Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009 Ku przestrodze - serwis TAMRON
Chciałem wszystkich ostrzec przed zakupem obiektywów firmy TAMRON. Od 3 tygodni jestem posiadaczem obiektywu 70-200 F/2,8. Fajny i bardzo drogi obiektyw. Wydawałoby się że tak już zostanie, ale nie. Po kilku dniach okazało się że przysłona przy seryjnych zdjęciach lub wykonywanych jedno po drugim pozostaje w pozycji otwarta. Po prostu się zacina. No to reklamacja. Wysyłam obiektyw na Rybaka do Gdyni. Po dwóch dniach email. "Nie możemy obiektywu naprawić bo brakuje pieczątki na gwarancji i ORYGINAŁU faktury. Była tylko kopia.
Odpisuje aby wysłali gwarancję do sklepu gdzie kupowałem oni podbiją ją i prześlą spowrotem. Tak już było załatwione ze sklepem. Tłumaczę kobiecie że oryg. FV mam u księgowości i nie mogę im przesłać oryginału. Oni bezczelnie odesłali mi obiektyw z powrotem. Zero ludzkiej życzliwości. Na mój telefon gość mi mówi że oni wymagają podbitej gwarancji oryg. dok.zakupu i mogę sobia próbować ale i tak nie załatwie nic . Sprawa będzie się ciągnąć tygodniami. JUŻ NIGDY NIE KUPIĘ TAMRONA, a mam już dwa I WY SIĘ TEŻ ZASTANÓWCIE. Robią wszystko żeby tylko odwlec wymianę obiektywu.
Ostatnio zmieniony przez goltar Czw 09 Kwi, 2009, w całości zmieniany 1 raz
z tego co się orientuje serwis tamrona jest w Gdańsku a warunki przyjęcia sprzętu do serwisu jasno są opisane na tej stronie . Myślę, że jak spełnisz te warunki obiektyw zostanie przyjęty do naprawy, co nie zmienia faktu, że mogli się wysilić i nie odsyłać obiektywu do klienta.
z tego co się orientuje serwis tamrona jest w Gdańsku a warunki przyjęcia sprzętu do serwisu jasno są opisane na tej stronie . Myślę, że jak spełnisz te warunki obiektyw zostanie przyjęty do naprawy, co nie zmienia faktu, że mogli się wysilić i nie odsyłać obiektywu do klienta.
Dokładnie. Załatwione już było, tak myślałem,że wysyłają do swego partnera biznesowego karte gwarancyjną on odsyła i OK. A oni są od utrudniania procedur a nie od serwisowania.
Chodziło o ludzką życzliwość. A z tą FV oryginał to przegieli na całej lini.
aparts, część winy leży po twojej stronie, dałeś im pretekst do tego by tak z tobą postąpili. W warunkach gwarancji Tamrona jest jeszcze zapis o tym że sprzęt nie może być używany komercyjnie, czy jakoś tak. Jeśli sprzęt jest kupiony na firmę to mogą się też powoływać na ten zapis, czy on jest zgodny z prawem nie wiem.
Wiem że serwis Sony, z którego korzystałem niedawno nie robił mi takich problemów, dostali niepodbitą kartę gwarancyjną, kopie faktury i wszystko było ok, ale ja zanim im wysłałem sprzęt, to do nich zadzwoniłem i się o to spytałem.
W warunkach gwarancji Tamrona jest jeszcze zapis o tym że sprzęt nie może być używany komercyjnie
LOL! W życiu większej bzdury nie słyszałem... Jeśli rzeczywiście mają taki zapis, to należało by o tym powiadomić UOKiK, bo to by jakaś paranoja już była...
Serwis Canona, na który wiele osób narzeka nie wymagał ode mnie nawet dowodu zakupu! Starczyła im sama karta gwarancyjna z pieczątką sklepu, datą sprzedaży i zapisanym numerem seryjnym korpusu
Pkt. 7 też ciekawy... po 3 naprawach wymiana na nowy pub odnowiony czytaj naprawia jeszcze raz i powiedzą, że to nie była naprawa, tylko odnowienie
Ten punkt jest martwy bo według prawa konsumenta obowiązującego w Polsce jak cokolwiek się zepsuje drugi raz to masz prawo zażądać zwrotu pieniędzy. To co oni sobie napiszą to mogą sobie wsadzić w skarpety bo jest jeszcze rękojmia.
To że jakiś punkt w ich karcie jest niezgodny z prawem nie znaczy, że nie będą się do tego punktu stosować Taka jest niestety rzeczywistość... żeby dojść swoich racji, trzeba być prawnikiem albo walić do rzecznika praw konsumenta
Będą na pewno próbowali się stosować, po to go umieścili, ale prawda jest taka że to jest blef. Wystarczy że zgłosisz taką sprawę do UOKIK i oni pierwsze co zrobią to wystosują pismo to serwisu, a serwis wiedząc że sprawa jest z góry przegrana da sobie spokój i zwróci Ci kasę To są przepisy dla tych co się nie orientują i zgadzają się na wszystko bez zastanowienia, a takich jest wbrew pozorom dużo.
Odnosnie tego punktu w gwarancji to sie z wami niestety nie moge zgodzic.
Inne sa przepisy dotyczace konsumenta a inne dotyczace przedsiebiorcy. A mam wrazenie, ze dla Was to bez roznicy...
Odnosnie tego punktu w gwarancji to sie z wami niestety nie moge zgodzic.
Inne sa przepisy dotyczace konsumenta a inne dotyczace przedsiebiorcy. A mam wrazenie, ze dla Was to bez roznicy...
No a mnie się wydawało że jesteśmy wszyscy równi wobec prawa??
No a mnie się wydawało że jesteśmy wszyscy równi wobec prawa??
Bo jestesmy. Ale konsument, jako podmiot stosunku cywilnoprawnego, ktory jest z zalozenia mniej swiadoma i slabsza strona umowy zasluguje na wieksza ochrone niz profesjonalista.
I stad wychodza potem rozne zale. Swoja droga (z tego co zrozumialem) sam sobie jestes po czesci winien, bo nie przeczytales warunkow gwarancji.
edit: i jeszcze jedno. Rozumiem, ze nierownosci nie ma wedlug Ciebie w fakcie, ze przedsiebiorca ma mozliwosc odliczenia wysokosci podatku VAT a konsument moze sobie co najwyzej o tym marzyc?
MC, masz rację. Oczywiście i co do zasady jak i co do interpretacji. Natomiast kto jest słabszy i mniej świadomy to z tym już różnie bywa Praktyka bardzo często jest zgoła odmienna (tu mamy taki przykład).
Na początku myślałem że aparts pisze "na zamówienie" konkurencji... Jednak konkluzja by nie kupować Tamronów tylko początkowo wydała mi się nieuprawniona.
Otóż w świetle zapisu na karcie gwarancyjnej (skan podesłany przez SlawGawa) wynika, że gwarancji nie podlega sprzęt użytkowany komercyjnie. Stąd już bardzo blisko do logicznego wniosku, że Tamron sam się ustawia w roli producenta dla amatorów. Coraz mniej dziwią mnie braki Tamronów w studiach fotograficznych. Każdy kto prowadzi działalność gospodarczą i na nią kupuje sprzęt, lub - o zgrozo - chce zarabiać legalnie na zdjęciach, powinien sobie Tamrona darować, chyba że może żyć z myślą, że gwarancja to tylko mniej wygodny papier toaletowy.
aparts, jeśli chcesz mieć ten obiektyw naprawiony, to idź do księgowości, wyduś oryginalną fakturę choćby siłą, pofatyguj się do sklepu podbij gwarancję i wyślij im wszystko jeszcze raz. Może się nie pokapują i przeprowadzą gwarancję. Jakby coś marudzili to mów że obiektywu używasz prywatnie bo do użytku komercyjnego "to się przecież nie nadaje". W każdym razie wygląda na to, że jesteś na przegranej pozycji.
Tak czy inaczej, ten zapis w karcie gwarancyjnej spowodował, że Tamron objawił mi się w zupełnie innym świetle. Ograniczanie praw gwarancyjnych do użytku prywatnego w urządzeniach optycznych wydaje mi się po prostu absurdem. Strzał w stopę (własną).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14