Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
na odleglosc 3-4 m i nic ... np:
Wartość przysłony: f/5.6
Jeśli robiłeś wbudowaną lampą pierwsze zdjęcie wokalisty, to się nie dziw efektowi, bo przecież ta twoja wbudowana lampa nie ma liczby przewodniej GN=17-20.
Wychodziłem z takie założnia, że jak kupuje ktoś aparat za tyle kasy to otrzymuje odrazu z puszki fajn foty bez żadnej zabawy w programach itp. widze ze jednak nie ; ) jak znajde lub dostane jakaś dobra oferte tej sigmy to z chęcią ją wezne i sie pobawie ew. sprzedam i kupie stałke dlaczego ?
nie wime ale fotografowanie bez mozliwosci zmiany ogniskowej jakos srednio mi sie to widzi : ) pozyje zobacze.
mam ksiazke, zobaczymy czy moja a raczej na ile moja wiedze wzrosnie po jej przeczytaniu
Kupiles chyba najdrozsza lustrzanke entry-level, ale jednak totalnie amatorska i uwierz, ze wcale ona nie jest droga. Obraz prosto z puszki otrzymasz dobry jak spelnisz dwa warunki: bedziesz mial dobry obiektyw i nauczysz sie obslugi sprzetu.
quake222, Sigma 70-300 to może być dobry zakup (dobry amatorski obiektyw za rozsądne pieniądze), o ile kupisz rzeczywiście wersję APO, gdyż istnieją wersje Sigmy bez tego oznaczenia i w momencie kupna trzeba uważać, są one wyraźnie gorsze.
Do sportu jednak ten obiektyw się nie nada i nie rozwiąże twoich problemów, bo źródło ich tkwi w braku wiedzy i umiejętności.
Podstawową wiedzę możesz wyczytać, a umiejętności przyjdą wraz z eksperymentami i z czasem. To nie aparat robi zdjęcia ale ty.
Z czasem dojrzejesz do większej ilości obiektywów quake222
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pon 12 Paź, 2009
quake222 napisał/a:
Wychodziłem z takie założnia, że jak kupuje ktoś aparat za tyle kasy to otrzymuje odrazu z puszki fajn foty bez żadnej zabawy w programach
i to jest choroba XXI wieku, samochodem z automatyczną skrzynią biegów też nie koniecznie łatwiej się jedzie ....a no i sam się nie prowadzi.
quake222 napisał/a:
nie wime ale fotografowanie bez mozliwosci zmiany ogniskowej jakos srednio mi sie to widzi : ) pozyje zobacze.
quake222,
proponuje zweryfikować swoje podejście, chociaż to żaden przymus a przyjemność raczej, możesz łatwo się przekonać wystarczy sięgnąć po dość tanią 50tkę. Czysta frajda, minie niewiele czasu i z tego kita zrobisz popielniczkę i nie będziesz chciał ściągnąć tej stałeczki.
To przy okazji weź aparat i przejdź się na jakiś profesjonalny mecz koszykówki/siatkówki/piłki ręcznej i porób zdjęcia. Zobaczysz różnicę. Otóż fotografia to takie zjawisko, które nie istnieje bez światła. Na profesjonalnych imprezach sportowych światło musi spełniać odpowiednie normy zwłaszcza, jeśli chodzi o moc. Te normy są ustalane przez poszczególne federacje sportowe (FIFA, UEFA, FIBA, FIVB, IAAF itd). I teraz, jeśli robisz zdjęcia w słabo oświetlonej hali, to nie spodziewaj się cudów. Jak pisali wcześniej koledzy, nie obejdzie się bez wysokiego ISO i jasnego obiektywu. Wysokie ISO to wiadomo - szumy i słaba dynamika tonalna. Jasny obiektyw z reguły jest drogi. Czyli łatwo nie będzie
nie wime ale fotografowanie bez mozliwosci zmiany ogniskowej jakos srednio mi sie to widzi : ) pozyje zobacze.
Stałka zmusza do ruszania się przy fotografowaniu. Ruszanie się powoduje zmianę położenia - czyli też perspektywy.
Ogólnie ze stałką szybciej "nauczysz" się rozumieć ogniskowe, posiądziesz wyobraźnię "optyczną" itp itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11