Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
wszystko racja. tylko z 3 strony, mając dużą rozdzielczość przetwornika AC i niski szum, zwiększa się zdolność rozróżniania ciemnych partii obrazu -> rośnie dynamika.
można np niedoświetlić lekko obraz, ratując światła
być może tak robi a900 (zaczynam spekulować )
niedoświetlenie + wzmocnienie sygnału poprawi zdolność rozróżniania świateł, kosztem szumu.
No nie wiem. Ja mimo wszystko wolałbym aparat, który na tych zalinkowanych przeze mnie kwadracikach więcej pokazuje przy czarnym i białym. Pamiętam takie zdjęcie, którego nie mogę teraz wyguglać, białoskóry i czarnoskóry człowiek obok siebie, zdjęcie zrobione kompaktem lub komórką i chyba z błyskiem. Czarny człowiek praktycznie nieodróżnialny od tła.
wszystko racja. tylko z 3 strony, mając dużą rozdzielczość przetwornika AC i niski szum, zwiększa się zdolność rozróżniania ciemnych partii obrazu -> rośnie dynamika.
A dokładniej rośnie dokładność reprezentacji dynamiki matrycy w zapisie cyfrowym. Spokojnie można założyć że sygnał analogowy ma "nieskończoną" rozdzielczość a różnica między nim a postacią cyfrową to właśnie błąd kwantyzacji. Tym większy im mniej bitów używamy.
ghost napisał/a:
można np niedoświetlić lekko obraz, ratując światła
Można też lekko prześwietlić ratując światła. Zależy która część przestrzeni tonalnej nas najbardziej interesuje. Mając 14 bitów - mamy większy wybór, przy zachowanej docelowej rozdzielczości przejść. Mając 12 bitów - nadal mamy niezły wybór, ale kosztem utraty rozdzielczości - pojawi się posteryzacja.
[ Dodano: Nie 18 Paź, 2009 20:54 ]
papatki napisał/a:
moim zdaniem najczęściej przepala się zielony bo jest ze środkowego zakresu widma w którym najwięcej sygnału aparat łapie
Mówisz poważnie czy żartujesz? Bo już mi się wydawało że wiesz dlaczego taką a nie inna konstrukcję wymyślił pan Bryce Bayer a tu taki tekst...
"In the case of green, that means more energy is allowed to pass through to the CCD in the green area of the spectrum and less in others." - tak przynajmniej twierdzi Kodak, a Ci chłopcy wiedzą o czym piszą
To co piszesz to skutek, a przyczyna jest opisana tak:
Bryce Bayer's patent (U.S. Patent No. 3,971,065) called the green photosensors luminance-sensitive elements and the red and blue ones chrominance-sensitive elements. He used twice as many green elements as red or blue to mimic the human eye's greater resolving power with green light
[ Dodano: Nie 18 Paź, 2009 21:45 ]
komor napisał/a:
wykorzystująca m.in. wady oka nie wyłapującego drobnych różnic kolorów lub jasności.
Oko jest mniej wrażliwe na zmiany odcienia i nasycenia koloru (chrominację) niż na jasność (luminację). Dlatego w plikach JPG bardzo silnie jest kompresowana chrominancja a nie luminancja właśnie.
Pamiętacie jak obraz wyświetlał ZX Spectrum? Kolor określało się w blokach 8x8 pikseli. Tak samo jest w JPGu
Hm... ZX Sinclair wypuścił w 1981, nad JPGiem prace zacząły się w 1983...
A ja mam takie pytanie od czapy.. Co za różnica czy 12 czy 14 czy 128 bitów... Nie prościej poprawnie ustawić warunki ekspozycji? Znając możliwości aparatu/kliszy?
hijax_pl, ale możliwości aparatu są często mniejsze od rozpiętości tonalnej sceny, stąd zabawy w HDR i potrzeba korekty krzywej gamma i innych parametrów już po zrobieniu ekspozycji.
Co do mydła w RAWie - to kwestia kulawego demozaikowania. Zrób sobie eksperyment i zkonwertuj RAWa do TIFF w dcraw wyłączając demozaikowanie (-h -q 0). Zobaczysz różnicę
Co do mdłości - ja sobie skalibrowałem LR pod moją puchę. I już nie mam mdłego RAWa
Dlaczego robię w RAWach tylko?
1) Nie aby ratować zdjęcia, choć raz po raz trzeba, ale...
2) nie odpowiada mi wywoływanie JPGa w puszce. Choć najważniejszy to...
3) balans bieli...
d.prowadzisz [Usunięty]
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009
[ Dodano: Czw 22 Paź, 2009 19:33 ]
Jesienny napisał/a:
Zamiast powyższego lepiej dać link do tego samego... ale z dyskusją, która mówi dużo więcej na ten temat:
Autor tego "artykułu" wygłasza dość kontrowersyjne twierdzenia, które delikatnie mówiąc nie mają pokrycia w rzeczywistości. Twierdzi on przykładowo, że można lustrzanką cyfrową zarejestrować scenę o rozpiętości równej 20EV.
Mdły, bo często dla uzyskania właściwych fotografowanej scenie kolorów i kontrastu, trzeba w RAW ustawić punkt bieli i czerni. Rozpiętość tonalna fotografowanej sceny często nie pokrywa całego zakresu histogramu, który wyznacza możliwości rejestracyjne naszego sprzętu.
Ta komfortowa sytuacja występuje częściej, gdy całkowity DR materiału rejestrującego jest większy.
orygin.jpg oryginalny plik przed korekcją..
Plik ściągnięto 5021 raz(y) 45,04 KB
poziomy.jpg ..i sama korekcja: punkt czerni, bieli i tony średnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13