Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Witam wszystkich , po pierwsze w moim dziewiczym poscie , na forum
Moj problem polega na tym , ze przekopalem juz tutaj wiekszosc tematow , specyfikacje techniczne poszczegolnych sprzetow wyryte mam w glowie , opinie wasze tez juz przeczytalem jednak meczy mnie pare detali odnosnie wyboru aparatu i ewentualnych obiektywow
o fotografii w sumie pojecie jakies mam i wiem juz jakie zdjecia bym chcial robic , nawet wiem chyba jak - bo cos udalo mi sie ewentualnie ustrzelic
ale nie wiem jakie narzedzia dobrac , poniewaz zwykle pozyczalem aparat [ alfa 350 , nik d60 , d80 , c40d ] i kazdy w sumie byl ok jak na poczatek [ chociaz z alfa to padlo wszystko co sie wczesniej nauczylem na c40d i d60 i musialem probowac od nowa na dosc nietypowych ustawieniach ]
na system dla siebie zdecydowany jestem w 90% na canona [ stosunek jakosci/ceny + paru znajomych siedzi w tym systemie wiec mialbym mozliwosc pozyczenia jakiegos ekstrawaganckiego szkla fisha etc ]
przy czym nie jestem fanboiem wiec jesli byloby przyzwoity zestaw innej firmy to nie bede sie wsciekle bronic
wiem , ze to niewiele ale kwota jaka bym dysponowal na poczatek to ok 4,5tys [ w tym miescic sie juz bedzie puszka i obiektyw[y] ] , a od aparatu oczekwialbym :
1] zdjecia sportowe [ stad moja fascynacja 40d i jego szybkoscia ]
2] zdjecia z imprez [ prawdopodobnie przyda mi sie lampa i jasna stalka ? ]
3] ewentualnie jakis portret [ tutaj juz chyba 50mm f1.8 to optymalny wybor na poczatek ]
odnosnie pkt 1 - glownie robilbym zdjecia rowerowe , motocross i snowboard stad przydatny szybki aparat bo seria w locie jest swietna , do tego mialbym lampe sony hvl f42 wiec jakis fajny efekt z fotocela jest osiagalny , plus odkrylem , ze porzadny raw jest tutaj nieoceniony , no chyba ze rboie serie to inna sprawa
odnosnie pkt 2 - chodzi o mozliwosc robienia 'zdjec z imprez' , moze nie jest to szczyt fotograficznych ambicji ale ostatecznie pozwala uzbierac pare groszy
odnosnie pkt 3 - czasami poprostu fajnie zrobic zdjecie z mniejsza glebia , spokojne etc =]
i teraz sa moje dylematy
450 / 40d / 50d ? - szczerze mowiac najlepszy wydaje mi sie 40d ale moze jestem w stanie przebolec serie jesli poza nia nie rozni sie niczym od 450 , albo moze warto kombinowac i dozbierac na 50d ? rozrzut cenowy jest tutaj konkretny dlatego nie chcialbym miec czegos co mi totalnie niepotrzebne , albo rozpaczac nad brakiem jakiegos drobiazgu
wielkosc matrycy to akurat moj najmnijszy klopot bo jeszcze mialem potrzeby kadrowac pikseli w obrobce , wielkich wydrukow tez raczej nie bede robic i mysle ze na 'imprezie' w wysokie iso tez nie bede sie pakowac [ a przynajmniej lepiej zebym nie musial ]
jaki obiektyw ? - wydaje mi sie ze kit do sportu [ dobrze jakby byl z usm jednak bo akurat na 40d trafialy sie zylety ] na poczatek mi wystarczy bo najgorsze klopoty to mialem poki co z ostrzeniem poniewaz nie zawsze mi sprzet trafial z obiektami w szybkim ruchu [ a moze to moja wina ? ]
stalka 50mm f1 8 to chyba dobry wybor do pkt 3 , ale co zrobic z pkt 2 ? bo tutaj szerokie obiektywy sa piekielnie drogie chyba , ze sa moze jakies sprawdzone zamienniki na poczatek
no i lampa ? - wiem , ze tutaj najlepiej najlepsza najmocniejsza , ale przyznam , ze robiac nawet z fotocela po 2 dniach calkiem przyzwoicie trafialem z lampa w sporcie , wiec tutaj majac canona ratowalbym sie ostatecznie ta hvl f42 , ale co z imprezami - tutaj juz nie ma przepros i lampa byc musi najlepiej na kablu [ transmiter znowu za drogi ]
chyba , ze ma ktos moze jeszcze lepszy pomysl
a i jeszcze jak to jest z wyzwalaczami w aparatach , bo gdzies znalazlem , ze nowe canony maja wbudowany transmiter , ktory nikon ma podobno od dawna
ogolnie jak mozna wnioskowac , jestem osoba raczej mloda i z aktywnym podejsciem do fotografii oraz jestem prawie przekonany , ze makro , ptaszki i idylliczne pejzaze mnie nie kreca wiec tych kategorii kompletnie nie biore pod uwage =]
ArtuRFR, za mały budżet w stosunku do takich wymagań, w szczególności mam tu na myśli sport i fotografię imprez. Niestety zamienniki szerokiego kąta kosztują odrobinę mniej. Sporty, które wymieniłeś można robić na wiele sposobów, wszystko zależy od podejścia czy będą to zbliżenia czy raczej szersze kadry. Proponowałbym ci nie brać pod uwagę 450D nie tylko ze względu na słabszą serię ale też na gorszą ergonomie.
Jakie będą te ujęcia sportowe bliżej ogniskowej 50 czy 200mm...?
no tego to akurat mam jako taka swiadomosc , bo jednak l'ki 10-22 , albo 70-200 swoje kosztuja alee..
kozidron napisał/a:
wszystko zależy od podejścia czy będą to zbliżenia czy raczej szersze kadry
dlatego tu wspomnialem o kicie powiedzmy 17-85 / 18-55 , bo jeszcze w takich ogniskowych przyzwoicie lapie wspomniana fotocela wiec ten problem chyba rozwiazuje sie sam , nie jestem jeszcze na etapie celowania z przeciwleglego stoku , albo przez pol doliny , tylko raczej blizszego podejscia , nie musze tez robic zdjec z zawodow czyli 'one-shot-n-gone' tylko raczej dla zabawy ustawiam sie ze znajomymi i probujemy wyjdzie nam to co chcemy
wiem tez , ze tak naprawde to szklo robi zdjecie nie puszka i dlatego zwracam sie do was o pomoc czy wykonalne jest w jakis sposob mniej-wiecej chociaz ulozenie sprzetu pode mnie , czy myslec o porzadnym kicie i koniec kropka
a co do 450 to jest ona znacznie slabsza nawet na tym samym szkle od 40d ? ogolnie zastanawiam sie jaka dysproporcja bylaby lepsza - 450 doladowana lepszym obiektywem czy 40d ze slabszym [ mam w planach troche sie tym bawic ]
bo wg tego co policzylem to tak ok 6-7tys bym jednak potrzebal minimalnie na to co teoretycznie chce ^^
ArtuRFR, 450D miałeś go w ręku ? tak jak napisał kozidron, jego ergonomia jest słabsza, tutaj masz porównanie http://www.optyczne.pl/po...d0=596&add1=526 poza ergonomią jego seria jest słabsza no i to chyba na tyle (jak coś więcej to niech mnie ktoś poprawi)
wlasnie mialem i przyznam jako , ze mam duze lapki to troche jak kompakt sie go trzyma , no i na pewno ciezej sie dorwac do ustawien wszystkich , ktore w 40d sa pod poszczegolnymi przyciskami
domyslam sie tez ze 40d bedzie lepiej uszczelnione niz 450d i kupa innych rzeczy , ktore np w kurzu na rowerze lub sniegu w gorach daja przewage ale to juz poczytalem we wczesniejszych dyskusjach i poszczegolnych testach.. dlatego 40d WYDAJE MI SIE , ze jest ok ale czy na pewno ? i w koncu czy uzywka ma sens ? i co ze szklami ?
ArtuRFR, używka jedni sa zadowoleni bo dobrze trafili a inni mówią że lipa. 40D jest ok ale ludzie narzekają na wyświetlacz że nie można określić czy fotka ostra czy nie w 50D już jest to poprawione. Musiałbyś już sam określić czy możesz z nim pracowac czy nie za bardzo. Teraz szkła wszystko zależy od tego za ile kupisz body bo wtedy będziesz wiedział ile masz na szkła.
Kamcio649, wiesz co nic osobistego , ale to wszystko co piszesz to juz bylo powiedziane wczesniej i mam wrazenie , ze przekopiowujesz opinie z innych tematow , ktore jak juz wspomnialem czytalem , tak samo jak testy , narazie zadnych konkretow nie wniosles i mi nie pomogles odnosnie moich konkretnych zagadnien =]
nie wiem czy nabijasz posty , czy co ale jak masz jakis pomysl vide moj konkretny problem to sie podziel jak nie.. no odpowiedz sobie sam =]
z niecierpliwoscia czekam na pomysly innych bo juz mnie skreca zeby popykac , a w sumie w czarnej.. dziurze jestem od paru tygodni
Ostatnio zmieniony przez ArtuRFR Sob 03 Paź, 2009, w całości zmieniany 1 raz
40D jest ok ale ludzie narzekają na wyświetlacz że nie można określić czy fotka ostra czy nie w 50D już jest to poprawione.
A od kiedy to wyświetlacz jest wyznacznikiem jakości fotografii, dla mnie to tylko pomocniczy podgląd wykonanego kadru, wszystko inne to najczęściej analiza i obróbka RAWa, moim zdaniem wyświetlacz to marginalna sprawa, no chyba, że ważne jest "lajfwiu" i inne wodotryski
ArtuRFR, do wszystkich Twoich oczekiwań pasuje zestaw 40d+70-200/4L-używany można kupić w granicach 4000pln i zostaje 500pln na lampę. Jeszcze lepiej podnieść budżet o 1500pln i kupić używki 40d+70-200/2,8L i spróbować na początek obywać się bez lampy.
dlatego 40d WYDAJE MI SIE , ze jest ok ale czy na pewno ?
[quote="ArtuRFR"]narazie zadnych konkretow nie wniosles i mi nie pomogles odnosnie moich konkretnych zagadnien =]
Cytat:
juz mnie skreca zeby popykac , a w sumie w czarnej.. dziurze jestem od paru tygodni
Skoro już ślęczysz od paru tygodni nad specyfikacjami, przeglądasz różne fora i wydaje Ci się, że 40D jest ok (co do Twoich wątpliwości, "czy na pewno?", to odpowiedź brzmi, tak, na pewno jest ok), to go po prostu kup. Poza tym, po takim czasie ślęczenia nad tym wszystkim powinieneś już wiedzieć, że odnośnie Twoich konkretnych zagadnień i Twojego konkretnego budżetu jednak trzeba iść na kompromis i że ewentualna różnica w cenie między 450 a 40D nie przełoży się na możliwość kupna super szkła. Tylko pamiętaj, nic osobistego.
Sam fotografuje narty L'ka 70-200/4 i 40d - jednak czesciej fotografuje 17-40L + 5D + lampa. Jesli wiec bedziesz czesciej fotografowal aranzowane sceny to krotsze szklo jest lepsze. Przy pracy z lampa iso 450d by wystarczylo, ale mozna docenic komfort, ze mozemy bezkarnie podbic do 400 zamiast manipulowac lampa i do niej podchodzic. AF w takich wypadkach tez nie jest wazny, bo czesciej lepsze efekty przyniesie manual, ale jak bys chcial w przyszlosci poszerzyc zakres zdjec sportowych to takie 85/1.8 na 40d dziala fenomenalnie.
W kazdym razie 40d + 17-85 to fajny zestaw do nauki fotografowania z lampa. Oczywiscie idealnie by bylo 10-22 ale to inne pieniadze. No i taki szeroki kat ma zly wplyw dydaktyczny.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sob 03 Paź, 2009
ArtuRFR, to jest tak, ja bym się zdecydował na zestaw 40D + tamron 17-50/2.8, wiem że w tamronie af nie jest tak szybki jak w szkłach z usm-em canona ale sceny są powiedzmy w jakiś sposób aranżowane(te sportowe) i wydaje mi się że tami będzie bardziej uniwersalnym szkłem dla ciebie, bo i trochę do sportu, bo i "trochę" szeroki no i całkiem jasny do fotografii imprez. Jest to chyba dość często proponowany zestaw, myślę że z czasem dozbierasz do czegoś szerszego, lampy i do 70-200.
Tamron optycznie kładzie 17-85 i jest jaśniejszy, af jest w miarę przyzwoity, trzeba tylko wybrać dobrą sztukę.
ArtuRFR napisał/a:
nie wiem czy nabijasz posty , czy co ale jak masz jakis pomysl vide moj konkretny problem to sie podziel jak nie.. no odpowiedz sobie sam =]
hehe, bo co nowego można napisać w wątku takim jak sto innych.
Zestaw najczęściej polecany 40D+tami17-50/2.8, uniwersalny, przyzwoity optycznie, wygodna puszka, resztę pewnie sam przeczytałeś w testach i innych wątkach.
Przejdź się do jakiegoś sklepu, zobacz jak się trzyma i fotografuje takim 450D + kit i zestawem jak wyżej, na końcu przyczep sobie pod jedno i drugie lampę i wszystko się rozjaśni.
no wlasnie dlatego , zdecydowalem sie napisac tutaj , zeby odpowiedzialy mi osoby kompetentne , ktore robia zdjecia i wiedza jak co dziala , zebym nie opieral sie na moim pokrzywionym i niedoswiadczonym zdaniu
Sunders napisał/a:
do wszystkich Twoich oczekiwań pasuje zestaw 40d+70-200/4L
huh powiedzialbym odwazne podejscie i nie bralem go nawet pod uwage [ L'ka dla amatora huh =p ] , pasuje faktycznie no moze poza klubem , chociaz portret takim dlugim tez da sie robic ?
AM napisał/a:
No i taki szeroki kat ma zly wplyw dydaktyczny.
ummm moglbys rozwinac ? tzn jeszcze fish to bym moze zgadywal , ze zakrzywia , ze bede robic jakies chore kadry bo tak czy siak to jest efekciarskie - ale 10-22 ? kurcze az jestem ciekaw
kozidron napisał/a:
af jest w miarę przyzwoity, trzeba tylko wybrać dobrą sztukę.
af przyzwoity czyli pomijajac , ze troche glosny i wolniejszy niz usm to wlasciwie nie poczuje roznic w pracy [ tak wyczytalem w testach ] ? tzn 2 rzeczy mnie zastanawiaja czy w ciemnym jednak pomieszczeniu jak klub nie zgubi sie gdzies przy ostrzeniu i zwykle jak robie zdjecie w ruchu to prowadze w kadrze przez chwile obiekt w miare mozliwosci - wiec tamron juz na takie cos nie bedzie za wolny ?
dobrac sztuke czyli podczepic do posiadanego juz body i sprawdzic jak ostrzy ? to moze byc ciezkie przy ewentualnym zakupie internetowym , poza tym znalazlem w niektorych opisach tego obiektywu , 'skladany w japon'i czyli wychodzi , ze plus ale serio taki istotny i jest taki rozrzut jakosciowy ?
ale tak podsumowujac to chyba zainwestuje w taki zestaw na poczatku 40d + tamron 17-50/2.8 bo wydaje sie byc optymalny w tej kwocie ktora niestety dysponuje bo to faktycznie bedzie uniwersalne , 450d wyszloby mi chyba taniej ale z drugiej strony to 40d bedzie dobre chyba na poczatek ? nie bede sie musial martwic , ze aparat kiepski tylko ja niedomagam
a i jeszcze jaka karcioche pamieciochy dobrac , zeby wyciagnac te 6,5kl/s w razie czego , tylko pomijajac jakies uber-elite-hc-speed ducati albo inne z zapisem 90mbps - to taki sandisk VI 8gb [ 45mbps ] bedzie ok czy tez za szybki ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9