Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Chodzi mi o to że bez tej wiedzy też radzisz sobie doskonale, ale przyznaje że ja sam nad tymi przejsciami GO nigdy się nie zastanawiałem.
Myślę że może to być kwestia perspektywy.
od czego zależy typ głębi ostrości? tzn. "szybkość" przechodzenia w nieostrość?
trudno mi to wytłumaczyć, rysunki zobrazują co mam na myśli:
Wprowadźmy tu trochę matematyki:
Rozumiem, że na załączonych rysunkach, na osiach "Y" mamy odległość od matrycy aparatu, a odcienie szarości oznaczają "poziom" nieostrości? Idąc dalej (dla uściślenia problemu), pokazane przez Ciebie rysunki mają w zakresie całego widocznego Y, taką samą odległość, a na dole odległość wynosi 0 mm, czy tak? Przysłony w obu obiektywach są ustawione na taką samą wartość, mamy taką samą odległość do obiektu i takie same ogniskowe?
Jeśi to miałeś na myśli, to ja powiem tak:
według mnie nie istnieją różne "typy" głębi ostrości, a rysunki nie mają takiej samej skali w osi pionowej Y lub punkty poczatkowe (na dole rysunków) nie zaczynają się w zerze. Według mnie różna konstrukcja obiektywów nie jest w stanie spowodować tak różnych charakterystyk GO w skali odległości od matrycy aparatu lub, mówiąc po staremu, filmu.
Panowie, a o czym tu dyskutować. Wystarczy przeczytać na Wikipedii hasło Depth of field (jakieś dziesięć razy) i przy jedenastym czytaniu przychodzi olśnienie, że… szkoda czasu i lepiej pójść robić zdjęcia.
A tak na poważnie, to warto przeczytać choć raz to hasło. Szkoda, że polska wersja nie jest równie rozbudowana.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10