Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Dodam jeszcze ze ostrzenie calego zdjecia w PS (nawet przez unsharp mask) czesto daje masakryczne wyniki, dlatego trzeba ostrzyc na warstwach i jeszcze z maska. Sposobow jak to robic jest w necie troche wiec mozna poprobowac. Mozna zrobic warstwe z maska na same krawedzie i wtedy wyostrzyc przez unsharp mask. Dal mnie, jak na razie, najlepiej sprawuje sie wyostrzanie na dwoch warstwach (przez unsharp mask) darken i lighten. Zmieninajac nieprzezroczystosc (opacity) na obydwu warstwach mamy kontrole nad "iloscia" wyostrzenia.
Trzeba pamietac tez ze wyostrzanie to nie sposob na zrobienie ze zdjecia z nietrafiona ostroscia, zdjecia zylety, bo wtedy faktycznie wychodzi masakra. Dlatego najlepiej wyostrzac ostre zdjecia
Usjwo, mówimy o ostrzeniu po zmniejszeniu, a tego nie trzeba robić selektywnie - chodzi tylko o pozbycie się rozmycia, wynikającego z samej operacji skalowania.
Usjwo, mówimy o ostrzeniu po zmniejszeniu, a tego nie trzeba robić selektywnie - chodzi tylko o pozbycie się rozmycia, wynikającego z samej operacji skalowania.
a mielem wrazenie ze o dpi
moja wypowiedz mozna potraktowac troche OT (ale tez o ostrzeniu)
Ja również wyostrzam po zmniejszeniu. Tylko że ja chyba robie błąd ? Kiedy chce zdjecie wywołać w danym formacie np:15x21 to używam narzędzia Crop w którym DPI określam jako DPI urządzenia drukującego. Czy powinienem to robić inaczej żeby było bardziej profesjonalnie.
Dodam ze metoda jaką używa Usjwo jest bardzo dobra gdyż sam często w ten sposób wyostrzam.
A jesli chodzi o soft to warto mieć oryginał, nie ma co ryzykować sporymi karami za nielegalne oprogramowanie. Lecz nie ma sensu kupować PS gdy zamierzamy nasze zdjecia tylko kadrowac i poprawiac ostrosc lub kolory wówczas wystarczy swietny LR
Tak przy okazji, gwoli ścisłości i żeby trochę namieszać w głowach tym co się gubią - nie DPI (dots per inch) a PPI (pixels per inch). Piksele są kwadratowe i zawsze tej samej wielkości, a dotsy są okrągłe i o zmiennej średnicy - więc się je zupełnie inaczej liczy. Generalnie jest taka zasada, że do poprawnego zreprodukowania szczegółów obrazu rozdzielczość drukarki (dpi) musi być minimum 2-3, a najlepiej 4 razy większa od rozdzielczości pliku (ppi). Zalecane wartości ppi dla plików (skanów, itp) z analogicznymi dpi dla druku na plujkach:
Plik:
Draft/Economy: 150 ppi
Standard: 150-240 ppi
High/Photo: 240-360 ppi
A propos ostrzenia, to nie wiem czy mogę reklamować ale na pewnym podobnym forum jest bardzo dużo napisane ciekawego na ten temat. Zalecają tam ostrzenie dopiero po zmniejszeniu pod konkretne zastosowania, ew. na początku ostrząc leciutko RAWa wg. zaleceń producenta puszki by pozbyć się efektów działania AA. Teoretycznie wszelkie brutalniejsze ostrzenia przed zmniejszeniem są działaniem destruktywnym obniżającym jakość.
Pójdę za ciosem i sie dopisze dlaczego drukarka powinna miec o tyle większa rozdzielczosc wydruku.
To jest prosty rachunek matematyczny.
Jeśli drukarka drukuje z 600 dpi w 4 kolorach CMYK a my przygotowujemy zdjecie w 300 dpi wtedy uzyskamy 8 niuansow jednej barwy.
Ilosc niuansow jednej barwy = Rozdzielczość drukarki podzielona przez rozdzielczosc przygotowanego zdjecia do potegi x (x=ilosc kolorów używanych w drukarce)
Przy 300 dpi zdjecia bedziemy mieli ladne kanty ale tam gdzie duze polacia jednolitego koloru pokaza nam sie skoki w przejściach miedzy barwami.
Czym mniejsze dpi w naszym zdjeciu tym więcej niuansow barw będzie zdjecie wydrukowane.
Z drugiej strony tym mniej ostre zdjecie bedzie.
Ilosc dpi w zdjeciu jest zalezne od tego co jest na zdjeciu i drukarki. Piekne niebo wieczorem, mniejsza ilosc dpi, miasto z wieloma budynkami (duzo szczegolow) wieksza ilosc dpi. No trzeba wybrac co sie chce, szczegoly czy duzo kolorow, albo cos pomiedzy
Tak po za tym to mozna poprawic ostrosc zdjecia przez podkrecenie kolorow (selektywnie)
Przeniesienie zdjecia do LAB i pracy w kanale L na krzywych
Adobe programy sa darmowe jesli sie je ma do dyspozycji w miejscu pracy. Mozna wtedy sobie wziasc kopie do domu. To pisze takimi bardzo malymi literkami w ichnich licencjach
Adobe programy sa darmowe jesli sie je ma do dyspozycji w miejscu pracy. Mozna wtedy sobie wziasc kopie do domu. To pisze takimi bardzo malymi literkami w ichnich licencjach
o maj bosz.. w którym miejscu ?
skasowany [Usunięty]
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010
sigmiarz napisał/a:
Tomasz_ napisał/a:
Adobe programy sa darmowe jesli sie je ma do dyspozycji w miejscu pracy. Mozna wtedy sobie wziasc kopie do domu. To pisze takimi bardzo malymi literkami w ichnich licencjach
o maj bosz.. w którym miejscu ?
Przyłączam się do pytania! Może chodzi o to, że właściciel firmy zakupi, a pracownicy już za free wynoszą do domu... To takie polskie...
Przyłączam się do pytania! Może chodzi o to, że właściciel firmy zakupi, a pracownicy już za free wynoszą do domu... To takie polskie...
W przypadku licencji jednostanowiskowej, możesz zainstalować program również na komputerze przenośnym - może o to chodzi? Nie wiem jak wygląda kwestia w przypadku licencji wielostanowiskowej.
Każda kopia pakietu CSx daje możliwość zainstalowania na dwóch komputerach, ale pracę w jednym momencie tylko na jednym (o ile oba są wpięte w net). Jeżeli zainstaluje się na trzecim komputerze pierwsza aktywacja zostaje automatycznie wyłączona (czyli z jednej licencji dwa kompy). Jak to wygląda w przypadku licencji nie kilka stanowisk nie mam pojęcia
Tak więc jeżeli np ktoś ma w firmie zainstalowany pakiet i chce mieć też w domu, bo krwiopijca szef każe brać projekty do domu, to luzik. Jednak jeżeli mamy w firmie a szef w swoim kompie w domu to może go spotkać niemiła niespodzianka jeżeli sami sobie zainstalujemy na "trzecim" kompie.
Pozdrawiam!
Jeżeli zainstaluje się na trzecim komputerze pierwsza aktywacja zostaje automatycznie wyłączona
Eee, chyba w to nie wierzysz?... Instalowałem legalnego, pudełkowego PS-a na znacznie więcej niż dwóch komputerach jednocześnie i problemów technicznych nie było...
czy wszystkie kopie zostały zarejestrowane? Bo coś mi się wydaje, że nie....
Z zasady nie rejestruję większości mojego oprogramowania, więc zapewne nie... Nie pamiętam już, czy rejestracja jest konieczna do aktywacji, w każdym razie aktywowane były i oficjalne update'y instalowały się bez najmniejszych problemów.
Aktywacja pomaga chronić oprogramowanie Adobe przed nieupoważnionym użytkowaniem i kopiowaniem. Jest to obowiązkowa procedura, w trakcie której zakupione produkty Adobe zostają przypisane do komputerów, na których będą użytkowane. Aktywacja upoważnia do użytkowania jednego produktu na dwóch komputerach, a w przypadku zakupienia dodatkowych licencji, także na większej liczbie komputerów. Podczas aktywacji firma Adobe Systems nie pobiera, przesyła, ani nie wykorzystuje żadnych danych użytkownika, z wyjątkiem adresu IP komputera.
Bez aktywacji programy pakietu CS działają tak samo długo jak triale czyli 30 dni.
Pozdrawiam!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11