Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Sztuczne stałe oświetlenie do fotografii ptaków.
Autor Wiadomość
amv 
Optyczny
Łowiec



Pomógł: 4 razy
Posty: 1347
Skąd: z lasu
Wysłany: Czw 11 Lut, 2010   Sztuczne stałe oświetlenie do fotografii ptaków.

Potrzebuję stałego oświetlenia do fotografowania ptaków przy karmniku. Ponieważ słońce nie rozpieszcza a ptaki dopisują, ustawiłem ostatnio reflektor halogenowy o mocy 150W. Daje on ciepłe światło,ale odbłyśnik w nim ma zbyt małą powierzchnię odbijającą. Postanowiłem,że dokupię jeszcze 5 sztuk i porozstawiam np. z góry i z dołu czy po bokach. Właściwie miałem tak zrobić w najprostszy wiadomy mi sposób,ale chcę się poradzić wśród Was,czy może jest lepsze inne rozwiązanie.
Chcę aby światło było rozproszone jak najszerzej. Znalazłem taki ODBŁYŚNIK ,myślę o ustawieniu dwóch takich,ale lampy widzę w ich ofercie tylko sodowe,bądz metelohalogenkowe - które zródło światła jest najlepsze ?
Który zestaw będzie lepszy ,czy polecicie mi coś innego ???
Ostatnio zmieniony przez Wujek_Pstrykacz Sob 13 Lut, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Czw 11 Lut, 2010   

amv napisał/a:
lampy widzę w ich ofercie tylko sodowe,bądz metelohalogenkowe - które zródło światła jest najlepsze ?
Zdecydowanie metalohalogenkowe. Tylko po cholerę chcesz świecić ze wszystkich stron? Myślę, że lepszym rozwiązaniem jest typowo filmowy softbox i ewentualnie blenda z drugiej. Rozumiem, że błysk odpada, ze względu na płoszenie ptaków?
 
 
amv 
Optyczny
Łowiec



Pomógł: 4 razy
Posty: 1347
Skąd: z lasu
Wysłany: Czw 11 Lut, 2010   

Ze wszystkich stron,aby mieć szczegóły - tak myślę :roll: a poza tym ptaków na scenie jest czasami więcej niż 6 i tłuką się nawzajem niesłychanie,więc chcę uniknąć sytuacji gdzie jeden zasłania światło drugiemu .
Błysk odpada,nie mam lampy zewnętrznej a ptaki przyzwyczajają się do stałego bardzo łatwo.
Softbox z blendą brzmi ciekawie. A jaką lampę do softboxu,może być zwykły halogen np.500W ???

[ Dodano: Czw 11 Lut, 2010 20:51 ]
Popatrzyłem na te softboxy i właściwie taki 70x100 ustawiony na wprost w poziomie wystarczyłby bez dodatkowej blendy.
Jaka lampa tylko. Czy da się najprostszą metodą wsadzić jakąś żarówkę i czy ze softboxem światło o słabszej mocy np. 100W zyskuje dużo większą siłę promienia wystarczającą do dobrego naświetlenia? ,znaczy migawka ma być migiem a głębia duża :mrgreen:
 
 
cybertoman 
Optyczny
AmatorFotografowania



Pomógł: 11 razy
Posty: 2906
Wysłany: Czw 11 Lut, 2010   

amv napisał/a:
zyskuje dużo większą siłę promienia
Wszytkie zmiekczacze rozpraszaja swiatlo, taka ich funkcja. Wiec 100W z zarowki nie sa juz punktowym zrodlem swiatla tylko rozkladaja sie na pow. 70x100. Do tego dochodza straty przy przejsciu swiatla przez dyfuzor. Dla 100W softbox 70x100 to gigant. Zanim poczta Ci go dostarczy mozesz sprobowac odbijac swiatlo plyta styropianowa - w kazdym budowlanym 100x50x2cm za 5-10 zl. Np kilka oprawek wzdluz plyty w rownych odleglosciach swiecacych od karmnika na styropian, ten jak lustro odbije i rozproszy. Taka sama plyta z drugiej strony jako blenda i mozesz eksperymentowac.
 
 
amv 
Optyczny
Łowiec



Pomógł: 4 razy
Posty: 1347
Skąd: z lasu
Wysłany: Czw 11 Lut, 2010   

cybertoman, dzięki za uświadomienie i ciekawy pomysł, wykorzystam go nieco inaczej. Styropian mam,więc złączę płyty na wzór softboxa ,ale bez dyfuzora i będę odbijał mocniejszy halogen w tym "pudle" . A jak nie spełni oczekiwań,to pokombinuję dalej :wink:

A jaką moc żarówki dopasować do s.boxa 70x100, aby spełniał swą rolę ?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010   

amv napisał/a:
A jaką lampę do softboxu,może być zwykły halogen np.500W ???
Co najmniej 1000W, choć dużo zalezy od odległości... Do tego koniecznie softbox odporny na wysoką temperaturę...
amv napisał/a:
Popatrzyłem na te softboxy i właściwie taki 70x100 ustawiony na wprost w poziomie wystarczyłby bez dodatkowej blendy.
Tyle, że będziesz miał płaskie, nieciekawe światło...
amv napisał/a:
czy ze softboxem światło o słabszej mocy np. 100W zyskuje dużo większą siłę promienia wystarczającą do dobrego naświetlenia?
Wręcz przeciwnie - softbox to strata kilku EV...
amv napisał/a:
,znaczy migawka ma być migiem a głębia duża :mrgreen:
Zapomnij o stałym - takie efekty, to tylko flash...
 
 
amv 
Optyczny
Łowiec



Pomógł: 4 razy
Posty: 1347
Skąd: z lasu
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010   

jaad75, jeszcze raz,bo czegoś nie rozumiem...
jaad75 napisał/a:
Tylko po cholerę chcesz świecić ze wszystkich stron?

jaad75 napisał/a:
lepszym rozwiązaniem jest typowo filmowy softbox i ewentualnie blenda z drugiej.

jaad75 napisał/a:
amv napisał/a:
70x100 ustawiony na wprost w poziomie wystarczyłby bez dodatkowej blendy.
Tyle, że będziesz miał płaskie, nieciekawe światło...

Świecenie lampami z paru stron jest dla mnie równoznaczne z jednym zródłem i blendą ... no może nie do końca,bo blenda tylko odbija,ale doświetla tak samo drugą stronę.
Świecenie jednym zródłem na wprost jest dla mnie równoznaczne ze świeceniem słońca.
Pewnie coś zle kombinuję,ale chodzi mi o kierunki oświetlania.

Pudła ze styropianu w którym chciałem odbijać światło z halogenu nie zrobiłem,bo przecież bym je stopił :oops: ... :lol:
Softboxy ze świetlowkami energooszczędnymi na przykład, jestem w stanie sam zmaścić z kartonu,foli aluminiowej i foli białej żaroodpornej(niekoniecznie) w roli dyfuzora,tylko ja nie wiem czy mi jest potrzebne światło rozproszone czy może wystarczą dwa(lub cztery) halogeny po 500W(lub 300W) z dwóch stron ... :?: :roll:

A halogen taki daje światło ciepłe zbliżone do słońca moim zdaniem.

Cytat:
Zapomnij o stałym - takie efekty, to tylko flash...

Kurka,flash odpada ... poza tym flashem nie waliłbyś chyba gołym tak na wprost jak TUTAJ ? - mnie to tak nie do końca pasuje,owszem jest zamrożony ruch,ale to tak flashem swądzi.
Pytam,bo chcę abyś powiedział czy na zdjęciu niżej jest :
Cytat:
płaskie, nieciekawe światło
:?:
Spójrz,tutaj jest użyty reflektor na wprost nad obiektywem. Odległość światła od ptaka to 1,7 metra (cieplej mu było :wink: ). Jeśli ja ustawię tak jak wspomniałem te reflektory (ba! poustawiam w razie potrzeby jeszcze blendy),to czy nie jest to wystarczające oświetlenie? ... no,może do zamrożenia ruchu jednak nie ( :?: :roll: )



Problemem też będą ewentualne odbicia 4ech świateł w oku ptaka ... toć można cztery halogeny złączyć np. razem w jedno "słońce" tyle,że to będzie jedno zródło na wprost,ktore ....... daje płaskie światło ?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010   

amv napisał/a:
Świecenie lampami z paru stron jest dla mnie równoznaczne z jednym zródłem i blendą ... no może nie do końca,bo blenda tylko odbija,ale doświetla tak samo drugą stronę.
Nie, w takim setupie blenda typowo jest używana do zmniejszenia kontrastu, czyli do wypełnienia cienia.
amv napisał/a:
Świecenie jednym zródłem na wprost jest dla mnie równoznaczne ze świeceniem słońca.
Ustawienie ze słońcem za plecami, to nie jest najlepsze rozwiązanie, bo daje właśnie płaskie światło, które nie wydobywa przestrzenności fotografowanych obiektów.
amv napisał/a:
Pewnie coś zle kombinuję,ale chodzi mi o kierunki oświetlania.
Źle kombinujesz. Poczytaj jakikolwiek podręcznik traktujący o świetle w fotografii. Niestety, najwięcej dowiesz się czytając o zapewne mało interesującej Cię fotografii studyjnej...
amv napisał/a:
Softboxy ze świetlowkami energooszczędnymi na przykład, jestem w stanie sam zmaścić z kartonu,foli aluminiowej i foli białej żaroodpornej(niekoniecznie) w roli dyfuzora,tylko ja nie wiem czy mi jest potrzebne światło rozproszone czy może wystarczą dwa(lub cztery) halogeny po 500W(lub 300W) z dwóch stron ... :?: :roll:
Możesz zrobić softboksy z czego chcesz, ale nie przeskoczysz ilości światła, jaką musisz dostarczyć, by skutecznie ich użyć. Halogen 500W, to grubo za mało, a nawet jeśli jest ich kilka, to rozwiązanie jest mało praktyczne.
amv napisał/a:
A halogen taki daje światło ciepłe zbliżone do słońca moim zdaniem.
Taki halogen daje światło max 3200K, któremu temperaturowo bliżej do żarówki (ok. 2800K) niż typowego światła słonecznego (ok. 5500K). Jeśli zaświecisz halogenem w dzień i jakimś cudem dostałbyś światło na tyle mocne, by miało znaczący udział w ekspozycji, to dostałbyś zupełnie różne temperatury barwowe dla tła i obiektu. Można by tę różnicę zniwelować używając filtrów CTB na halogenach, ale wiąże się to z kolejnymi znaczącymi stratami światła (ok. 2EV), mówiąc krótko, "mission impossible" w przypadku mocy, o których myślisz...
amv napisał/a:
mnie to tak nie do końca pasuje,owszem jest zamrożony ruch,ale to tak flashem swądzi.
Pytam,bo chcę abyś powiedział czy na zdjęciu niżej jest :
Cytat:
płaskie, nieciekawe światło
:?:
Spójrz,tutaj jest użyty reflektor na wprost nad obiektywem. Odległość światła od ptaka to 1,7 metra (cieplej mu było :wink: ). Jeśli ja ustawię tak jak wspomniałem te reflektory (ba! poustawiam w razie potrzeby jeszcze blendy),to czy nie jest to wystarczające oświetlenie? ... no,może do zamrożenia ruchu jednak nie ( :?: :roll: )
To, czy użyjesz flasha, czy innego źródła światła jest nieistotne - świecenie w osi obiektywu (czy tuż z nad niej), zawsze da efekt w postaci płaskiego, nieplastycznego oświetlenia. Przestrzenność i plastyczność obiektów tworzysz przez wykorzystanie światła i cienia, a to uzyskujesz świecąc pod kątem, a nie na wprost.
De facto, różnica między flashem, a halogenem polega głównie na intensywności (czyli efektywności) i temperaturze barwowej źródła.
 
 
amv 
Optyczny
Łowiec



Pomógł: 4 razy
Posty: 1347
Skąd: z lasu
Wysłany: Sob 13 Lut, 2010   

jaad75,tym razem wiele zrozumiałem,dzięki.
jaad75 napisał/a:
Jeśli zaświecisz halogenem w dzień i jakimś cudem dostałbyś światło na tyle mocne, by miało znaczący udział w ekspozycji, to dostałbyś zupełnie różne temperatury barwowe dla tła i obiektu.

A widzisz,bo ja chciałem tymi reflektorami uzyskać tyle światła,aby w pochmurny dzień mieć możliwość "łapania akcji". W dzień bardzo słoneczny światła jest niekiedy wystarczająco. Nie umiem się pogodzić z brakiem słońca,gdy ptaki przylatują (już niedługo).
Poza tym jeśli chodzi o słońce zza pleców,to właśnie w taki sposób ustawiam sobie modele, zawsze obiektyw wycelowany na północ - światło mam wtedy cały dzień oświetlające scenę.
A to co piszesz:
Cytat:
świecenie w osi obiektywu (czy tuż z nad niej), zawsze da efekt w postaci płaskiego, nieplastycznego oświetlenia. Przestrzenność i plastyczność obiektów tworzysz przez wykorzystanie światła i cienia, a to uzyskujesz świecąc pod kątem, a nie na wprost.

także daje mi teraz do myślenia,aby o wschodzie czy zachodzie ustawić dodatkowo blendę w dzień słoneczny i wykorzystać światło (przy współpracujących modelach) :wink:
Tylko żeby tak odpowiednio padające światło i dzikość zwierza chciały się zgrać ...
Ok,będę teraz próbował manipulować światełkiem a Tobie dziękuję za oświecenie :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14