Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: goltar
Czw 09 Kwi, 2009
Ku przestrodze - serwis TAMRON
Autor Wiadomość
Baku 
Optyczny
Kanonier z wyboru



Pomógł: 134 razy
Posty: 3338
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009   

MC, myślisz że przedsiębiorcy mają czas i chęć żeby się ciągać po sądach, czy bawić w mediacje, które nie wiadomo jak się skończą?

Jeśli traktujesz gwarancję jako dobrą wolę firmy (a nie jako dobrą praktykę biznesową) to najwidoczniej Tamronowi dobrej woli brakuje. Ale mamy przecież wolność gospodarczą - nikt przedsiębiorców nie zmusza by kupowali Tamrony. Niemniej postanowienie umowy warto czytać - bez względu czy jest się osobą fizyczną czy podmiotem gospodarczym...
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009   

I z tym sie zgadzam calkowicie.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009   

aparts napisał/a:
Na mój telefon gość mi mówi że oni wymagają podbitej gwarancji oryg. dok.zakupu i mogę sobia próbować ale i tak nie załatwie nic .



aparts, nie odpuszczaj tematu, podbijaj gwarancję, poproś sklep o duplikat faktury i wysyłaj sprzęt.....są od tego żeby usunąć usterkę, prawdopodobnie jakby nie mieli "dużego" ruchu w interesie załatwili by to na twoją korzyść. Pamiętaj o tym, że od momentu przyjęcia reklamacji gwarancyjnej mają 2 tygodnie na naprawę (coś mi się obija, że tylko w szczególnych wypadkach termin ten może ulec wydłużeniu).

Czytam ta kartę gwarancyjną i zastanawia mnie to co jest napisane tłustym drukiem(30dni)....?
 
 
mavierk 
Temu Panu już podziękujemy
never knows best



Pomógł: 93 razy
Posty: 7364
Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009   

przecież jak nie ma podbitej gwarancji, to sklep zazwyczaj wymienia na nowy, zepsuty obiektyw odsyłając producentowi... czy czasem tak nie jest?
 
 
aparts 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009   

mavierk napisał/a:
przecież jak nie ma podbitej gwarancji, to sklep zazwyczaj wymienia na nowy, zepsuty obiektyw odsyłając producentowi... czy czasem tak nie jest?


Obiektyw wysłany przez sklep w którym dokonałem zakupu. Czekamy co dalej. Martwi mnie co piszecie że nie może być używany komercyjnie. To jakiś żart chyba?? Przesyłam kopie gwarancji do UOKiK ciekawe co oni na takie zapisy?? Będę na bieżąco pisał jakie losy Tamronika.
 
 
PANTACANONIKON 
Nowy


Posty: 11
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2009   

aparts napisał/a:
mavierk napisał/a:
przecież jak nie ma podbitej gwarancji, to sklep zazwyczaj wymienia na nowy, zepsuty obiektyw odsyłając producentowi... czy czasem tak nie jest?


Obiektyw wysłany przez sklep w którym dokonałem zakupu. Czekamy co dalej. Martwi mnie co piszecie że nie może być używany komercyjnie. To jakiś żart chyba?? Przesyłam kopie gwarancji do UOKiK ciekawe co oni na takie zapisy?? Będę na bieżąco pisał jakie losy Tamronika.


To nie jest żart, ponieważ takie zapisy są w większości kart gwarancyjnych ( nie we wszystkich) różnych producentów i to bez względu na to, czy kupujesz obiektyw, aparat, robot kuchenny, żelazko, odkurzacz, zmywarkę czy teleskop.
Nie jest to nieuzasadnione, gdyż sprzęt używany komercyjnie (czytaj: profesjonalnie) zużywa się szybciej ze względu na bardziej intensywne użytkowanie.
Wiadomo, że zmywarka w restauracji. która pracuje na okrągło, zużywa się bardziej intensywnie niż zmywarka pracująca w domu jednorodzinnym włączana raz dziennie.
Podobnie inaczej należy traktować np aparaty i obiektywy dla profesjonalistów ( np. D3, EOS 1D M3 czy obiektywy L) a inaczej aparaty i obiektywy dla amatorów używane np kilka razy w roku. Mnie wydaje się to logiczne i uzasadnione. I tu nie widzę żadnej sprzeczności z prawem ( ale zastrzegam, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie!)

Jeżeli natomiast chodzi o sprawy reklamacyjne, to klient ma trzy drogi na zgłoszenie reklamacji:

1. Na podstawie niezgodności z umową ( na podst Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z dnia 27 lipca 2002r. - Dz.U. 141 poz. 1176 ze zmianami)
Dotyczy tylko konsumentów, czyli osób, które zakupiły sprzęt na własny użytek niezwiązany z działalnością gospodarczą - w przypadku zakupu na fakturę na firmę chyba odpada (ale powtarzam, nie jestem specjalistą !).

2. Na podstawie gwarancji - w tym przypadku też raczej odpada ( patrz zapisy kart gwarancyjnej)

3. Na podstawie rękojmi ( w przypadku sprzedaży, gdzie nie występuje konsument, tylko podmiotami są np dwie firmy) - na podstawie Kodeksu Cywilnego ( nie wiem, który paragraf).

I o ile na reklamacjach konsumenckich się trochę znam i zawsze mogę Wam pomóc, o tyle na linii firma-firma przydałaby się pomoc dobrego prawnika.

Oczywiście to tylko teoria, w praktyce zarówno serwis jak i sprzedawca mogą wykazać się
odrobiną dobrej woli i reklamację załatwić po myśli klienta.
Na marginesie tylko zaznaczę, że w zamieszczonej tu karcie gwarancyjnej nie ma nigdzie napisane, że naprawa potrwa dwa tygodnie. Może to być dwa, trzy, cztery tygodnie, dwa miesiące lub pół roku.

Życzę powodzenia i wytrwałości !!!
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2009   

PANTACANONIKON, moze i nie jestes specjalista, ale naisales jak jest. I masz racje - w przypadku zakupu na fakture na firme nie jest sie konsumentem.
Trzeba tutaj jednak uscislic pojecie "firma". Zgodnie z prawem cywilnym jest to nazwa i nic wiecej. Precyzyjniej by bylo napisac - w przypadku zakupu na fakture przez przedsiebiorce.
 
 
Paweł_G 
Maniak



Pomógł: 6 razy
Posty: 941
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 29 Kwi, 2009   

Fajnie tylko wydaje mi się, że takie sformułowania w gwarancjach prowadzić będą do każdorazowego nieuzasadnionego odmawiania naprawy sprzętu jedynie na tej podstawie że przy zakupie została na niego wystawiona faktura vat. Tak sie ostatnio zastanawiałem bo kupiłem odkurzacz Karcher w którego gwarancji jest również zawarta taka klauzula która mówi, iż gwarancja nie obejmuje użytkowania profesjonalnego - więc co jak sprzątam nim biuro firmy w którym prowadzę całkowicie odmienną działalność od usług sprzątających to mogą mi nie uznać gwarancji? Znając życie w naszym kraju to takie zgłoszenie reklamacyjne często będzie odrzucaane ze względu na fakt iż dowodem zakupu jest faktura. Nie wiem - zaświadczenie o wpisie do ewidencji dział. gosp. z numerami PKD im wtedy pokazywać czy jak?
 
 
Baku 
Optyczny
Kanonier z wyboru



Pomógł: 134 razy
Posty: 3338
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Wydaje mi się, że w takiej sytuacji mógłbyś z nimi utargować postępowanie gwarancyjne.
Jeśli w profilu swojej działalności nie masz usług porządkowych i sprzątania, to nie masz nawet możliwości by zgodnie z prawem tego odkurzacza używać do celów zarobkowych.
Swoją drogą Karcher lansuje się na producenta sprzętów pro i taki zapis w umowie jest po prostu dyskredytujący.
Chociaż z drugiej strony znane są przypadki odmów wymiany obuwia sportowego do koszykówki ze względu na ...częste skakanie.
Mnie po prostu ręce opadają. Asekuranctwo, hipokryzja i zakłamanie firm powinno być piętnowane.
 
 
costi 
Rozmowny



Pomógł: 2 razy
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

kozidron napisał/a:
aparts napisał/a:
Na mój telefon gość mi mówi że oni wymagają podbitej gwarancji oryg. dok.zakupu i mogę sobia próbować ale i tak nie załatwie nic .



aparts, nie odpuszczaj tematu, podbijaj gwarancję, poproś sklep o duplikat faktury i wysyłaj sprzęt.....są od tego żeby usunąć usterkę, prawdopodobnie jakby nie mieli "dużego" ruchu w interesie załatwili by to na twoją korzyść. Pamiętaj o tym, że od momentu przyjęcia reklamacji gwarancyjnej mają 2 tygodnie na naprawę (coś mi się obija, że tylko w szczególnych wypadkach termin ten może ulec wydłużeniu).

Czytam ta kartę gwarancyjną i zastanawia mnie to co jest napisane tłustym drukiem(30dni)....?

Tak dokladnie, to sklep ma 14 dni na rozpatrzenie zgloszenia reklamacyjnego, przy czym brak odpowiedzi w tym czasie uwaza sie za pozytywne rozpatrzenie wniosku.
Rzecz w tym, ze to tez jest napisane w ustawie o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej, wiec nie wiem, jak to sie ma do kupowania na fakture...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11