Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009 Obiektyw na koncert (Canon)
Witam, jestem tu nowy,dziś kupiłem body 40D i mam pytanie odnośnie fotografi koncertowej.a dokładniej to pare pytań.
Czy jest sens kupować jakiegoś manuala czy na koncert to się nie sprawdzi bo za czesto trzeba by łapać ostrość.
Czy kupując szkło z AF, f2 bez stabilizacji coś zdziałam (głownie koncerty w lokalach,gdzie zbyt jasno nie jest) czy w ciemnych lokalach przy f2 czasy nie beda wymagać statywu czy wstrzymania akcji serca?
Czy zaczynać od stałoogniskowego czy zmienno.
Ostatnio zmieniony przez komor Sro 27 Maj, 2009, w całości zmieniany 1 raz
no to Panowie dalej do dzieła, mamy temat gdzie znowu możemy "podyskutować" o przydatności stabilizacji z jasnymi stałkami
Żeby nie było ja żartuję.
mateo0710, ja manualne szkła bym sobie odpuścił.
Zoomy to tylko jasne 2,8. Stałki z f/2 to trochę ciemne ale się da.
Tak naprawdę jest to trudny temat i trzeba mieć sporo sprzętu, wiedzy i umiejętności aby to robić dobrze, obiektywy to praktycznie każda ogniskowa się przydaje a im jaśniej tym lepiej. Stabilizacja w tym nie przeszkadza i lepiej ją mieć.
Zoomy to tylko jasne 2,8. Stałki z f/2 to trochę ciemne ale się da.
Zoomów jaśniejszych niż 2.8 , które można by podpiąć do 40D, to chyba nie ma? A stałki to od f/1,0 można do Canona podpinać. Inna miara dla zooma inna miara dla stałki.
Jeśli te lokale są ciasne i widownia jest w odległości 1-2 m od muzyków to może bardziej się przydać coś z zakresu 30 mm, a takim substytutem tego może być tamron 17-50 2,8, moją propozycję traktowałbym jako uzupełnienie dla 85.
to są lokale,raczej klimatyczne,wiec odleglosc nie jest wielka.bardzo prosiłbym o jakies przyklady obiektywów,zoom jest fajny tylko nie wiem czy z f2.8 przy klimatycznym oswietleniu nie trzeba siegac bo wysokie iso,a ziaro,hm kury podobno przepadają, ja średnio na jeża.
85 .f1.8 canona za 1600 bedzie dobra? a może jest coś tańszego a porównywalnego?
mateo0710, po co tobie te zdjęcia, jeśli tylko do internetu to wysokie czułości są spoko i taki Tamron może być bardzo przydatny na początek, jak się zorientujesz na jakich ogniskowych robisz najczęściej, to sobie dokupisz optykę która będzie potrzebna, ciekawa może być także Tokina 11-16 2,8.
85 to fajne szkło i warto je kupić nie tylko na koncerty.
dzieku wielkie,teraz mysle co kupić żeby skompletować jakiś zestaw.co powiecie na
CANON EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM + CANON 85mm f/1.8 + plus jakiś szeroki kąt + plus jakieś tele w m42?
Pierwsza; pozycja za ciemna (wiem z doświadczenia)
Druga; super
Trzeci; zależy z jakim światłem ;D!
Czwarta; tele manualny bez pomiaru światła na koncercie? Hardcore
mateo0710, CANON EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM razem z 40D to mało uniwersalny obiektyw z powodu braku szerokiego kąta, Tamron 17-50 przyda się bardziej i nie tylko na koncercie, a jest jeszcze Sigma 17-70.
Sigma 17-70 niestety ma f/4.5 na długim końcu, więc na placu boju zostaje Tamron 17-50/2.8, który ma stałe światło f/2.8. Tak nawiasem to stałe światło przydaj się gdy trzeba pracować w manualu, żeby co chwilę nie walczyć ze zmieniającymi się elementami światła w kadrze.
Ze stałek 85/1.8 jest na pewno godne polecenia, do szerokich kadrów ja ze swojej strony polecam Sigmę 30/1.4, dobra sztuka nie jest zła. Z moim 40D mam celny AF i dobrą ostrość od pełnej dziury, która jest dość spora, bo f/1.4.
Wczoraj w szkole córki był koncert z okazji Dnia Matki, co prawda nie było typowo koncertowej ciemnicy ale warunki raczej nieciekawe, całe półtorej godziny obfociłem dwoma stałkami: właśnie Sigmą 30/1.4 i Canonem 100/2.8 Macro. Trochę się na mnie dziwnie ludzie patrzyli jak żongluję tymi szkłami co chwilę, podczas kiedy oni błyskają tymi swoimi lampami wbudowanymi w kompakty ale ze zdjęć jestem zadowolony, odpadów ze względu na nietrafiony AF miałem może ze trzy.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 27 Maj, 2009
mateo0710, jeżeli odległość nie jest wielka, to dobrym wyborem może być tamron 17-50/2.8. Zależy jeszcze jakiego rodzaju są to zdjęcia, czy raczej nastawiasz się na "scenki koncertowe" czy szersze portrety, czy są to foty do gazety, na portal czy odbitki dla ciebie do A4. Ważną kwestią jest jeszcze czy możesz pozwolić sobie na użycie lampy(oczywiście nie kierując palnika prosto w oczy muzyka), bo może nie musisz podbijać tak wysoko iso.
Canon 85/1.8 to zacny obiektyw ale wydaje mi się, ze jak jesteś "blisko" to może być za wąsko, tu lepiej moim zdaniem sigma 30/1.4 czy sigma 50/1.4
Reasumując przeciętnie ciemny koncert powinieneś spokojnie obsłużyć 40D+tamron 17-50/2.8 jeżeli nie będziesz robić czegoś większego niż A4 czy jeżeli foty lecą na jakiś portal www. Widziałem świetne foty użytkownika boogi58, na 350D+ tamron17-50/2.8 i ciemna sigma 70-300, bez lampy w hardcorowych warunkach na jazzowych koncertach(nie mylić z koncertami Śmietany czy Kennedy'iego -którzy to są lepiej oświetleni niż doda).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10