Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Marian, ja roznic nie zauwazylem, ale tez w sumie nie za bardzo bylbym w stanie ocenic roznice
Dzięki. Pytałem, bo mnie 550 zainteresował gdy potwierdzono jego istnienie.
Trzymając więc 500, skoro jest identyczna zewnętrznie, poczułem niestety rozczarowanie w tym sensie, że niepodobna jest ani do mojej D7 ani D7D. Nie wiem jak trudno byłoby się do niej przyzwyczaić, a na horyzoncie nie widać nic lepszego, a jeśli jednak coś jest, to niech Sony "puści farbę" na ten temat, bo jak się "wkurzę" to kupię Panasonica.
Trzymając więc 500, skoro jest identyczna zewnętrznie, poczułem niestety rozczarowanie w tym sensie, że niepodobna jest ani do mojej D7 ani D7D.
Pierwsze: a500 może być być koncepcyjnie podobne do 5-tek a nie 7-mek Minolty (a jednak, a jak chyba wszyscy wiemy, to nie było to samo )
Drugie: juz jakiś czas temu okazało się, że a700 tez nie jest bardzi podobne do 7-mek Minolty. Nie sadzę aby nastąpił powrót do tamtej koncepcji obsługi.
Ja polubiłem D7 i D7D i naprawdę wolałbym, żeby Sony skopiowało ergonomiczne i materiałowe rozwiązania Minolty, jeśli sama nie ma nic lepszego do zaoferowania.
Ja polubiłem D7 i D7D i naprawdę wolałbym, żeby Sony skopiowało ergonomiczne i materiałowe rozwiązania Minolty, jeśli sama nie ma nic lepszego do zaoferowania.
Tompac bardzo polubił nowe Sony choć miał stare Minolty. Woli nowe rozwiązania. Podobno... Ja w to oczywiście wierzę... ...bo muszę. Też zdecydowanie wolałem ergonomię starych korpusów i to co wstawiają w nowych to kicha a pozytywny zachwyt nad zmianami to dla mnie zwyczajny bełkot"bo tak trzeba, wypada, muszę".
MM, ja mam KM D7D i A700, widzę miedzy nimi różnice w ergonomii, niektóre mogę pochwalić inne są denerwujące, A700 lepiej mi się trzyma, szerszy grip, lepiej rozwiązany szybki podgląd miejsca ustawienia ostrości na zrobionym zdjęciu (już od a100 jest pod kciukiem), a to co widzę w nowych seriach, przełącznik off/on przy spuście też mi bardziej pasuje. Przewagi KM D7D to sterownie ISO, korekcją i balansem, w A700 jest ono dobre ale nie w tych miejscach co trzeba. Największa wada A700 to że czasem sama się przestawia.
Myślę że zmiany są konieczne, bo nie wszystko jest idealne, a że część tych zmian nam nie pasuje to inna sprawa, niestety aparatów nie robi się pod indywidualne potrzeby danych osobników.
Wszystko jest kwestią priorytetów. Dla mnie decydujące jest rozmieszczenie przycisków decydujących o ZROBIENIU zdjęcia a nie OGLADĄDANIU zdjęcia już wykonanego. Szybka zmiana parametrów bez wchodzenia w menu, szybka korekcja lampy błyskowej, zmiana trybów pracy AF-u, mierzenie światła itd. Najlepiej jak do tego wszystkiego nie potrzeba włączać tylnego panelu. NIE CIEPRIĘ jak muszę często używać tylny panel do zmiany nastaw. Jeżeli jest to jedyna forma komunikacji z korpusem to ja wtedy mówię "dziękuję" i odkładam taki aparat na półkę.
Ja polubiłem D7 i D7D i naprawdę wolałbym, żeby Sony skopiowało ergonomiczne i materiałowe rozwiązania Minolty, jeśli sama nie ma nic lepszego do zaoferowania.
Niestety, problem w tym, że oni sadzą, że mają coś lepszego do zaoferowania...
W moim wieku tez bardzo nie lubię sie przestawiac na nową filozofie obsługi... ale chyba bez tego sie nie obejdzie...
[ Dodano: Pią 16 Paź, 2009 16:25 ]
SlawGaw napisał/a:
przełącznik off/on przy spuście też mi bardziej pasuje.
A mi absolutnie nie. Dlatego, że w sumie aparat bardzo rzadko się wyłacza. Aparat z wyłaczonym eye-startem w funkcji czuwania zuzywa mniej pradu, niż właczany wyłaczany co chwilę (ta cholerna trzepaczka czyszcząca matrycę i cos tam jeszcze). Byłem zdziwiony, ale tak w tej mojej starożytnej pierwszej alfie jest...
Natomiast pod palcem obok spustu mógłby być podgląd GO. Zamiast pod małym palcem prawej ręki jak się w niego trafi.
Wszystko jest kwestią priorytetów. Dla mnie decydujące jest rozmieszczenie przycisków decydujących o ZROBIENIU zdjęcia a nie OGLADĄDANIU zdjęcia już wykonanego. Szybka zmiana parametrów bez wchodzenia w menu, szybka korekcja lampy błyskowej, zmiana trybów pracy AF-u, mierzenie światła itd.
Tutaj mozna wiele zarzucic Canonowi i jego metodzie trzech przyciskow.
Na szczescie przyszedl 7d i wnosi naprawde wiele w kwestii ergonomi - bardzo mi sie podoba oprogramowanie i usytuowanie przycisku DOF oraz nowy przycisk przy spuscie. Po przeniesieniu tych idei na 1d moze byc wreszcie fajnie.
No, ale w to, ze Canon wyciagnie na wierzch MLU nie uwierze.
Dla mnie Canonowska metoda 3 przycisków jest niemal doskonała - jak ktoś zna na pamięć ich ustawienie i powiąznie pokręteł to praktycznie nie trzeba odrywać oka od wizjera. To się w reporterce niesamowicie dla mnie liczy. Już w 30D było ok ale jak dodali w 50D wyświetlanie wartości iso to ja nie potrzebuję nic więcej.
RB, ja nie twierdzę że to umieszczenie on/off jest najlepsze, ale wolę włączać aparat palcem prawej ręki niż lewej,
Marian napisał/a:
naprawdę wolałbym, żeby Sony skopiowało ergonomiczne i materiałowe rozwiązania Minolty
Nie chciałbym powrotu minoltowskich gum, wszystko co mam ze znaczkiem Minolty czy Koniki Minolty ma rozjechane albo wymienione gumy, np na Minoltę 24-105 założona guma od Nikkora, grip do KM D7D bez gum odlazły, a sama D7D pęcherze powietrza pod gumą, na pokrętłach luźne. Tu Sony się spisało, gumy są dobre albo ich nie ma.
Dzisiaj mialem w lapkach 550. Na pierwszy rzut oka jest ok. Plastiki lepsze niz w 3x0. Wyswietlacz bajka. Pobawilem sie tez AF i odnosze wrazenie ze mimo 9 pol jest duzo lepiej niz w poprzednikach. Jest jednak jedno ale. Otoz podczas potwierdzenia ostrzenia pola podswietlaja sie na czerwono. Nie wiem czy mialem wadliwy egzemplarz ale po bokach wizjera rozswietlala sie wraz z punktem czerwona poswiata. Czy ktos mial podobnie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,6 sekundy. Zapytań do SQL: 15