Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ale mi chodzi o to że widzę tu jakąś teorię spiskową. Na zwiększeniu udziału Sony ewidentnie traci Canon. Czyżby Sony nie podgryzało Nikona skoro mu matryce sprzedaje?
Na zwiększeniu udziału Sony ewidentnie traci Canon. Czyżby Sony nie podgryzało Nikona skoro mu matryce sprzedaje?
ja nie sądze wez pod uwage ,ze to ile dana firma sprzeda sprzeda sprzętu zależy przede wszystkim od samego kupującego.owszem dochodza jeszce inne rzeczy ,lecz jedna firma nie może cie zmusić zebys zamiast tego kupil właśnie inny aparat aparat. wg wykres powyzej to tylko staystyka.i byc moze pokazuje on efekt marektingu danej firmy.
Ja nie widzę teorii spiskowej. Po prostu Nikon, kiedy wyskoczył z D3 i D300, to zaczęła się nowa era, sporo profesjonalistów zaczęło się przesiadać i najbardziej stracił na tym dotychczasowy lider, czyli Canon. Trzeci, nowy gracz wcina się ogólnie, z Twojego zestawienia wynika, że Nikon też stracił w 2008 w stosunku do 2007. Sony wcina się głównie w niski segment, gdzie zarówno Canon jak i Nikon miał spory udział, więc tutaj obydwaj liderzy tracą na rzecz Sony.
kufel, marketing kształtuje sprzedaż. Ale mi chodzi też o to że takie dane, ze sprzedaży - interesują inwestorów. A jak już 3 rok z rzędu będzie się pogarszać to się w końcu zdenerwują. Osobiście mam nadzieje że produktami w stylu 7D Canon poprawi swój udział - przynajmniej zahamuje ten trend.
Cytat:
Ale mi chodzi o to że widzę tu jakąś teorię spiskową. Na zwiększeniu udziału Sony ewidentnie traci Canon. Czyżby Sony nie podgryzało Nikona skoro mu matryce sprzedaje?
To oczywiste przerysowanie z mojej strony. Chodziło mi o to że te dane zmuszają do myślenia
zgadza sie ,to mialem na mysli a co d samego wykresu, nie dziwi mnie on jakos bardzo , a to ze canon traci najwięcej to akurat ich własna wina. ktos kiedyś ładnie to opisał kilka lat dobrych wstecz canon byl liderem.robił toporne puszki,nienapakowane ficzerami itp. ale za to wyróżniające sie obrazowaniem i jakoscia wypluwanych fotek. nikon pod tym wzgledem byl w tyle ( ccd nikona vs cmos C. -> szumy) wiec ładował do swoich puszek rózne bajery -ficzery zeby puszka miala czym nadrabiać braki w jakosci zdjec. po tych kilku latach canon dalej robi toporne puszki natomiast nikon ( i reszte) dogoniła go w jakości matryc (cmos) i ciagle dodając do puszek "nowosci" . z poziomu konsumenta puszki canona mogły wydawac sie hmm, 'mniej zaawansowane".nie wiem jakiego slowa tu uzyc. cóz,jak sie okazało taka stagnacja wpłynęła na sprzedaż.
co do poziomu sprzedazy luster sony sony to wydaje mi sie ze tendencja bedzie zwyzkowa z takim marketingiem i $$$ ładowanymi w reklamy...
Myślałem że Sony ma większy udział. W każdym MM czy Saturnie itp. widziałem palety z tymi aparatami opróżnione do połowy (promocje) i akcje marketingowe, reklamy. I tylko taki udział!
A gdzie są udziały Pentaxa, Olympusa.
Myślałem że Sony ma większy udział. W każdym MM czy Saturnie itp. widziałem palety z tymi aparatami opróżnione do połowy (promocje) i akcje marketingowe, reklamy. I tylko taki udział!
A gdzie są udziały Pentaxa, Olympusa.
W typowym sklepie foto sprzedaje się głównie Canon i Nikon a o Sony prawie nikt nie pyta. W podanych przez Ciebie molochach kupuje sprzęt gawiedź bez wiedzy foto patrząca tylko na cenę i bajery dla małolatów. No i na to co poleci sprzedawca a już ustaliliśmy czemu sprzedawcy polecają to co polecają...
Klient wiedzący czego chce nie kupuje aparatu w tego typu sklepie.
MM Masz rację, ale spotkałem się ostatnio w sklepach Fotojoker gdzie też pełno było ulotek Sony, na DVD leciała reklamówka Sony. Największa ekspozycja aparatów i obiektywów też należała do Sony. Jeśli chodzi o body, cały przegląd asortymentu chyba. Canona ze trzy modele (500d, 40d, 50d) i Nikona (d5000, d90 i tyle).
Zapraszam do FJ w Slupsku. Tam kroluje na wystawie Nikon. Maja D300s i D700, Nikkora 24-70, niedawno mieli tez 14-24. Sprzedawcy czesto maja zolte krawaty z oczywistym napisem, a z Bravii leci reklama bynajmniej nie producenta tego telewizora
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9