda - taki obiektyw daje luksus. Prawdopodobnie zdecyduję się jednak na jakąś 50-tkę o takim świetle.
Na początku zaznaczę, że jestem posiadaczem A100.
Po wczorajszych testach w FJ muszę napisać, że nie wiem skąd biorą się te wszystkie niepochlebne recenzje o tej Sigmie. Ma pewne wady, ale wiadra pomyj wylewane pod jej adresem są wg. mnie niepotrzebne.
Jako, że stoję przed wyborem zakupu jakiejś stałki, a w moim przypadku wchodzą w grę tylko ta Sigma lub Sony 50/f1.4 (jest jeszcze Minolta 35 /f2, ale ... weź ją i zdobądź) zrobiłem mały test tych obiektywów.
Przy 1,4 Sigma nie zostawia suchej nitki w porównaniu do Sony. Od f2 Sigma jest bardzo ostra w środku, na brzegach w porządku choć mogłoby być lepiej. Sony w tym układzie dopiero zaczyna oddychać Nie wiem, może trafiłem na jakiś dobry egz. ale myślę, że obiektyw jest warty tego by się nim zainteresować.
No to wreszcie przyszedł moment, że znalazłem chwilę na opisanie swoich wrażeń z użytkowania tej Sigmy, po dwóch miesiącach od zakupu.
Mówiąc krótko, jestem jej fanem.
Mój egzemplarz kupiłem w Sigma Centrum, żeby mieć możliwość sprawdzenia i wyboru. Ponieważ kupowałem w ostatni dzień przed zapowiadaną podwyżką cen, to wybór miałem spośród… jednego egzemplarza ale ponieważ testy w sklepie wykazywały, że najprawdopodobniej ostrzy w punkt i jest ostry od pełnej dziury to wziąłem.
Co do działania AF to moja sztuka lekko piszczy przy ostrzeniu, ale miły pan ze sklepu po osłuchaniu egzemplarza stwierdził że ten typ tak ma i jest do dopuszczalny stopień piszczenia dla tego modelu. Nie umiem ocenić ile w tym prawdy ale nie widzę – jak na razie – żadnych negatywnych aspektów tego piszczenia. Ostrzenie jest w miarę szybkie i dość celne, a biorąc pod uwagę niewielką głębię ostrości przy tym szkle to chyba nawet znakomite. Opór stawiany przez pierścień ostrości jest spory, ale jakieś tam próby ręcznego doostrzania można podjąć. Opór jest wyczuwalnie większy niż w Canonie 70-200/4L, do którego mam porównanie.
Żeby przekonać się o ostrości zrobiłem próbę ze statywu i przy pomocy ostrzenia przez komputer w trybie Live (żeby nie dotykać w ogóle aparatu ostrząc ręcznie, w programie Camera Window jest możliwość ostrzenia przy pomocy przycisków na ekranie). Rezultaty bardzo mnie zadowalają i potwierdzają się w normalnych zdjęciach.
Sigma 30/1.4 przy f/1.4, crop ze środka, 1:1, bez ostrzenia.
Co ciekawe to samo ujęcie nieco przymknięte (f/1.6 i f/1.8) konsekwentnie dawało mniej ostre i jaśniejsze rezultaty. Muszę jeszcze spróbować z inną scenką, ale przy tej konsekwentnie dostawałem takie właśnie rezultaty.
f/1.6
f/2.2
f/2.8
f/5.6
Powyższe cropy pochodzą z tej samej sesji, były tak samo oświetlone, itd. Robione w trybie AV, więc zmienny poziom oświetlenia wynika z czasów dobranych przez aparat.
Inne informacje i porównanie do Nikkora 35/2 zamieścił też kolega mszczyrek w wątku Sigma 30/1.4 - cała prawda:).
No ale dosyć onanizmu i cropów, czas na prawdziwe zdjęcia. Dla osób początkujących, które mogą się zastanawiać co takiego jest w obiektywach „bez zuma”, że się niektórzy tak nimi zachwycają, informacja jest taka, że zdjęcia z jasnego obiektywu są po prostu inną bajką. Sigma 30 mm daje dość szeroki plan, co pozwala robić zdjęcia sytuacyjne, rodzinne, ale duży otwór przysłony daje niewielką głębię ostrości, co pozwala na odseparowanie fotografowanego obiektu z tła.
f/1.8
f/2.2
f/2.2
f/1.4
Przy f/1.4 i bardzo małej odległości przedmiotowej można się zdziwić jak małe GO wychodzi na zdjęciu, bo w wizjerze ostry jest znacznie większy zakres kadru – tak działania współczesna matówka nieprzeznaczona do ręcznego ostrzenia:
f/1.4, separacja planu przy ujęciach nocnych
f/1.4
Praca pod światło wydaje mi się bardzo dobra – nie widać blików, w wielu sytuacjach nie spada tak kontrast:
f/1.4
f/4
Celność AF przy scenie dynamicznej: oczywiście nie każde pstryknięcie się uda, ale AF nie „myszkował” próbując złapać cokolwiek, działa to na pewno skuteczniej niż w mojej Sigmie 17-70 niewyposażonej w silnik HSM.
f/2
Bokeh wydaje mi się fajny i dość neutralny. Nie ma obwarzanków ani innych „atrakcji”, f/1.4
f2.2
f/2.2
Za taką ilość zdjęć w jednym poście powinienem sobie sam chyba przyznać ostrzeżenie…
Mam nadzieję, że się to komuś przyda.
Komor, czemu mi to zrobiłeś Zastanawiałem się nad tym szkłem od dawna, ale tłumaczyłem sobie, że kiepskie sztuki się zdarzają, że AF na canonach nie działa perfekcyjnie, że jakość na brzegu kiepska... A teraz muszę zbierać na nowe szkło...
Bez sensu! ;(
Co do AF to sporo zdjęć z tym szkłem zrobiłem mając założoną lampę, co być może zwiększyło skuteczność, choć w wizjerze nie widziałem pojawiających się linii ze wspomagania AF lampy. Ktoś wie jakie jest kryterium włączania się wspomagania AF zewnętrznej lampy Speedlite?
Wiesz, raz że to narożnik, a dwa - poza GO. W takich warunkach szaleją chyba wszystkie możliwe rodzaje aberracji chromatycznej Fakt, nie jest to mocna strona tego szkła, ale CA się akurat nie boję, znacznie bardziej przeraża mnie możliwość trafienia na egzemplarz z kiepskim AF-em.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,32 sekundy. Zapytań do SQL: 17