Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
komor, tak - rzeba posiadać tablicę kalibracyjną. Robisz 2 zdjęcia korzystając z dwóch różnych źródeł światła, np dzienne + błysk. Wrzucasz RAWy do specjalnego programu, który wyznacza przesunięcia barw - czyli korekty dla każdego z kolorów testowych. Te dane są wykorzystywane do wygenerowania profilu barwnego dla LR. I to tyle w temacie.
Co to tego skąd wziąć - pojawił się ostatnio taki gadżet x-rite'a co się zowie: ColorChecker Passport. Dołączony do niego soft generuje profil do LR.
Po zrobieniu profilu zapomniałem już o walkach w LR z kolorystyką. Teraz jedyne co to korekcja WB i jest cacy.
A tak na poważnie to ta częśc kreatywna passporta jest super pomysłem.
Nie widać tego wyraźnie na filmikach, ani na stronie nie można dokładnie wyczytać, ale kolory są tak dobrane żeby w dwóch ruchach ustawić światła i cienie (dolny rząd) oraz kolorystykę skóry od neutralnej (lewy) do coraz cieplejszej (ku prawej stronie) lub też w przypadku widoków od neutralnej (prawy) do coraz chłodniejszej (ku lewej stronie). Plus kilka podstwawowych kolorów do dodatkowej zabawy.
I to jest właśnie to co mi się w tym kalibratorze najbardziej podoba...
Jestem ciekaw efektu. Pokaz jakis przyklad z zycia, przed/po czy jakos tak Zastanawia mnie czy do pstrykania amatorskiego roznica jest na tyle widoczna, zebym zgodzil sie ze swoim sumieniem na taka inwestycje
No i jeszcze lepiej, jakby dalo sie podejrzec efekty z systemu C
No i efekty z systemu C nie zadowalają mnie, ale pewnie cosik źle robię...
Scena oświetlona żarówką 60W, zwykłą, żarnikową.
Zdjęcie z ustawionym WB w puszce na szarą część Passporta, wywołane w LR 2.5, ACR 5.4, profil Adobe standard. 2600K, tint +6.
1.
Pipetką określam raz jeszcze WB. Adobe standard. 2600K, tint +4 (zeszło troszkę magenty).
2.
Zdjęcie części kolorowej Passporta. Skorygowane WB do tego, co wyszło w 2. Czyli Adobe standard. 2600K, tint +4. To zdjęcie służy do generowania profilu, co też uczyniłem.
3.
Po restarcie LR podpinam profil kalibracyjny (test). 2600K, tint +4. Według mnie zdjęcie leci w zieleń...
4.
No to podpinam pod zdjęcie 2 profil test i pipetkuję WB. Wychodzi 2650K, tint +10.
5.
No i z tymi ustawieniami WB: 2650K, tint +10 idę do zdjęcia 4. Profil test.
6.
No i w sumie źle nie jest, ale i tak wydaje mi się, że zdjęcie 3 wygląda lepiej. Może tylko mi się wydaje. Co o tym sądzicie?
A i jeszcze kwestia tego WB, jak ustawiam najpierw, potem generuję profil i go przypinam do zdjęcia, to według mnie WB już nie jest dobry. Sytuacja się nieco poprawia po ponownym ustawieniu balansu na zdjęciu z już załączonym profilem. Czy tak ma być?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10