Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
zaraz przyjda biedni fanatycy pentaxa i powiedza ze pentax jest profi ...jakis czas temu napisalem ze 5D ma mniejsze szumy od K10D - od razu banda fanatykow mnie ukamieniowala - mowie serio.
p.s sam mam K10
I może jeszcze to była ta "banda zawziętych fanatyków" z polskiego forum Pentaxa? Nie ośmieszałbyś się przynajmniej... Chociaż z drugiej strony... Polecam wyszukanie "perełek" kolegi Ruska z forum Pentaxa...
A propos profesjonalności aparatu - niemal każdy aparat można wykorzystywać profesjonalnie, tzn. zarabiać nim pieniądze, ale sama możliwość wykorzystania sprzętu do celów zarobkowych nie czyni go jeszcze sprzętem profesjonalnym. Zarobiłem ładnych parę tysięcy złotych kompaktem Casio parę lat temu, czy to w jakimkolwiek stopniu czyni go mniej amatorską konstrukcją? To że 5D kosztował 7, czy 11 tys. to nie jest żaden wyznacznik - D7D na wejściu kosztował w Polsce prawie 9 tys., a 300D ponad 6... Poza pełnoklatkową matrycą, 5D nie posiada żadnej z cech aparatu profesjonalnego, a lepsza jakość zdjęć niż w porównaniu z poprzednią generacją "jedynek" wynika po prostu z tego, że jest konstrukcją nowszą i to jest zupełnie naturalne w przypadku rozwijającej się technologii. D40X miażdży jakością D1, albo stare FF-y Kodaka, czy Contaxa...
A czy ja mówię, że 5D wypluwa zdjęcia słabej jakości? Nigdzie nie napisałem, że aparat amatorski ma z założenia gorszą jakość zdjęć, ale postęp technologii jest szybki i do puszek zawodowych pakuje się pewne rozwiązania wcześniej niż do amatorskich, bo tu koszt ich zastosowania się nie liczy aż tak bardzo. Cofając się do czasów analogowych - Nikonem F100, można zrobić dokładnie takie samo zdjęcie jak F5, a jednak puszki te z założenia kierowane są do innych odbiorców.
BTW, jestem przekonany, że podobnej jakości zdjęcie jak to z linka Arka można zrobić każdą lustrzanką, byle zapiąć do niej dobre szkło. Oczywiście w wyższych czułościach przewaga 5D zacznie być wyraźna.
Raz. Zaryzykuje stwierdzenie, ze kazdy aparat moze stac sie profesjonalnym narzedziem pracy gdy ten kto go uzywa jest profesjonalista. Mysle, ze jak damy kiepskiego kompakta komus kto ma niesamowite pojecie o foto to wyczesze taka fote, ze nam galy wyjda.
Dwa. Obiektywy i puchy, o ktorych dzis mowimy, ze sa kiepskie lub przecietne, kiedys ( porownywalne modele lub o duzo slabszych mozliwosciach ) byly obiektem marzen; szczegolnie ludzi w naszym uwczesnym PRLowskim panstwie. I jakos robili cudowne zdjecia.
jad - widzisz twoja reakcja na moje slowa odnosnie fanatyzmu tylko potwierdzily moja teze (wiedzialem ze zareagujesz - widzisz jak latwo toba manipulowac). Nie bede odpowiadal na twoje pozostale slowa - bo ja po prostu juz dawno nie bawie sie w te klocki.
jestem przekonany, że podobnej jakości zdjęcie jak to z linka Arka można zrobić każdą lustrzanką, byle zapiąć do niej dobre szkło.
Oj obawiam się, że to mission impossible. Ja jestem amator i się nie znam, ale tak sobie myślę (może ktoś mnie naprostuje?) że akurat przy tym zdjęciu wychodzą zalety pełnej klatki - obiektyw nie jest katowany megapikselami na małym obszarze, gdzie te wszystkie krążki rozpraszania itd. mają znaczenie. Tu wykorzystana jest większa powierzchnia szkła, więc i wszystkie wady, aberracje, dyfrakcje, wszystko to odbywa się na mniejszej skali w stosunku do rozmiaru piksela.
Ktoś powie, że w zamian wyjdą wady obiektywu występujące na brzegach, które są obcinane przez aparaty APS-C. Ale jakoś dziwnie na tym zdjęciu od Arka tego nie widzę... Hm...
Jaad75 ma o tyle rację, że sama pucha 5D jest jak najbardziej amatorska a wiem co mówię mając czasem możność obcować z różnymi korpusami. Ogromnym plusem 5D jest matryca i niesamowita jakość generowanych zdjęć. Pod względem profesjonalizmu puchy jako takiej to 5D odbiega o rok świetlny od zwykłego D300 a od D3 czy Marków to już całą epokę.
Pomógł: 22 razy Posty: 5163 Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Pią 07 Gru, 2007
Tak nieco apropos a nieco oftopos, to z czego się własciwie bierze wielkość body takiego aparatu (jak D3)? Czy to kwestia pojemności (mechanika, elektronika) czy raczej ergonomii? Pomijam tu kwestię gripa, który D3 ma niejako w sobie.
Jaad75 ma o tyle rację, że sama pucha 5D jest jak najbardziej amatorska
Ja bardzo proszę o definicję amatorskości, bo nie bardzo mogę zrozumieć i zgodzić się z takimi stwierdzeniami. Czy brak uszczelnień jest dowodem amatorskości? A może ilość punktów AF czy szybkości AF? Przecież ta jest zależna od generacji aparatu, wiadomo że każdy następny jest lepszy i ma więcej od poprzedniego, więc oceniajmy 5D jako produkt z 2005 roku, czy kiedy tam się pojawił.
Jest ileśtam cech, które może posiadać aparat fotograficzny. Ich obecność (lub nie) predestynuje dany aparat do profesjonalnego użycia w danym zastosowaniu. Przecież wiadomo, że fotoreporterowi może, zależeć na uszczelnieniach czy jakości AF, a portrecista będzie miał to w tyłku. Fotograf architektury też może mieć inne priorytety itd. Akurat jakość zdjęć wydaje mi się najbardziej uniwersalną cechą profesjonalności jaką sobie mogę wyobrazić. Pozostałe wymienione są "niszowe". Czy się mylę?
Dlatego bardzo uprzejmie proszę, mnie amatorowi, wytłumaczyć co takiego amatorskiego ma w sobie aparat 5D.
Porównaj sobie jego parametry z jeszcze starszymi "jedynkami", czy profesjonalnymi korpusami Nikona z tego okresu ... Z cech, które od razu rzucają się w oczy, to np. krycie wizjera (nie ma zawodowych lustrzanek niekryjących 100%), możliwości pomiaru światła (np. duży spot 3.5%), czy uproszczony system autofokusa... Uszczelnienia oczywiście też są jedną z cech zawodowego korpusu, mimo, że faktycznie w studio raczej się nie przydadzą... Nie wiem dlaczego chcesz koniecznie nazywać tę puszkę konstrukcją profesjonalną - nie wystarczy, że generuje bardzo dobrej jakości zdjęcia? Przecież nikt temu nie zaprzecza. Tyle tylko, że aparatowi przeznaczonemu na rynek profesjonalny stawia się znacznie więcej wymagań, których ten korpus nigdy nie miał aspiracji spełniać...
Nie wiem dlaczego chcesz koniecznie nazywać tę puszkę konstrukcją profesjonalną - nie wystarczy, że generuje bardzo dobrej jakości zdjęcia?
No właśnie dlatego! Ja się nie upieram, ja jestem amator, ale jakoś trudno mi przyjąć, żeby jakość generowanych zdjęć była mniej ważnym kryterium profesjonalności niż pole krycia wizjera
Więc podałem Ci przykład z D40x. Jakość zdjęć zdecydowanie przebija starsze profesjonalne D1, a mimo to, ciężko nazwać D40x aparatem profesjonalnym, czyż nie? Ta technologia naprawdę wciąż się rozwija i to, że dany sprzęt został wypuszczony później i ma krótszy cykl życia produktu, będzie powodowało, że niektóre rozwiązania w nim zastosowane mogą być już nowocześniejsze i bardziej dopracowane niż te, użyte w równolegle funkcjonujących (a tym bardziej starszych) modelach profesjonalnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10