Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
ps. tak, wszystkie zdjecia beda z reki. Wewnatrz budynku - dzien, czlowiek - przemówienie.
Takim zestawem, jaki kupiłeś popełniłem parę tysięcy zdjęć i może dorzucę kilka spostrzeżeń.
Postaraj się przed "występem" sprawdzić na miejscu jaki wychodzą Ci parametry naświetlenia. Założyć trzeba, że obiektyw musi być maksymalnie otwarty. Aparat ustaw na tryb M, wstępnie ISO na 800 i do dzieła. Wyłącznik aparatu ustaw na kreskę, a nie na ON, aby aktywne było też tylne koło nastaw. Będziesz mógł wtedy szybko obydwoma kółkami zmieniać przysłonę i czas. Jeżeli okaże się, że jest bardzo ciemno i czasy wychodzą Ci w okolicach 1/30s lub dłuższe to przestaw czułość na ISO 1600. Skróci Ci się czas dwukrotnie (np. do 1/60s) więc wogóle coś powinno wyjść.
Jeśli chodzi o stabilizację.
Jeżeli będziesz większość zdjęć wykonywał z bliska, przy ogniskowych rzędu 30 - 50mm, to wyłącz stabilizację na obiektywie bo i tak nic Ci nie da. Więcej, jeżeli zastosujesz bardzo pewny chwyt aparatu lub oprzesz go o coś, może tylko na dłuższych czasach przeszkadzać. Jeżeli będziesz uzyskiqwał czasy w okolicach 1/60, czy 1/100s, to nie przekraczaj ogniskowych, które podałem wyżej, bo musiałbyś je skrócić, a wtedy zdjęcie będzie niedoświetlone. Lepiej wtedy podejść.
Wcześniej potrenuj na miejscu fotografując choćby statyw od mikrofonu.
ustawić sobie serię i trzaskać po dwie foty. Zazwyczaj ta druga jest nieporuszona.
Z moich eksperymentów wynikało, że z dwóch klatek zrobionych w taki sposób to właśnie pierwsza jest nieporuszona więc wróciłem do stosowania zasady podanej przez Allana, czyli zen, wstrzymanie oddechu, napięcie i podparcie.
A jak nie wyjdzie to wyparcie, czyli skasowanie z karty
Sa jednak pewne sprawy których nie bardzo rozumiem. Generalnie chodzi o sam czasy i przesłony. Polecalibyście jakąś ksiażkę lub stronę www? Poczytałbym sobie jak to wygląda od strony teoretycznej i miałbym podstawy aby zacząć eksperymentować.
Generalni to, np.: jeśli czasy na P (automat wyliczy) wychodzą mi np. 1/15 to jak przelączę na Av i włączę lampę to faktycznie tak się migawka otwiera?? Czy mogę sobie spokojnie przełączyć na M i ustawić ogniskową np. 50mm a czas 1/100 tak jak to jest przykazane?
Jak masz Av to ustawiasz przesłonę, a czas Ci dobierze aparat. W związku z tym raczej się nie spodziewaj że będziesz miał 1/15s, bo nie kontrolujesz tego parametru.
sami napisał/a:
Sa jednak pewne sprawy których nie bardzo rozumiem. Generalnie chodzi o sam czasy i przesłony.
W skrócie czas (t) odpowiada za zamrażanie ruchu, przesłona (f) za głębię ostrości, czyli wyizolowanie tematu zdjęcia z planu. Korelacja między czasem i przesłona to ekspozycja (ev), określająca ile światła będzie padać na film/matrycę.
a co do serii zdjęć, to w 50D takiego nie znalazłem...
sami, najlepiej będzie jak poczytasz instrukcję, którą dostałeś wraz z aparatem. Są w niej omówione krótko i zwięźle wszystkie tryby fotografowania i wiele, wiele więcej. O tym jak ustawić wykonywanie zdjęć w serii, też w niej znajdziesz. 50D ma to na pewno.
W skrócie czas (t) odpowiada za zamrażanie ruchu, przesłona (f) za głębię ostrości
Głębia ostrości to tylko optyczny efekt dodatkowy związany z przysłoną, ale dyskutując o ekspozycji przede wszystkim musimy powiedzieć, że przysłona reguluje ilość światła wpadającego przez obiektyw. Razem z czasem (tego wpadania) oraz czułością (matrycy/filmu) daje to nam ekspozycję.
Ja to zawroce troche watek na wlasciwe tory . Zrobilem dwie fotki (prosze sie nie czepiac kolorow, obrobki itp.) z reki na "dlugich" czasach.
1. 26mm i 1/13s
2. 17mm i 1/8s
Obiektyw ten sam o ktorym wspomina sami. Mysle ze pierwsza daloby sie jeszcze utrzymac 2 dluzej (przy wiekszej koncentracji, ja nie mam imadla w reku). Obydwie z IS. Oczywiscie ruchu to nie zamrozi (jak widac), ale do statycznych scen uzyteczna jak najbardziej (to dla tych ktorzy twierdza ze w krotkich obiektywach stabilizacja niepotrzebna ).
Kiedys gdzies czytalem ze mozna przywiazac kawalek sznurka do buta i do mocowania aparatu, naprezyc sznurek, przyjac odpowiednia postawe i powinno to dac namiastke statywu. Czy ktos z Was probowal i ma doswiadcznie?
A nie lepszy jednak leciutki, wielosegmentowy teleskopowy monopod ktory mozesz
nosic w kieszeni? Przynajmniej nie bedziesz wzbudzac wokol "sensacji" z przywiazujac sie
sznurkiem do aparatu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9