Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Powoli odwracasz sytuacje, piszac "nie skreślam tego wpływu na starcie". Pytanie brzmi "Fotografia tylko dla umysłów ścisłych?". Uwazam, ze nie. Nie znaczy to automatycznie, ze dla umysłów ścisłych zakazana. Inaczej wyglada z tworzeniem oprogramowania... choc i tu sa tacy, co maja ten "dryg". Miliony lat ewolucji pozostawily w mozgu duzo zlomu, ktory do dzisiaj daje sie nam we znaki, jak chocby agresja. Czy umysly scisle wku... denerwuja sie inaczej, niz niescisle? Gorzej? Lepiej? Latwiej? Czy zrozumienie matematycznego modelu wkurzania pozwoli Ci opanowac agresje? Chocby te wlasna. Nic z tego, nerwus to nerwus. Tak twierdzi spokojny czlowiek!
Pytanie w glownym temacie tego postu jest postawione zbyt kategorycznie, wrecz stronniczo
"-Osoba, która w szkole była bardzo słaba z matematyki nie powinna wiązać swojej przyszłości z fotografią?"
To samo bylo w innym poscie w ktorym pytanie brzmialo "-Czy fotograf to zawsze czlowiek kultura?"
To jest dwracanie kota do gory nogami. W obu przypadkach odpowiedz powinna brzmiec "-NIE!" i nalezaloby zamknac temat.
Dlaczego wiec mamy tak zawzieta dyskusje?
Bo w swoich odpowiedziach podswiadomie przeksztalcamy pytanie na takie ktore pasc powinno czyli;
"-Czy zdolnosci badz wiedza matematyczna pomaga byc lepszym fotografem?"
Nie wiem dlaczego to robimy? Moze aby podtrzymac dyskusje
Tak czy inaczej odpowiadamy nie na temat
Tak jak wyżej. Autor tematu zbyt zawęził pytanie, ale pytania które rodzą się przy okazji są znacznie ciekawsze. Być może kiedyś znajdę czas by zagłębić się w tym problemie i odpowiedzieć sobie na takie pytanie. Niektórych interesuje odpowiedź typu: "trzeba mieć <<tę iskrę>>", a ja lubię wiedzieć, co to jest, skąd się bierze itd.
BTW, przy okazji próbowałem sam siebie zapytać czy jestem bardziej ściślakiem, czy bardziej humanistą. I jeśli mam być szczery - nie wiem. W tym wypadku kieruję się bardziej by byciu analitykiem, bo jak wyżej napisałem odpowiedzi w stylu "trzeba mieć dryg" uważam za niezadowalające. Sam nie wiem dlaczego jeszcze kontynuuję tę dyskusję widząc, że nie staramy się na to odpowiedzieć.
--------- dlatego niech będzie EOT.
odpowiedzi w stylu "trzeba mieć dryg" uważam za niezadowalające
No i O.K Tylko po co rozbijać gówno na atomy ? Jeden skończy wszelkie możliwe szkoły muzyczne i w zasadzie będzie tylko brzdąkał, drugi dorwie się do fortepianu w wieku 5 lat i zostanie geniuszem muzycznym, trochę nie na temat, ale uważam, że to samo dotyczy fotografii- i albo się to ma, albo się tego nie ma
Autor tematu zbyt zawęził pytanie, ale pytania które rodzą się przy okazji są znacznie ciekawsze. Być może kiedyś znajdę czas by zagłębić się w tym problemie i odpowiedzieć sobie na takie pytanie. Niektórych interesuje odpowiedź typu: "trzeba mieć <<tę iskrę>>", a ja lubię wiedzieć, co to jest, skąd się bierze itd.
Z całego serca zyczę Ci, abyś kiedyś odpowiedział pełniej. Niestety, nie szacuję szans na taka odpowiedź wysoko.
skasowany [Usunięty]
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010
Tekst dla miłośników matematyki i sztuki pt. 'Idea matematyczności świata
jako źródło artystycznej inspiracji' autorstwa Teresy Bujnowskiej...
odpowiedź przecież nie jest jednoznaczna. Moim zdaniem przede wszystkim zależy od tego jaką zajmujemy się dziedziną fotografii. Ja czuję się najmocniejszy w portretach i to moim zdaniem wiążę się z moim psychologicznym wykształceniem. Po co komu matematyka kiedy nie będzie w stanie nawiązać kontaktu z 'modelem'. w tym przypadku psychologia i łatwość nawiązywania kontaktów jest bardziej istotna od matematyki.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010
three_monkeys napisał/a:
Po co komu matematyka kiedy nie będzie w stanie nawiązać kontaktu z 'modelem'. w tym przypadku psychologia i łatwość nawiązywania kontaktów jest bardziej istotna od matematyki.
znam gościa, który jest tak nieśmiały, że....... aż szkoda gadać ....i nie potrzebuje w psychologiczny sposób nawiązywać z modelką kontaktu, nie musi jej rozgryzać żeby wyszły niesamowite fotografie. Tymczasem niech ci się wydaję, że dzięki psychologi robisz dobre portrety a inni będą to nazywać warsztatem.
Kozidron, nie rozumiem dlaczego negujesz post three_monkeys. Może dyplom z psychologii nie jest konieczny, ale umiejętności interpersonalne są b. ważne w wykonywaniu portretów albo reportaży. Ba, nawet w podręcznikach traktujących o tego typu fotografii można znaleźć dużo o relacjach fotograf - model.
Oczywiście da radę zrobić dobry portret nie będąc super-komunikatywnym, ale praca jest wtedy utrudniona.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010
Yossarian napisał/a:
Kozidron, nie rozumiem dlaczego negujesz post three_monkeys.
ja nie neguje........ja uważam, że nie trzeba być psychologiem żeby robić dobre portrety, tylko trzeba znać się na robocie i nie koniecznie trzeba zgłębiać "traktat o dobrej robocie" Kotarbińskiego żeby znać się na robocie
ja nie neguje........ja uważam, że nie trzeba być psychologiem żeby robić dobre portrety, tylko trzeba znać się na robocie i nie koniecznie trzeba zgłębiać "traktat o dobrej robocie" Kotarbińskiego żeby znać się na robocie
Do portretów to trzeba jeszcze to... lubić. Robienie portretów. To nie chodzi o nieśmiałość czy kontakty interpersonalne - to się przydaje ale nie jest warunkiem ani koniecznym ani dostatecznym. Ja nie mam kłopotów z kontaktami a portretu nie lubię, nie chcę, nie potrafię (nie w sensie technicznym - skrmomy nie będę - tylko że nie wychodza mi te zdjęcia, nie łapię w portretowanych niczego fajnego).
Ja nie mam kłopotów z kontaktami a portretu nie lubię, nie chcę, nie potrafię
Ale to ma znaczenie w absolutnie każdej dziedzinie. Portrety tu nie stanowią wyjątku.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pią 26 Lut, 2010
RB napisał/a:
Do portretów to trzeba jeszcze to... lubić. Robienie portretów. To nie chodzi o nieśmiałość czy kontakty interpersonalne - to się przydaje ale nie jest warunkiem ani koniecznym ani dostatecznym.
toż przecież tak właśnie twierdzę, może pomijam aspekt czy się to lubi czy nie, bo można czegoś nie lubić a mimo wszystko robić to dobrze.
Zgadza się ale gdy napotkamy modela, który jest bardzo nieśmiały(a) bez poprawnej komunikacji nie da się go "ułożyć" tak jak chcesz. Chyba że działasz bez planu i tylko czekasz no ten moment. Jeśli masz plan który chcesz zrealizować musisz ustawić modela(kę), chyba że chcesz paść ofiarą jego nieśmiałej wizji i uśmieszków. Jeśli fotografujesz musisz zapanować nad całą sceną i potem czekać aż coś się wydarzy. Dorzucając matematykę można wszystko usystematyzować ale ja osobiście zostawiłbym ją na koniec tak żeby zamknąć działanie.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010
three_monkeys, jest to najbardziej stresujący tekst, jaki w swoim życiu przeczytałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15