Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przejście z FF na APS-C ?
Autor Wiadomość
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

elijah, nie no... co ma to wspólnego z kadrowaniem?

Przykład: do spottingu bierzemy np APS-C + 400mm lub FF i 600mm. Kąt taki sam, kadrowanie też. Różnica w gabarytach, masie i kasie - ale czy w kadrowaniu? Nie sądzę :D

[ Dodano: Nie 18 Paź, 2009 11:14 ]
d.prowadzisz napisał/a:
hijax_pl napisał/a:
ANajgorzej mają Ci co robią portrety w studiu, a w czasie wolnym robią ptaszki... Najgorzej.. finansowo - bo powinni mieć i APS-C i FF

Albo 1Ds/D3x i po sprawie.


D3x cenowo wyjdzie tak samo jak D700+D300 ;) więc... co za różnica? Ale nadal muszę więcej kasy rzucić.

Że mam jeden korpus? Przydatne, choć dwa pozwolą mi równolegle operować różnymi szkłami. Wszystko jest rachunkiem zysków i strat.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






goltar 
Optyczny



Pomógł: 33 razy
Posty: 3212
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

hijax_pl napisał/a:
D3x cenowo wyjdzie tak samo jak D700+D300 ;) więc... co za różnica?
Nie bardzo, D700+D300 to 13 tys, D3x to 23 tys, wolałbym D700+D300 i mieć w kieszeni 10 tys.... :razz:

Cytat:
Z waszych dyskusji wynika że jedyną (!) zaletą APS-C w spottingu jest szerokość punktów AF.
:mrgreen: Zawsze możesz coś dodać :)
Nie chce wnikać w poziom mechaniki i fizyki, patrzę na ten temat z praktycznego punktu widzenia. Gdybym miał wybór zestawu do zdjęć lotniczych: 7D+100-400 czy 1Ds_mkIII+100-400, wybrałbym ten pierwszy (choć drugi w pewnych sytuacjach byłby lepszy).
Z drugiej strony nikt nie mówi że FF nadaje się tylko do studia i portretu... Mówimy w jakich sytuacjach APS-C najbardziej pokazuje swoje zalety i w jakich sytuacjach FF najbardziej pokazuje swoje zalety. W wielu kategoriach fotografii różnice między FF i APS-C będą miały mniejsze znaczenie.
Weźmy takie macro, APS-C da większą GO przy tej samej przysłonie i czasie, ale za to FF mniejsze szumy. Więc co lepsze do macro APS-C czy FF ?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

d.prowadzisz napisał/a:
Często tam, gdzie na APS-C ustawiałem f/2.8, teraz mam f/5.6 lub więcej, dla tego samego efektu.
Dle tego samego efektu, to co najwyżej f/4.5... :razz:

[ Dodano: Nie 18 Paź, 2009 11:51 ]
goltar napisał/a:
Z drugiej strony nikt nie mówi że FF nadaje się tylko do studia i portretu...
Do studia? A po co w studiu bardzo mała GO, czy wysoka czułość?... :smile:
 
 
d.prowadzisz
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Cytat:
Do studia? A po co w studiu bardzo mała GO, czy wysoka czułość?... :smile:

Pytaj tych co tak twierdzą.

Jaad75 - jakbyś miał sobie zostawić jeden korpus, to co by to było?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

d.prowadzisz napisał/a:
Jaad75 - jakbyś miał sobie zostawić jeden korpus, to co by to było?
Ale jeden korpus z których?
 
 
d.prowadzisz
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Z tych co masz, z dostępnych na rynku, do 15 tyś zł. Obojętne.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Trudno powiedzieć, żaden z obecnie dostępnych na rynku aparatów mi nie odpowiada w 100%. Coś w stylu D300s/D700s, ze 100% wizjerem, filmami i ISO50, ale na bagnet K ewentualnie EF... Bliski tego ideału mógłby być 7D.
 
 
d.prowadzisz
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Bardziej chodziło mi o wybór APS-C/FF.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Nie wiem - nie mam obsesji FF. Bardziej chodzi o korpus, który spełniałby moje potrzeby.
 
 
elijah
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

hijax_pl,
wiesz, chyba nie do końca jasno zrozumiałeś intencje, z jakimi pisałem początkowy post. piszemy o zmianie FF > APS czyli o odmiennym zachowaniu tego samego obiektywu (w moim przypadku akurat 70-300) na innym body, co jednocześnie powoduję zmianę kątów widzenia a co za tym idzie - inny kadr.

Mam nadzieję, że teraz jest to jasne... bo jak nie to już naprawdę nie wiem jak Ci to wyjaśnić :razz:

goltar,
osobiście z uwagi na nieco większą GO wybrałbym do makro APS właśnie. tymczasem, dzięki za info o dobrym zachowaniu 70-300 na D700... dzisiaj byłem na festiwalu (hala sportowa), gdzie aby nie zepsuć atmosfery lampą konieczne było wyższe iso... przez co coraz bardziej mam ochotę na FF :) hihi
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

elijah, ok.

P.S.
W przypadku 70-300 na APS-C różnice są większe niż tylko kadrowanie - dochodzi jeszcze zanik winiety i ostrość na całym kadrze ;)
 
 
goltar 
Optyczny



Pomógł: 33 razy
Posty: 3212
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009   

jaad75 napisał/a:
goltar napisał/a:
Z drugiej strony nikt nie mówi że FF nadaje się tylko do studia i portretu...
Do studia? A po co w studiu bardzo mała GO, czy wysoka czułość?... :smile:
A czy ja gdzieś napisałem że w studio potrzebna jest mała GO czy wysoka czułość ? Pisząc o zaletach FF w stosunku do APS-C w studio miałem na myśli ich możliwość oddania większej ilości szczegółów.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009   

goltar napisał/a:
Pisząc o zaletach FF w stosunku do APS-C w studio miałem na myśli ich możliwość oddania większej ilości szczegółów.
Ale to jest prawdziwe raczej w przypadku FF ponad 20MP. W przypadku 12MP na niskich czułościach i przy dobrych szkłach bardzo dużych różnic nie ma.
 
 
tkosiada 
Rozmowny


Pomógł: 2 razy
Posty: 456
Skąd: UK
Wysłany: Sro 21 Paź, 2009   

na canon board tez jest ciekawy watek
http://canon-board.info/showthread.php?t=35157
 
 
hubek 
Nowy


Posty: 1
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009   

06.10.2009r. Też zakupiłem 7D zrzekając się 5D mark II. Rozumiem goltara. Zdecydowała jakość AF w 7D, której zazdrości mi kolega- właściciel 5D mark II.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14