Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
w zasadzie to wszelkie operacje na Raw to w photoshop, ACR. jest tam zakładka "korekcja obiektywu". dpp raczej do raw nie używam, choc przyznam ze kolory jakie z niego wychodzą sa lepsze niz z ACR, za to acr jak dla mnie lepszy w obsłudze.
[ Dodano: Nie 30 Sie, 2009 22:07 ]
1507 napisał/a:
na ostatnim też widać
niestety, ale tego akurat nie ruszalem, choc mysle ze raczej łatwe do usuniecia. w zasadzie to dzwine bo ,nigdy nie widzialem aberracji z tego obiektywu,mojego egzemplarza,(70-300 is) , nawet kropując, czyzby jakies luzy? ...
Kufel, jest taki patent w Photoshopie na aberracje i purple fringing (to drugie powstaje w mocno kontrastowych miejscach).
Kopiujesz warstwę z fotką (Ctrl+J), zmieniasz jej krycie z Normal na Color a następnie wchodzisz w Filter - Blur - Gaussian blur i dobierasz promień tak, żeby tęcza zniknęła, jednocześnie zachowując kolorystykę reszty. Jeśli nie daje się utrzymać kolorów poza obszarami aberracji, to po prostu warstwę trybu Color maskujesz, odkrywając oryginał
dr11, dzieki w zasadzie ograniczam sie do zakladki w acr korekcja obiektywy ale moze to dlatego ze od jakiegos czasu foce tylko w RAW, ale sprobuje tez i metode przez Ciebie przedstawioną pewnie trudniejsza ,a efekt, hmm , moze byc lepszy.
Kufel, korekcja w DPP i ACR działa tylko na te aberracje, które się pojawiają tym mocniej, im mocniej oddalasz się od centrum kadru. Fioletów na kontrastowych miejscach raczej nie ruszą, wtedy ta metoda na warstwach wygrywa. Osobiście ją stosuję np w fiszu 15mm i 85L, ta ostatnia potrafi wygenerować piękne purple fringing w kroplach wody, odbiciach od tafli, szkła itd. Fisz rzuca purpurą na rogach kadru, gdy patrzymy przez liście na niebo. Spróbuj z ptaszorami na tle nieba, na pewno pozytywnie się zaskoczysz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14