Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
z takim małym softboksem jet ten problem, że co prawda zwiększa on powierzchnię źródła (z powiedzmy 10cm² do kilkuset), ale po uwzględnieniu wielkości fotografowanego obiektu i odległości od niego, niewiele to zmienia (no chyba że tym obiektem jest np. ucho pana młodego z pół metra)
oczywiście (a taniej, choć mniej bajerancko, daje się użyć białego kartonu, np. wizytówki) - pod warunkiem, że mamy sufit i to w miarę biały, i nie jest on 10 metrów nad nami
Wyjaśnij to panom reporterom z Pałacu Prezydenckiego czy z Sejmu, nie zawsze ale często tak robią, a nie posądzałbym panów o to że nie wiedzą że tak się lampy nie używa, w ich przypadku jest to raczej świadome i wynika z potrzeb, do czego to zdjęcie wykorzystują.
Widziałem już idiotów strzelających z Omnibouncem zdjęcia na stadionie pod gołym niebem. Mam bardzo złe zdanie na temat "fachowości" niektórych zawodowych fotografów, a już zwłaszcza reporterów gazetowych... Poza tym, gazetowy pstryk z Palacu Prezydenckiego, czy Sejmu, zazwyczaj ma niewiele wspólnego z dobrym zdjęciem.
Poza tym, gazetowy pstryk z Palacu Prezydenckiego, czy Sejmu, zazwyczaj ma niewiele wspólnego z dobrym zdjęciem.
Moim zdaniem nawet nie musi, te zdjęcia to nie fotografie, nikt panom nie płaci za miękkie światło a jedynie za złapanie momentu, w takim przypadku bardziej liczy się możliwość zrobienia zdjęcia niż jego jakość. Przy błysku na wprost mamy jednak możliwość zrobienia więcej zdjęć w serii niż w przypadku odbijania, czy zastosowania różnych nakładek.
Swoją drogą jak sobie radzić w następującej sytuacji:
Impreza taneczna, zgaszone światła, totalna ciemność, sufit wysoko, DJ włącza efekciarskie światła i aby było je lepiej widać dodaje dym, a ja chce zrobić zdjęcie tańczącej w dymie pary tak aby w tle ładnie było widać te światła.
Do tej pory takie zdjęcia robiłem na długim czasie i z błyskiem na wprost, bez jakichkolwiek dyfuzorów, starałem się podejść jak najbliżej, a efekt rozjaśnienia zdjęcia przez błysk w dymie korygowałem przez podniesienie kontrastu przy obróbce z raw.
Macie na to lepszy sposób?
oczywiście (a taniej, choć mniej bajerancko, daje się użyć białego kartonu, np. wizytówki) - pod warunkiem, że mamy sufit i to w miarę biały, i nie jest on 10 metrów nad nami
Własnie taki bouncer jaki podlinkował Ci fotomaszewski zastępije Ci sufit. Dodatkowo masz w nim okienko którym możesz wypościć część światła a cel oświetlić częścią.
ale wiesz... czasami robią jasnymi stałkami i wtedy nie mają lamp
To akurat nie ma nic do rzeczy - lamp używa się by poprawić i modelować warunki oświetleniowe, a nie tylko by mieć więcej światła. Lampy to nie remedium na brak światła, tylko narzędzie do kreowania oświetlenia.
SlawGaw napisał/a:
nikt panom nie płaci za miękkie światło a jedynie za złapanie momentu
Światło nie musi być miękkie, żeby było dobre.
SlawGaw napisał/a:
Przy błysku na wprost mamy jednak możliwość zrobienia więcej zdjęć w serii niż w przypadku odbijania, czy zastosowania różnych nakładek.
Mamy możliwość naprodukowania jeszcze większej ilości gniotów.
SlawGaw napisał/a:
Swoją drogą jak sobie radzić w następującej sytuacji:
Impreza taneczna, zgaszone światła, totalna ciemność, sufit wysoko, DJ włącza efekciarskie światła i aby było je lepiej widać dodaje dym, a ja chce zrobić zdjęcie tańczącej w dymie pary tak aby w tle ładnie było widać te światła.
Czas i czułość taka, by złapać reflektory z niedoświetleniem i lampa na statywie (choćby żywym) dość blisko pary, może być zasnootowana, bądź z gridem. Oczywiście M w aparacie i lampie (ewentualnie lampa w trybie tyrystorowym), żaden TTL nie sprawdza się w takiej sytuacji.
pasiasty [Usunięty]
Wysłany: Sro 17 Lut, 2010
nazgul napisał/a:
Własnie taki bouncer jaki podlinkował Ci fotomaszewski zastępije Ci sufit. Dodatkowo masz w nim okienko którym możesz wypościć część światła a cel oświetlić częścią.
Do pewnego stopnia - prawdziwy sufit jest wyżej, co zmienia kąt padania światła na obiekt i względną, kątową wielkość źródła światła. No i lepiej się sprawdza w deszczu...
fotomaszewski napisał/a:
ale wiesz... czasami robią jasnymi stałkami i wtedy nie mają lamp
To akurat nie ma nic do rzeczy - lamp używa się by poprawić i modelować warunki oświetleniowe, a nie tylko by mieć więcej światła. Lampy to nie remedium na brak światła, tylko narzędzie do kreowania oświetlenia.
wiem, że nie ma nic do rzeczy, bo ja podałem przykład, kiedy oni nie mają lampy, co się zdarza.
ja podałem przykład, kiedy oni nie mają lampy, co się zdarza
Wtedy na długim czasie łapią błyski innych, takie sępienie, podłączanie się pod błysk innych.
jaad75, przy strzelaniu na wprost ADI w dymie radzi sobie dość dobrze jeśli chodzi o precyzję naświetlania, nie chodzi mi tu o jakieś ekstremalne przypadki, takich unikam, ale faktycznie przy odłączeniu lampy i jeszcze użyciu grida czy snoota może być różnie, raz dym, tu także w tyrystor raczej nie wierzę, dwa nie cały kadr oświetlony równo. W takich warunkach takiego ustawienia jeszcze nie próbowałem, jak się trafi okazja to wypróbuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10