Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Zastanawia mnie różnica zakresu tonalnego pomiędzy 500D i 50D. 1,1EV na ISO100 to dużo, czy to przypadkiem nie jest wynik tego, że sensor zastosowany w 500D nie jest identyczny z tym w 50D? Trochę mnie to zdziwiło, bo byłem pewien, że zarówno rozdzielczością jak i zakresem tonalnym te matryce będą miały identyczne w granicy błędów pomiarowych wyniki, a tu niespodzianka.
W tej kategorii 500D przypomina bardzo swojego poprzednika. Aparat zarówno pod względem jakości i wyglądu obudowy oraz kształtu prezentuje się bardzo pozytywnie. 500D obsługuje się wygodnie, a liczba przycisków i pokręteł wydaje się być wystarczająca by zapewnić w mirę wygodną obsługę aparatu.
Podobno matryce nie są takie same. Wychodzi na to, że różnią się mikosoczewkami. W 50D są one ułożone bez przerw, a w 500D z przerwami. To może powodować mniejszy rozmiar studni w 500D i mniejszy zakres.
Podobno matryce nie są takie same. Wychodzi na to, że różnią się mikosoczewkami. W 50D są one ułożone bez przerw, a w 500D z przerwami. To może powodować mniejszy rozmiar studni w 500D i mniejszy zakres.
czy ten sam argument bedzie dotyczył też różnic w rozdzielczości?
50D uzyskuje ją na wyższym poziomie
Nie wiem. Mi to śmierdzi lekkim grzebactwem w RAW-ach. Minimalne podostrzenie, które spowodowało wyższe MTFy, ale nie miało mierzalnego wpływu na odpowiedź w okolicach Nyquista, ale pociągnęło za sobą większy szum i mniejszy zakres. Dowodów nie mam, ale w 1000D grzebali, więc w 500D też ich pewnie kusiło
podoba mi sie pomysł ze zdjeciami komparatywnymi mysle ze warto by bylo kontynuować w przyszłych testach takie porównawcze zdjecia. oczywiscie w miare mozliwosci. jak dla mnie to duzej roznicy miedzy 50 a 500 D nie widac. natomiast widac ( u mnie) roznice w kolorach. i tak na 500D lekko dominuje zielen a w 50D magenta. stad moje pytanie, czy oba aparaty mialy ustawione ten sam balans bieli? mowa o zdjeciach budynku z samego poczatku serii. czy te roznice to kwestia utawien monitora czy WB puszki "spudłował" ?
oracle, jasne, po co komu lepszy AF, czy wygodniejsza guzikologia albo szybsza seria
Do tego sama różnica w matrycy, czyli przede wszystkim zakres tonalny.
Po co to komu?
Z drugiej strony as... pewnie nie potrzebuje szczególnie szybkiego AF-u.
Niemniej jednak dziwi mnie trochę, że to nie 40D albo 50D.
Monastor: nie wiem czy zauważyłeś ale pytałem o te różnice
Największym atutem będzie wizjer, 50D widziałem ale tego z 500D nie widziałem.
AF też nie za bardzo mnie obchodzi byle był porównywalny z 450D. Który z kolei jest duuuużo lepszy niż 350D. Zakres tonalny też nie bardzo.
Ale z kolei jesli uda sie kupic uzywke 50D do ~ 3000zł to na pewno kupię 50D.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9