Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 07 Cze, 2009 Lustrzanka do 4500zł Nikon czy Canon ??
Witam.
Chciałbym sie poradzić jaki sprzęt wybrać obecnie mam Sony a300 obiektywy i lampe.
Nie jestem za bardzo zadowolony z alfy(mocne szumy).
Zastanawiam sie nad Nikonem D90 + kit ( 18x105mm) albo Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3,5-5,6G IF-ED VR około 1700 zł za szło.
Pytanie czy jest sens ? czy kitowy obiektyw jest też dobry ?
Albo co sadzicie o Canonie 50D ? Słyszałem ze ma problemy z ostrością.
Głownie planuje fotografować śluby i pojedyncze sesje.
Jestem przekonany do Nikona ale jeżeli macie jakieś inne rady to przemyśle ten zakup.
Szukam uniwersalnego szkła lecz w miarę dobrego.
Nie jestem za bardzo zadowolony z alfy(mocne szumy).
1. W jakich warunkach robisz foty?
2. Przy jakich czułościach jesteś niezadowolony ?
3. Co robisz z fotami(wielkość odbitek, jaki "ciężki" materiał wyjściowy jest ci potrzebny)?
4. Z jakiego obiektywu korzystasz ?
Za ta kwotę Nikon D90 będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. Do tego 35/1.8 i jesli starczy 85/1.8. Mozna też rozważyć zakup śwetnego moim zdaniem 18-105 i lampy sb600...
Co do 50D to co masz na mysli mówiąc o problemach z ostrościa? AF jest dobry a matryca w 50D jest bardzo "ostra" że się tak wyrażę . Może chodzi o problemy z FF/BF?? 50D ma mikroregulacje więc nie wiem o co biega...
50D to swietna pucha.. tyle że po zakupie 50D nie starczy ci na obiektyw...
Oczywiście nie zamierzam odradzać kupna tego aparatu bo to naprawdę dobry sprzęt (sam go chciałem kupić, niestety musiałem wybrać coś tańszego wtedy), ale warto przemyśleć to co piszą niektórzy użytkownicy.
A może warto pomyśleć o A700, jeśli już "siedzisz" w Sony? Moim zdaniem daje radę na wyższych czułościach. Jeden z kolegów wrzucił fajne zdjęcie na ISO 1600 z tego aparatu: http://forum.optyczne.pl/...php?pic_id=1901
MC : Lampa to HVL -42AM a obiektywy to Kit czyli 18-70mm i 50mm 1,7 F
chciałbym lampe zostawić ale świetny sony wymyślił sobie inne przejscie i nie podłacze lampy pod Canona czy Nikona
kozidron: jeżeli chodzi o problemy z ostrością to nie wiem dokładnie o co chodzi
po prostu niby spisuje sie lepiej 40D ale ile w tym wszystkim prawdy to nie mam pojecia.
Jeżeli chodzi o szumy to sa mocne nawet podobnej klasy 450D canon czy nikon D80
ma sporo mniejsze szumy. Obecnie w różnych warunkach robie fotki, aparat
za bardzo sie nie spisał w ciemnych pomieszczeniach gdzie musialem podnies do iso 800 a wiecej to juz szkoda gadać.
Wole teraz wydać więcej na sprzęt i nie żałować oszczędności tak jak to z alfa poczyniłem i na dobre mi nie wyszło.
konczako: Czyli 18-105mm jest tak samo dobry jak ten 16-85mm ?
lampe zamierzam kupic ale Sb900 ale to z czasem.
krzys13k: Jak to mowią nie ma sprzętów idalnych. Fota jest bardzo fajna tylko ze robiona juz aparatem z
półki D90 czy 40D ale i tak naczytałem sie testów i sony mocno szumi robiłem testy znajomy ma D90.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009
draco85 napisał/a:
kozidron: jeżeli chodzi o problemy z ostrością to nie wiem dokładnie o co chodzi
po prostu niby spisuje sie lepiej 40D ale ile w tym wszystkim prawdy to nie mam pojecia.
Jeżeli chodzi o szumy to sa mocne nawet podobnej klasy 450D canon czy nikon D80
ma sporo mniejsze szumy. Obecnie w różnych warunkach robie fotki, aparat
za bardzo sie nie spisał w ciemnych pomieszczeniach gdzie musialem podnies do iso 800 a wiecej to juz szkoda gadać.
Wole teraz wydać więcej na sprzęt i nie żałować oszczędności tak jak to z alfa poczyniłem i na dobre mi nie wyszło.
draco85, tylko nie spodziewaj się cudów jakiś, 40D też szumi na iso800, jasne że mniej ale czy ty to zauważysz -bo pytanie brzmi jakiego materiału wyjściowego potrzebujesz....? Jeżeli robisz foty w ciemnych pomieszczeniach, to przede wszystkim potrzebujesz "jaśniejszego" szkiełka i patrz raczej pod tym kątem, jak przybliżyłbyś co dokładnie fotografujesz, to można by coś doradzić, bo tak ogólnikowo, to na kameralne średnio ciemne koncert dobry będzie zestaw oklepany tu na maxa 40D+ tamron17-50/2.8, jeżeli jest to jakiś sport halowy (foty sportowców w ruchu+ podbijanie iso) to budżet i tak jest za mały i trzeba iść na jakieś kompromisy.
draco85 napisał/a:
konczako: Czyli 18-105mm jest tak samo dobry jak ten 16-85mm ?
lampe zamierzam kupic ale Sb900 ale to z czasem.
Tak na prawdę podajesz za mało informacji, żeby ci coś w miarę rozsądnie doradzić. Bo może wystarczy kupić porządne jasne i ostre szkło do tej alfy i nie będziesz musiał podbijać iso do 800
Oba te nikkory są do siebie zbliżone jakościowo z małą przewagą na korzyść 18-105VR, tylko że 16-85VR jest zdecydowanie solidniej wykonany a to może stanowić kryterium wyboru.
chciałbym lampe zostawić ale świetny sony wymyślił sobie inne przejscie i nie podłacze lampy pod Canona czy Nikona
Minolta wymyśliła. A nie widziały gały jak kupowały?
draco85 napisał/a:
Jeżeli chodzi o szumy to sa mocne nawet podobnej klasy 450D canon czy nikon D80
ma sporo mniejsze szumy. Obecnie w różnych warunkach robie fotki, aparat
za bardzo sie nie spisał w ciemnych pomieszczeniach gdzie musialem podnies do iso 800 a wiecej to juz szkoda gadać.
d80 to akurat szumi conajmniej tak jak a200/a300. d90 to jest jednak zupełnie co innego.
A jeśli chodzi o świetne bezszumne zdjęcia na ISO800 to jednak nie ta półeczka cenowa korpusu. 450d tego problemu Ci IMO nie rozwiąże... Oczywiście - wszystko zalezy od tego co jestes w stanie zaakceptować, ale takimi puszkami praca na ISO800 jest moim zdaniem ostatecznością - kompromis będzie mniejszy w wypadku Canona a większy w przypadku Sony i wszystko.
Natomiast jak chcesz robić śluby to czem prędzej opchnij to co masz i kup coś innego. Ani korpus ani Twoje obiektywy się do tego tak naprawdę nie nadają. Jesteś w punkcie wyjścia...
chciałbym lampe zostawić ale świetny sony wymyślił sobie inne przejscie i nie podłacze lampy pod Canona czy Nikona
Minolta wymyśliła. A nie widziały gały jak kupowały?
draco85, żebyś tylko nie pomyślał sobie, że lampę od Canona podłączysz do Nikona (lub odwrotnie) w trybie automatyki TTL. W ogóle ponoć nie wolno podłączać nowych wielostykowych lamp systemowych do innych stopek, z racji niezgodności sygnałów w poszczególnych systemach. Tylko tradycyjny środkowy styk pracuje wszędzie tak samo, znaczy się daje błysk.
chciałbym lampe zostawić ale świetny sony wymyślił sobie inne przejscie i nie podłacze lampy pod Canona czy Nikona
Nawet gdybyś miał stopkę taką jak inni i tak byś nie mógł używać lampy z jednego systemu z drugim. Lampy danego producenta działają w pełni tylko z aparatami danego producenta, czyli lampa Canona założona na Nikona to nieporozumienie.
draco85, masz lampę 42 i jesteś z niej zadowolony, masz 50 f/1,7 i ten obiektyw też powinien być fajny, A300 z kitem sprzedaj a kup A700 + 16-105, albo z Tamronem 17-50 2,8.
A700 i D90 to ta sama matryca i poziom szumów, jakość zdjęcia porównywalna.
D90 - na plus to filmiki i więcej różnego szkła
A700 - to lepsze wykonanie, stabilizacja, lepszy wizjer.
Swoją drogą źle myślę o ludziach którzy widzą przyczynę swoich niepowodzeń w klasie sprzętu a nie w swoich umiejętnościach, jestem pewny że z A300 można focić na ślubach, choć nie jest to ideał, to jednak jest znacznie lepszy od KM D7D którą używałem i dawałem nią radę. Najsłabszym ogniwem w twoim sprzęcie jest kit.
kozidron: jeżeli chodzi o moje sprecyzowanie użytkowania sprzętu, głównie wesela i pojedyncze sesje
sport narazie odpada, do reporterki wiem przydał by sie troche wiekszy zoom ale to z czasem
zdecydowałem sie na tego tamron17-50/2.8 i Nikona D90 bo znajomy też ma i zawsze można sie wymienić szkłami.
Wiem że tamron nie jest za szybki ale do tego mi w zupełności wystarczy (mam taka nadzieje) z czasem dokupie coś jeszcze.
Wiem ze D90 do sprzet z wyższej półki ale cudów nie zdziałam bez dobrego szkła i umiejętności.
RB : Po pierwsze nie maiałem pojęcia, nawet w sklepiej jak kupiłem uchwyt przegubowy nie mieli pojęcia że nie pasuje
tylko do Sonego. Canon i Nikon ma ten sam standard fotografuje od niedawna.
komor : Chce kupic lampe pod Nikona SB 900 ale nie wszystko na raz.
Dziękuje Wszystkim za pomoc Czyli mój wybór to Nikon D90 + Tamron 17-50mm 2,8 F i niebawem lampa SB900
Jak sprzedam Sonego i sprzęt
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Wto 09 Cze, 2009
draco85 napisał/a:
kozidron: jeżeli chodzi o moje sprecyzowanie użytkowania sprzętu, głównie wesela i pojedyncze sesje
Ja wcześniej nie zauważyłem , kurcze a w pierwszym poście było jak byk, że na śluby. Lampa bezwzględnie, będzie ciężko z takim zestawem. W kościele (czasem) może być ci przy krótko z samym tamronem, szybko będziesz potrzebował czegoś dłuższego w rodzaju 50-150 lub 50-135 albo 70-200. Nie wspominam o drugim body, jakiejś stałeczce w rodzaju 85 czy czymś szerokim na "salę".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11