Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
jeżuś marian, czemuś ją tak poparzył? może na drugi raz spróbuj zmniejszyć siłę ego narzędzia (podpowiadam - na górze jest ta opcja) i działać na samych światłach (podpowiadam, zaraz obok tego pierwszego jest), no i w ogóle jeśli tam jest w ogóle jakaś informacja jeszcze w tych rejonach. Poza tym takie rzeczy to chyba lepiej klonowaniem i healing brush-em
gdzie tam za wąsko, też zacnie, zwłaszcza do takich szerszych portretów
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Czw 06 Sie, 2009
ghost napisał/a:
porterety z 50 przecież tego nie wolno robić
50, 85/1.4
razthaman napisał/a:
D80
d80, d3
ale co to za różnica, jakim aparatem czy obiektywem mieliście pytać o obróbkę a nie o sprzęt. Pozwolę sobie zacytować Czornyja z forum nikona z wątku dot. wyboru między d700 a d300
Czornyj napisał/a:
Jeśli się komuś wydaje, że ten aparat w przeciwieństwie do D300 posiada tryb preselekcji arcydzieł fotograficznych, to jest w grubym i kosztownym błędzie.
Nie ma czegoś takiego jak za wąsko czy za szeroko, czy to w portrecie, czy w krajobrazie. Jest co najwyżej, "na tyle wąsko/szeroko, że ja nie umiem"
Czornyj napisał/a:
Jeśli się komuś wydaje, że ten aparat w przeciwieństwie do D300 posiada tryb preselekcji arcydzieł fotograficznych, to jest w grubym i kosztownym błędzie.
Nie da się ukryć, wiadomo przecież że tryb preselekcji arcydzieł jest montowany dopiero w aparatach średnioformatowych
w ramach off tp. dodam, że dla mnie ideałem do portretu jest 50mm na pełnej klatce - i to nie dlatego, że taki zestaw mam [patrz zdjęcie obok ] tylko dlatego, że jest do idealne połączenie kąta, głębi ostrości [oczywiście porównujemy na tej samej przysłonie], platyki, itp. itd. po prostu lubię szeroki kąt z zachowaniem małej GO, i taki zestaw to idealny kompromis;
a mój znajomy niemal wszystkie portrety robi szkłem 2/200L na 1Ds i jest maniakiem małego kąta - dla mnie te zdjęcia są za płaskie, a tło "dotyka" obiektu, ale cóż, każdy ma swój gust
a zdjęcie - dobrze niektórzy przewidzieli, oto fragment listu:
(...)jeden halogen (teatralny) z tylu a ja odbilam go z przodu blendą kierukac swiatlo na modela - tyle bylo swiatla. Jezeli chodzi o sprzet, to byl nikon d80+50mm f/1.4 - swiatlo bylo dosc slabe wiec musialam uzyc maxymalnie szerokiej przeslony i chyba jakiegos dosc wysokiego ISO (wiec szumialo). Co do obrobki - zabawa kolorami (colour balance), na pewno kontrast - lubie kontrastowe zdjecia , plus narzedzia dodge and burn - nic skomplikowanego, mozna troche podciagnac swiatla i cienie, bardzo czesto zabieg stosowany w zdjeciach reklamowych(...)
[ Dodano: Pią 07 Sie, 2009 13:25 ]
Jesienny napisał/a:
jeżuś marian, czemuś ją tak poparzył? może na drugi raz spróbuj zmniejszyć siłę ego narzędzia (podpowiadam - na górze jest ta opcja) i działać na samych światłach (podpowiadam, zaraz obok tego pierwszego jest), no i w ogóle jeśli tam jest w ogóle jakaś informacja jeszcze w tych rejonach. Poza tym takie rzeczy to chyba lepiej klonowaniem i healing brush-em
Kurcze, kombinuje i mi nie wychodzi mógłby ktoś naprawić tą rękę i pokazać?
D&B, do tego kontrasty, snop światła z reflektora. Rzeczywistość okazała się bardziej nierzeczywista niż photoshop. A foty sam ślicz.
Oj czekają mnie jeszcze lata nauki... A starzy sensei mówili mi "nie burnuj, bo burn burnuje do czerni a czerń jest be"
[ Dodano: Pią 07 Sie, 2009 14:17 ]
Tomku, te wszystkie burny to trochę jak rysowanie. Trzeba się znać na anatomii i idealnie jechać po formie, bo inaczej wyjdzie kiszka.
A na przepalenia to D&B nie pomoże. Przepalone = stracone, możesz już tylko dorysować lub przestemplować.
Burn jest np. bardo fajny jak ci gdzieś piksele świecą po szparowaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10