Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Sklep którego nie polecam: Jabbafoto
Autor Wiadomość
Tutejszyn 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 2954
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

MCW sumie masz rację.. Ja też chciałbym wiedzieć, gdzie mogę kupować z minimum ryzyka, a co lepiej omijać. Od pewnego czasu inaczej patrzę tylko na pewne rzeczy.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

To niestety jest też różnica "kulturowa". Dla przykładu powiem, że wielokrotnie kupowałem w krajach skandynawskich i nigdy - absolutnie nigdy nie spotkałem się odmową przyjęcia zwrotu, zmiany czy czegokolwiek. Sprzedawcy rozumieli, że gdy będę zadowolony wrócę do nich - więc odrobina dobrej woli zaprocentuje w przyszłości. I wracałem. Nigdy też się nie posługiwałem tam gwarancją.

U nas niestety jest inaczej - klient to wróg. "Po co przyjąć obiektyw do wymiany? Po co robić sobie problem? Klient kupił - teraz to jego problem. Ja umywam ręce".

Nagminne jest wykorzystywanie niewiedzy ludzi. U nas każdy musi się znać na wszystkim żeby go nie wyrolowano. Taka smutna prawda.

Ale idzie ku lepszemu. Przynajmniej ja tak to widzę.
 
 
Tutejszyn 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 2954
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

hijax_pl napisał/a:
...U nas niestety jest inaczej - klient to wróg....

Na szczęście bardzo się mylisz. Dla klienta robi się naprawdę wiele. Nawet więcej niż wynika to z prawa i procedur. Oczywiście nie mogę mówić za wszystkich. Nie zgadzam się tez ze stereotypem, że w Polsce jest inaczej (gorzej) niz gdzie indziej. Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma..
 
 
mavierk 
Temu Panu już podziękujemy
never knows best



Pomógł: 93 razy
Posty: 7364
Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

Tutejszyn, czyli wg procedur klient to wróg? Czyli nasze prawo każe nam traktować kupującego jak podmiot niższy? Tak to zrozumiałem.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

Tutejszyn napisał/a:
Na szczęście bardzo się mylisz.


Chciałbym się mylić, niestety jedno negatywne doświadczenie zamazuje szybko dziesięć pozytywnych...

Tutejszyn napisał/a:
Dla klienta robi się naprawdę wiele.


Niewielu robi naprawdę wiele. Wielu jednak nadal robi niewiele.

Tutejszyn napisał/a:
Nie zgadzam się tez ze stereotypem, że w Polsce jest inaczej (gorzej) niz gdzie indziej.


Nie jest gorzej - jest inaczej. Tak jak piszesz.
 
 
Tutejszyn 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 2954
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

mavierk napisał/a:
Tutejszyn, czyli wg procedur klient to wróg?

Źle zrozumiałes.. Procedury mówią, że w sytuacji "A" postępuje się tak.. w sytuacji "B" postępuje się inaczej. Dzięki temu nikt nie stoi z głupim usmiechem i nie drapie się w głowę zastanawiając się jak postąpić. Czasem procedura, która wynika z fizycznych mozliwości załatwienia pewnej sprawy daje trzy tygodnie. Człowiek staje na głowie, zeby to załatwić w dwa tygodnie. Przypadki trudne.. sprawy czasem nie do załatwienia.. wszystko aby to jakoś się kręciło i szlo do przodu.

[ Dodano: Sro 23 Gru, 2009 15:06 ]
hijax_pl napisał/a:
Chciałbym się mylić, niestety jedno negatywne doświadczenie zamazuje szybko dziesięć pozytywnych...

To niestety jest prawda. W drugą stronę to tez działa tylko nie na taką skalę, jak w przypadku wpadki.
Ostatnio zmieniony przez Wujek_Pstrykacz Pią 25 Gru, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
radek_z 
Bywalec



Pomógł: 1 raz
Posty: 113
Wysłany: Pią 25 Gru, 2009   

Czytajac takie opowieści na forach i doniesienia prasy o sklepach internetowych, które (szczególnie przed okresem przed Świątecznym) zbierają dużo zamówień i nagle znikają, jakoś nie ufam nieznanym mi firmom. Internet to takie dziwne miejsce, gdzie firmę prowadzoną w mieszkaniu na jednym z blokowisk można pokazać jako miedzynarodową korporację. Wydaje człowiek nie małe pieniądze a umowę zawiera z firma która nie wiadomo czy bedzie istniała tydzień po dokonanym przez nas zakupie. Ba, nie wiadomo nawet czy będzie istniała zanim otrzymamy towar za który przelejemy pieniądze.

Jakoś tak cenię sobie tradycyjną formę zakupów. Kupując mojego 70-300 VR, poszedłem do FJ w jednym z Warszawskich centrów handlowych. Obsługa jest tam stała od wielu miesięcy, często pobierałem od pracowników różne porady a za te 100-150 PLN więcej kupiłem sobie spokojny sen że w razie gdy coś stanie się z moim obiektywem, to nie okaże się że firma w której to kupiłem juz nie istnieje, obiektyw pochodzi z poza oficjalnej Polskiej dystrybucji a karta gwarancyjna jest sfłaszowana.
 
 
pinto 
Nowy


Posty: 12
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010   

apo napisał/a:

Po konsultacji z prawnikiem stwierdzam, że nie może Pan pozbawić mnie praw konsumenckich a tym bardziej wyłączyć ich w tym przypadku - wzorcowym przykładzie niezgodności towaru z umową.


Zmień prawnika, bo kiepski. Zakup na fakturę nie jest zakupem konsumenckim, więc zastosowanie "zgodności towaru z umową" nie ma w tym przypadku zastosowania. Między przedsiębiorcami ma zastosowanie rękojmia, która w tym przypadku trwa jeden rok. Więc radzę poczytać o prawach przysługujących z tytułu rękojmi.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010   

A od kiedy to faktury nie można wystawić osobie fizycznej??
 
 
pinto 
Nowy


Posty: 12
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010   

Jeśli to był zakup na firmę, to jest tak, jak napisałem wyżej.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010   

pinto, piszesz bardzo niejasno!

pinto napisał/a:
Zakup na fakturę nie jest zakupem konsumenckim

To jest oczywista bzdura.
Fakturę można wystawić osobie fizycznej i nadal będzie to zakup konsumencki.
 
 
pinto 
Nowy


Posty: 12
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010   

Oczywiście, że można wystawić fakturę osobie fizycznej, ale nie wpisujemy wtedy NIP-u i jest to zakup konsumencki. Ale ja piszę o przypadku, gdy kupujemy na firmę, bo większość tak kupujących myśli, że mają wtedy takie prawa jak zwykły konsument.
 
 
SlawGaw 
Optyczny



Pomógł: 48 razy
Posty: 1886
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010   

pinto napisał/a:
nie wpisujemy wtedy NIP-u i jest to zakup konsumencki

Można wpisać NIP i nadal to bezie zakup konsumencki, ale to prawda że sporo osób myśli że kupując na firmę mają takie same prawa, a to nie jest prawdą. Często spotykam się ze zjawiskiem kupowania "na firmę" aby zaoszczędzić na Vat'cie.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010   

pinto napisał/a:
nie wpisujemy wtedy NIP-u

Kolejny raz wypisujesz bzdury.
Ostatnio zmieniony przez goltar Sob 10 Kwi, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pinto 
Nowy


Posty: 12
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010   

MC napisał/a:
pinto napisał/a:
nie wpisujemy wtedy NIP-u

Kolejny raz wypisujesz bzdury.

Kiedy wypisuję faktury osobom fizycznym, to nie wprowadzam ich NIP-u, bo nie ma potrzeby.
Ostatnio zmieniony przez goltar Sob 10 Kwi, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12