Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie ma na moich fotach tragedii ale nie jest tak jasno jak na w/w przykładach, co w konsekwencji nie daje mi pełnego zadowolenia z moich prac i musze jeszcze nad tym popracowac .
By uzyskac w/w efekty zastanawiam się nad kombinacją kompensancji ekspozycji i błysku na 1-sza lub drugą kurtyne migawki.
Pokazałeś normalne zdjęcia z kościoła. Tzn. normalne dla mnie. Teraz już wiesz dlaczego piszę o jasnych szkłach (najlepiej stałkach) i o tym, że często pracuję na wysokim ISO. No i dlaczego robię na 5D. Jak włączę ISO 1600, użyję jasnej stałki i delikatnie doświetlę lampą to tak właśnie te zdjęcia wychodzą. Nie patrz na jakość cropów, patrz na odbiór fotografii w całości.
No okey, u mnie wszystkie szkła, po za 10-20, są 2.8. Zresztą jak się orientuje nie ma jaśniejszych zoomów.
Wiec czy stałki na APS-C (pod mojego D300) 35/1.8 i 85/1.8 pozwola uzyskac takie efekty czy jeszcze bedzie za ciemno?
Mam jeszcze dostep w każdej chwili do AF-50mm 1.8.
Rozumiem jednoczenie, ze moje kombinowanie kompensacji ekspozycji i błysku slow1 lub 2 jest na nic ?
Przykładowe zdjęcia, które wskazałem w linku (w poprzednim poście) są robione Nikonem.
Wiec w takim razie pytanie o stałki dla f1.8 bedzie dobrze czy jeszcze za ciemno?
Dostałem od żony 35/1.8 i chce jeszcze kupic 85/1.8 da się tym cos podobnego uzyskac co u Fatmana czy jeszcze za ciemno bedzie - przypominam szkla podłaczone beda do D300??
ISO 1600 z D300 jest do przyjecia dla odbitek 15x21 w labie w którym robie.
No to przecież zależy od ilości światła... Powiedzmy f/2 przy czasie 1/125s i ISO1600, to 5EV - rzadko bywa ciemniej... Tyle tylko, że czasem trzeba przymknąć ze względu na użyteczną GO...
Podejde do koscioła przestestuje Wasze wskazówki i dam znac co mi wyszło.
Pozdrawiam
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pon 18 Maj, 2009
jarecki_jg, fatman ostatnio nawala z d3 + 35/1.8G Ostatnio próbuję robić zdjęcia o podobnej jasności i najlepiej mi wychodzi, gdy ustawiam na +0,3-0,7EV, oczywiście bez lampy.
Na razie D3 + 85/1,4 oraz 14-24, 24-70 i inne podobne mede by Nikkor są dla mnie nie osiągalne.
Musze sobie dać rade tym co jest. Ew. delikatnie ale to naprawde delikatnie jestem w stanie zainwestowac.
Mysle nad sprzedaża Sigmy 18-50/2.8 i zakupie Nikkora 17-55/2.8 ale na razie tylko myśle .
Musze miec 2 oba w/w obietywy by je porównac i dopiero wtedy ostatecznie podjąc decyzje czy warto. Moja własna Sigma standard zoom jest po kalibracji i naprawde nie jest źle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9