Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
MM, ale to Ty w tym wątku wyskoczyłeś z pełną klatką i obiektywem, które do tego typu zastosowań są zbędne (więc kto ma obsesję?). Do zdjęć, o które pytał fazmen, nie potrzebujesz FF z jej winietą. Nie potrzebujesz ultraszerokiego szkła f/2.8, bo w świetle studyjnym i tak większość fotek
będziesz robił w okolicach f/8. No i nie potrzebujesz sprzętu za 15 tys. zł, skoro czymś 3x tańszym zrobisz to samo, tak samo dobrze. A G11 bym do tego celu nie kupował, bo jego odbowiednik 28 mm na szerokim końcu, to może być ciut za wąsko.
Moim zdaniem, jeśli już, to powinieneś inwestować raczej w nowe Gemini 500R (najlepiej oczywiście w Pro, ale te już kosztują znacznie więcej) - dadzą większą uniwersalność również w innych zastosowaniach. 250-tka do tak dużego softboxa będzie na styk, zresztą nie uważam, żeby trzecie światło było konieczne, tym bardziej, jeśli użyłbyś parasolek shoot-through, zamiast odbijających. Generalnie jednak, do takich zastosowań wystarczy znacznie tańszy zestaw - choćby oparty o wspomniane wyżej Quantuumy. Bowens będzie miał tę przewagę, że możesz go zabrać w plener i bezproblemowo zasilać z akumulatora oraz w przypadku zakupienia wersji R lub Pro da krótsze czasy błysku, co jest istotne, ale nie w przypadku takiej fotografii...
W Twoim zastosowaniu softboksy są raczej zbędne, IMHO. Lepiej sprawdzą się duże parasolki - dają szerszy kąt świecenia i są poręczniejsze. Większa kontrola nad światłem jaką dają softboksy jest tu akurat mało istotna.
Jezeli kto mowi ze w studio nie robi sie zdjec na 2.8 to znaczy ze ma bardzo waskie pojecie o fotografii wogole, bo to jaka diafragme sie stosuje determinuje jedynie zamysl plastyczny fotografa i naprawde nie jest to wina zbyt "mocnych" lamp bo mala GO mozna osiagnac stosujac filtry szare, lub po prostu robic zdjecia na samych pilotach
niektore posty pisza ludzie ktorzy w zyciu w studio nie pracowali. Lub ktorym wykres kazal robic zdjecia na f 8.0
To byla taka mala dygresja.
I jeszcze jedna mala rzecz, chyba nie bedzie to Twoje jedyne zlecenie? Jesli nie to wchodz w pelna klatke bo w przyszlosci moze ci jej zabraknac.
firanki to raczej na f 8.0 dzieki temu
detale beda dobrze widoczne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13