Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: goltar
Pon 25 Sty, 2010
Canon 50 f 1.4 Warczy i drży przy cofaniu
Autor Wiadomość
DG 
Uczestnik


Posty: 81
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   Canon 50 f 1.4 Warczy i drży przy cofaniu

Witam

Posiadam obiektyw Canon 50/1.4 i w ostatnich dniach usłyszałem dziwny odgłos:
przy cofaniu się obiektywu słychać lekkie chrobotanie i razem z tym pojawiają się drgania.
Przy ruchu soczewek do przodu jest cicho i nic się nie dzieje, do tyłu słychać "grrrrrr" i wszystko lekko drży.

Co to może być???
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

Jak warczy to może chce ugryźć?

A tak poważnie - mi to wygląda na początek uszkodzenia napędu USM.
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

To moze byc sprzeglo w ukladzie przeniesienia napedu albo slabe smarowanie na prowadnicach tubusu. W obu przypadkach mozna to poprawic przez dodanie niewielkiej ilosci smaru. Niezbedna jest jednak cierpliwosc, instrukcja montazowa, srubokrety, checi i brak gwarancji ;) Inaczej serwis wskazany (w koncu moze sie zatrzec i zablokowac). Naped AF w tym obiektywie czesto dotykaja takie lub podobne przypadlosci. Najblizsze trwale rozwiazanie USM w Canonach znajduje sie w 50L :|
 
 
DG 
Uczestnik


Posty: 81
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

Czy da się gdzieś wyszukać instrukcję montażową i "nasmarowania" elementów???
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

DG, schemat jest tu:http://www.f20c.com/stuff...201.4%20USM.PDF

Sprzeglo jest w YG9-0526 (YG2-0453), poznasz je po tym, ze jak je wymontujesz i rozlozysz, wypadna z niego 3 metalowe kuleczki :)
Elementy do smarowania to kolki prowadzace: YA2-1776 i YA2-1777 oraz ich prowadnice.

Pamietaj, ze istnieje ryzyko uszkodzenia obiektywu podczas manipulacji wewnatrz, gwarancje jesli masz to stracisz!
 
 
DG 
Uczestnik


Posty: 81
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

Gwarancji nie mam więc chyba popatrzę.
O ile po zapoznaniu się z instrukcją mnie nic nie przerazi, dzięki za link, zaraz z niego skorzystam.

[ Dodano: Pon 25 Sty, 2010 13:31 ]
dr11 czy dużo trzeba będzie rozkręcić aby dostać się do tych elementów???

....trochę się obawiam, że po ponownym złozeniu będę miał nadmiar części :o .....
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

Przod (pierscien), tyl (plastik, styki), plytka z elektrobebechami, prowadnice 1776 i w zasadzie masz dostep 1777. Zastanow sie nad smarem, ja nie znalazlem silikonowego nigdzie wiec uzylem grafitowego ale troche za lepki chyba jest bo AF chodzi wolniej niz zwykle ;) Po smarowaniu prowadnic sprawdz czy wystarcza taka akcja, jesli nie - trzeba spowrotem sie dostac do wnetrza i wymontowac modul AF.
Nie zetrzyj z zebatek istniejacego smaru. Jesli w sprzegle bedzie jeszcze go troche, to znaczy ze przyczyna moze lezec w samym silniku AF. Do tego etapu jeszcze na szczescie u mnie nie doszlo.

Mozesz przejrzec workflow: http://www.fotomozaic.ro/...idstory=225&s=1
Smarujemy prowadnice z fot. 6 i 8.
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

DG napisał/a:


....trochę się obawiam, że po ponownym złozeniu będę miał nadmiar części :o .....


Najwyzej zlozysz sobie dodatkowo 85 :mrgreen:
Z Twojego postu juz widze ze i tak go rozkrecisz :mrgreen: Zrob jakies zdjecia i poradnik dla innych (no chyba ze to Twoj jedyny obiektyw :wink: )
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

Usjwo napisał/a:
...Zrob jakies zdjecia i poradnik dla innych (no chyba ze to Twoj jedyny obiektyw :wink: )

Podlinkowalem fotostory powyzej ;)
 
 
DG 
Uczestnik


Posty: 81
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

To mój aktualnie jedyny obiektyw i niestety faktycznie mam zamiar go rozkręcić.
Pewno 85 mi zniego nie wyjdzie,
ale może uda się podrasować na L-ke :mrgreen:
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

Na L-ke to musisz miec odpowiedni lakier do paznokci ;) :mrgreen:
 
 
DG 
Uczestnik


Posty: 81
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

Przeleciałem fotki w linku i...
sporo tych rzeczy do rozebrania, czekam do weekendu i podejmę wyzwanie

[ Dodano: Pon 25 Sty, 2010 15:18 ]
Lakier w kolorze WHITE już zakupiłem :lol:
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Pon 25 Sty, 2010   

No to komplet srobokretow, troche czasu, seta wodki i powodzenia ;)

EDIT: I jeszcze lakier RED na pasek :lol:
 
 
Baku 
Optyczny
Kanonier z wyboru



Pomógł: 134 razy
Posty: 3338
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 27 Sty, 2010   

Można też budżetowo - wyciąć sobie z kolorowego papieru cienki paseczek i nakleić na kropelkę do obiektywu :smile:
 
 
DG 
Uczestnik


Posty: 81
Wysłany: Sro 10 Lut, 2010   

rozebrałem, nasmarowałem, złożyłem - działa i nie warczy....

Nadwyżek części brak.... jak również L-ki nie widać, lakier do kosza :lol:

Moje spostrzeżenie to że "ciężej" pracuje-wolniej wychodzi i chowa sie tubus.

Czy za dużo smaru dałem i mu za ciasno? może trochę wytrzeć...
Czy za mocno dokręciłem białe elementy prowadnic? może troche poluzować...

dr11 Jak to wynika z Twojego doświadczenia przy rozbieraniu i smarowaniu?

[ Dodano: Sro 10 Lut, 2010 15:52 ]
...zastosowałem smar silikonowy, bezbarwny, myślałem, że będzie mniej gęsty...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,59 sekundy. Zapytań do SQL: 14